Με αφορμή την Ημέρα κατά του Σχολικού Εκφοβισμού (6 Μαρτίου), οι μαθητές του σχολείου μας συμμετείχαν σε μια σειρά δράσεων και παρακολούθησαν παρουσιάσεις με στόχο την ενημέρωση, την ευαισθητοποίηση αλλά και την κινητοποίησή τους ενάντια σε κάθε μορφής bullying.
Δείτε παρακάτω ορισμένες από τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν, αν και καθημερινά πραγματοποιούνται εντός του σχολείου συζητήσεις και δράσεις.
Οι μαθητές του Α1 διάβασαν και συζήτησαν με τη δασκάλα τους κα Μαρίνα Τζανάκη το παραμύθι “Η φωνή σου, η δύναμή σου” της Γ. Λάττα (εκδόσεις Παρρησία). Το παραμύθι στοχεύει στην ευαισθητοποίηση των παιδιών για τον σχολικό εκφοβισμό και τις διαστάσεις του, τα ενημερώνει και τα ενδυναμώνει για τον τρόπο αντιμετώπισής του.
Οι μαθητές του Β2 κατασκεύασαν βραχιολάκια της φιλίας, με τη βοήθεια της δασκάλας του τμήματος κας Μαρίας Καπτανέλλη.
Επίσης, κατασκεύασαν το Δέντρο της Φιλίας, με διάφορα μηνύματα κατά του εκφοβισμού.
Οι μαθητές του Γ1 παρακολούθησαν με τη δασκάλα τους κα Αναστασία Κριαρά εκπαιδευτικά βίντεο, συζήτησαν και έκαναν μια ομαδική αφίσα.
Οι εκπαιδευτικοί του Γ2 κα Αθηνά Κούκλη και κος Χρήστος Καβαθάς υλοποίησαν δράσεις και οι μαθητές κατασκεύασαν αφίσες με θέμα τη βία και τη φιλία (ενδεικτικές φωτογραφίες).
Στο Δ1 οι δυο εκπαιδευτικοί του τμήματος, κα Σεραφεία Μαλαματίδου και κα Αθηνά Κούκλη οργάνωσαν μια σειρά δραστηριοτήτων. Αρχικά με αφορμή το παραμύθι “Οι μαρκαδόροι που μιλάνε” οι μαθητές συζήτησαν για τη μοναδικότητα του καθενός. Επισημάνθηκε πως όλοι είμαστε διαφορετικοί, όμως όλοι μαζί κάνουμε σπουδαία πράγματα, όταν γίνουμε ομάδα. Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες. Οι μαθητές ονόμασαν οι ίδιοι τίς ομάδες τους με βάση τα όσα είχαν συζητηθεί (για παράδειγμα “Η χαρούμενη ομάδα τής συνεργασίας” ή “Οι εξαιρετικοί ζωγράφοι τής καλοσύνης”). Επίσης, στην τάξη διαβάστηκε το βιβλίο “Ο νταης του σχολικού” και συζητήθηκε “τι σημαίνει νταης”, σχολιάστηκε η συμπεριφορά του “νταή”, συζητήθηκε για τα συναισθήματα που προκαλεί, ποιός έφταιγε, γιατί, ποιος αντιμετωπίζει πρόβλημα ποιός θα ωφεληθεί εάν δοθεί λύση. Στο τέλος τα παιδιά κλήθηκαν να συμφωνήσουν ότι η συμπεριφορά του νταή είχε αρνητικές επιπτώσεις για τον πρωταγωνιστή. Αναρωτήθηκαν τι θα μπορούσε να κάνει ο πρωταγωνιστής για να αποφύγει αυτή τη δυσάρεστη κατάσταση , τι θα τον συμβούλευαν για να το αντιμετωπίσει και δημιούργησαν ένα συμβόλαιο για την πρόληψη ανάλογων περιστατικών στο μέλλον.