Μια ΠανΜαθηματική μέρα για το Γ2

Η ΠανΜαθηματική μέρα ήταν μια ιδέα των μαθητών και μαθητριών της Γ΄2 τάξης. Είχαμε μοιραστεί και συζητήσει εκτενώς στην τάξη την κοινή μας αγάπη για το αντικείμενο αυτό.

Αποφασίσαμε λοιπόν να το κάνουμε πράξη…να κάνουμε μια ημέρα μόνο Μαθηματικά! Δύσκολο; Στην αρχή στο μυαλό μου μου φάνηκε τολμηρό και ακατόρθωτο, γνωρίζοντας καλά ότι η διδακτική πράξη καθημερινά πρέπει να διαθέτει ποικίλα αντικείμενα και πλούσια θεματολογία. Έτσι δεν είναι ποτέ πληκτική. Επιπλέον, δεν ήταν σίγουρο ότι όλα τα παιδιά θα το αντιμετώπιζαν ως  κάτι ενδιαφέρον ή ξεκούραστο. Αποφασίστηκε αυτή η μέρα να είναι η 21η Φλεβάρη, βάλαμε μια αφισούλα στο σχολείο και όλα ήταν έτοιμα!

Αφού ξεκινήσαμε τη μέρα μας με μια επανάληψη στις πράξεις (προσθέσεις, αφαιρέσεις και πολλαπλασιασμούς) συνεχίσαμε με γρίφους και σπαζοκεφαλιές – απαραίτητες για τη διασκέδαση – και ολοκληρώσαμε με προβλήματα «για γερά μολύβια…», όπως τα ονομάζω κι εξάπτεται η δημιουργική φαντασία των παιδιών. Τρεις ώρες αριθμητικής, γέλιου, δημιουργίας και συζήτησης. Εμπεδώσαμε ότι τα Μαθηματικά είναι απαραίτητα γιατί κάνουν εύκολη τη ζωή μας, λύνουν τα προβλήματά μας και μας διασκεδάζουν. Στο τέλος της τρίτης ώρας ήπιαμε χυμό για να ανανεώσουμε τις δυνάμεις μας και βραβεύτηκαν τα παιδιά για την συμμετοχή τους στο εγχείρημα αυτό.

Η ΠανΜαθηματική μέρα συνεχίστηκε την ώρα της Μουσικής, με την κ. Φλώρου να διδάσκει στα παιδιά το τραγούδι για τα Μαθηματικά του Λουκιανού Κηλαηδόνη: «Κάπου την έχουμε πατήσει». Μάλιστα, την επομένη τα παιδιά με την κ. Φλώρου, μου το τραγούδησαν στην τάξη για να χαρώ κι εγώ γι’ αυτό που κατάφεραν και να μου δείξουν πόσο πολύ το διασκέδασαν.

Την επόμενη μέρα τα παιδιά μου έγραψαν σε μερικές γραμμούλες τις εντυπώσεις τους. Πραγματικά δεν συνοψίζονται όλα αυτά τα όμορφα λόγια που έγραψαν σε λίγες σειρές. Μερικές προτάσεις που δείχνουν το γενικότερο κλίμα είναι: «Για Μαθηματικά ήταν αρκετά ωραία», «δεν περίμενα ότι θα είναι τόσο διασκεδαστική», «δεν κατάλαβα ότι πέρασαν τρεις ώρες», «ήταν μια μεγάλη εμπειρία για μένα», «να το ξανακάνουμε!», «ακονίζουμε το μυαλό μας», «ήταν ωραία, διασκεδαστική, χαλαρή», «θα θυμάμαι για πάντα αυτή τη μέρα», «τα Μαθηματικά δεν είναι απλοί αριθμοί και πράξεις, είναι ένας τρόπος να κάνεις τη ζωή σου πολύ πιο έυκολη», «διασκέδασα με τους γρίφους», «ούτε ρήματα, ούτε ουσιαστικά, ούτε Ενεστώτα, ούτε Παρατατικό!», «η μουσική ήταν πολύ καλή, γιατί τραγουδήσαμε το τραγούδι των Μαθηματικών»,…«Τώρα θα ήθελα να κάνουμε ΠανΓυμναστική μέρα».

Πραγματικά ήταν κατά κοινή ομολογία ήταν μια πολύ ενδιαφέρουσα και αξέχαστη εμπειρία. Ειδικά για μένα ήταν ιδιαίτερα ικανοποιητική που τα παιδιά πέρασαν καλά, έμαθαν ν’ αγαπούν τις δύσκολες προκλήσεις και κυρίως ίσως να είδαν ότι η καθημερινότητά μας μπορεί να γίνει πολύ ξεχωριστή, αρκεί να το θέλουμε εμείς.

Κλείνοντας, επιθυμώ να ευχαριστήσω θερμά την κ. Φλώρου, τη δασκάλα της Μουσικής, καθώς και την κ. Καπροΐτη, τη Διευθύντριά μας για την παρακίνηση και θετική ενίσχυσή της.

Η δασκάλα της Γ΄2 τάξης,

Δέσποινα Μπανέλλη