«Το νηπιαγωγείο χαιρετώ ….πάω στο Δημοτικό!!!! »

Το πρόγραμμα μας παρουσιάστηκε την Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2022 στους φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Προσχολικής Εκπαίδευσης  στο  Πανεπιστήμιο Κρήτης από τις κ.Αντωνακοπούλου Στέλλα και Βερίγου Γεωργία  ύστερα από πρόσκληση του κ.Πέκη Αναστάσιου στα πλαίσια διδασκαλίας  του μαθήματος :Mετάβαση από το  νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο: Εκπαιδευτικοί Σχεδιασμοί και διδακτικές πρακτικές .

Τον ευχαριστούμε πολύ για την πρόσκληση και την τιμή που μας έκανε !

collage 54

Μάιος 2022

Αποτελέσματα τελικής αξιολόγησης

Γονείς



Λήψη αρχείου

 

Επίσκεψη στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου 17/5/2022

1234στο δημοτικό

 

Οι ζωγραφιές μας για την επίσκεψη

243

 

Προετοιμασία για την επίσκεψη στο 6ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου 

Στις 17 Μαΐου 2022 θα επισκεφτούμε τους φίλους μας στην Α΄τάξη του 6ου Δημοτικού σχολείου Ρεθύμνου.

Τους ετοιμάσαμε μικρά δωράκια και με ενθουσιασμό περιμένουμε να τους συναντήσουμε

Ξεφυλλίστε το βιβλίο ζωγραφιών μας.jpg

Πατήστε στους αριθμούς για να δείτε τι δωράκια κάναμε

Απρίλιος 2022

Επίσκεψη στο δημοτικό σχολείο. Τα νηπιάκια λένε τα κάλαντα του Λαζάρου στα παιδιά της Α΄τάξης του 6ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου  και ακολουθεί ανταλλαγή δώρων !collage 22

IMG 20220412 084531

.jpg.jpg

 

Το μικρό μας δωράκι για τους φίλους μας στο Δημοτικό Σχολείο με την ευχή  οι ευχές των  παιδιών του νηπιαγωγείου : Υγεία ,Αγάπη Φιλία ,Ειρήνη και Eυτυχία να  γίνουν πραγματικότητα για όλα τα παιδάκια  του κόσμου!.jpg

13/02/2022

Παρουσιάση των αποτελεσμάτων του 1ου ερωτηματολογίου των γονιών

 

οθόνης 2022 02 13 155753

Παρουσιάση των αποτελεσμάτων του 1ου ερωτηματολογίου των εκπαιδευτικών

1 1 2 1

 

1/02/2022

Μετά την επικοινωνία παρακολουθήσαμε σε power point  φωτογραφίες της τάξης μας και φωτογραφίες από την Α΄τάξη του Δημοτικού σχολείου .Συζητήσαμε για τις ομοιότητες και τις διαφορές που υπάρχουν και  ζωγραφίσαμε την πρώτη τάξη του Δημοτικού Σχολείου !

Γνωριμία των μαθητικών ομάδων των συνεργαζόμενων  σχολείων !1 02 2022

31/1/2022

Καθώς ετοιμαζόμαστε για την πρώτη μας συνάντηση με τους φίλους μας στο Δημοτικό φανταζόμαστε και αναρωτιόμαστε…………………..

1 12 1

 

1 2

2 2

20/1/2022

Υποδεχθήκαμε τα υπέροχα δωράκια που μας ετοίμασαν οι φίλοι μας απο το Δημοτικό!!! Ήταν όλα υπέροχα!! Ευχαριστηθήκαμε τη ζωγραφική και “γλυκαθήκαμε” με τις σοκολάτες!! Σας ευχαριστούμε πολύ!!

beb2da70a opt

16/1/2022

Επικοινωνία συνεργατών του έργου με θέμα τον προγραμματισμό της πρώτης γνωριμίας των παιδιών και τον σχεδιασμό των πρώτων ερωτηματολογίων γνωριμίας/ενημέρωσηςεκπαιδευτικών και γονιών!

b6733840e opt

 

11/1/2022

Με μεγάλη χαρά  και βάζοντας όλη τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους, τα παιδάκια του νηπιαγωγείου μας, δουλεψαν για να ετοιμάσουν τα δωράκια με αποδέκτες τους φίλους τους στην Α τάξη του Δημοτικού!!

be73367d8 opt

 

23/12/2021

Επικοινωνία  Α΄τάξης 6ου Δημοτικού Σχολείου Ρεθύμνου και 13ου Νηπιαγωγείου !

Η συναντηση είχε προγραμματιστεί να γίνει δια ζώσης αλλά οι καιρικές συνθήκες δεν μας βοήθησαν !Ανταλλάξαμε χριστουγεννιάτικες ευχές και τραγούδια με τη βοήθεια της τεχνολογίας !

Χρόνια πολλά σε όλους και καλή χρονιά με υγεία !

collage 2021 12 24T211717.618

c0acd9a6c2 /12/ 2021

Πραγματοποιήθηκε η πρώτη συνάντηση των συνεργατών του έργου μας  για γνωριμία ,κοινό συντονισμό,και προγραμματισμό δράσεων .Στη διάρκεια της επικοινωνίας που υλοποιήθηκε μέσω webex έγινε  ανταλλαγή ιδεών για το χρονοδιάγραμμα του Σχεδίου Δράσης.

Ευχαριστούμε πολύ όλες τις συναδέλφους για την όμορφη επικοινωνία που είχαμε !

c78258858 opt

 

Σχετικά με το έργο

Η μετάβαση των παιδιών από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο αποτελεί ένα σημαντικό στάδιο εξέλιξης, τόσο για το παιδί όσο και για την οικογένειά του. Είναι μια εξαιρετικά κρίσιμή εμπειρία που συνδέεται με αλλαγές ρόλων και περιβαλλοντικών συνθηκών, συμβάλλοντας στην ολόπλευρη ανάπτυξη και στην κοινωνικοσυναισθηματική ωρίμανση των παιδιών.

Στόχοι

• Η ανάπτυξη όλων εκείνων των δεξιοτήτων, μέσω της εφαρμογής και υλοποίησης καινοτόμων δραστηριοτήτων, που άπτονται της κοινωνικοσυναισθηματικής ωρίμανσης των παιδιών ώστε να συνειδητοποιήσουν βιωματικά την φυσική συνέχεια μεταξύ των δυο σχολικών μονάδων (από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό).
• Η μέριμνα για την αποτελεσματική μετάβαση των παιδιών μεταξύ των εκπαιδευτικών βαθμίδων η οποία θα ενισχύσει την ανάπτυξη γόνιμων εμπειριών, την αυτοπεποίθηση και την ετοιμότητα τους.
• Η καλλιέργεια και ενίσχυση του πνεύματος ομαδοσυνεργατικότητας μεταξύ του τρίπτυχου σχολείο-παιδί-οικογένεια.
• Η επικοινωνία, αλληλεπίδραση, ανταλλαγή ιδεών και ανάπτυξη συνεργασίας μεταξύ των μαθητών των δύο βαθμίδων μέσω Τ.Π.Ε. για την παραγωγή κοινού έργου.
• Η χρήση με ασφάλεια των Τ.Π.Ε και η παραγωγή πολυτροπικών έργων

Διαδικασία της εργασίας

Δεκέμβριος
1η Δραστηριότητα
Γνωριμία των εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα μέσω τηλεσυναντήσεων, οργάνωση, προγραμματισμό, συντονισμό δράσεων και ανταλλαγή ιδεών για το χρονοδιάγραμμα του Σχεδίου Δράσης.
Τα δύο σχολεία ανταλλάσσουν χριστουγεννιάτικες ευχές, κάλαντα και ζωγραφίζουν συνεργατικά.

Ιανουάριος-Ας γνωριστούμε
1η Δραστηριότητα
• Eξ αποστάσεως γνωριμία των μαθητικών ομάδων μέσω τηλεσυνάντησης. και της επόμενης εξ αποστάσεως επικοινωνία.
• Συζήτηση των ομάδων, λήψη αποφάσεων για την επόμενη συνάντηση και προγραμματισμός της.
• Ενημέρωση γονέων: συμπλήρωση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου από τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τις προσδοκίες τους για το σχέδιο εργασίας.
• Πρώτη διάχυση του προγράμματος σε blog και ιστοσελίδα των σχολείων μας.
2η Δραστηριότητα
• Εξ αποστάσεως παρουσίαση των δραστηριοτήτων που υλοποιήθηκαν με όποιο τρόπο επιλέξουν οι ομάδες μας.
• Συζήτηση των ομάδων, λήψη αποφάσεων για την επόμενη συνάντηση και προγραμματισμός της.
• Ανάρτηση των αποτελεσμάτων στην πλατφόρμα E-twinning

Φεβρουάριος -Απόκριες
1η Δραστηριότητα
• Εξ αποστάσεως παρουσιάζει η κάθε ομάδα τις ιδέες της για τις Απόκριες δραστηριότητες και λαμβάνονται αποφάσεις για την κοινή δραστηριότητα.
2η Δραστηριότητα
• Εξ αποστάσεως παρουσίαση της κοινής δράσης των 2 σχολείων
• Συζήτηση των ομάδων, λήψη αποφάσεων για την επόμενη συνάντηση και προγραμματισμός της.
• Ανάρτηση των αποτελεσμάτων και των συνεργατικών προϊόντων στην πλατφόρμα E-twinning.
Μάρτιος Χελιδονίσματα – Άνοιξη
1η Δραστηριότητα
• Εξ αποστάσεως παρουσίαση των αντιλήψεων των παιδιών για το τι είναι Άνοιξη π.χ. αναφορά σε λογοτεχνικά κείμενα, εικαστικές δημιουργίες, τραγούδι κ.α.
• Συζήτηση των ομάδων, λήψη αποφάσεων για την επόμενη συνάντηση και προγραμματισμός της.
2η Δραστηριότητα
• Εξ αποστάσεως παρουσίαση την κοινή δράση
• Συζήτηση των ομάδων, λήψη αποφάσεων για την επόμενη συνάντηση και προγραμματισμός της.
• Ανάρτηση των αποτελεσμάτων και των συνεργατικών προϊόντων στην πλατφόρμα E-twinning.
Ενδιάμεση αξιολόγηση
• Συζητάμε με τα παιδιά της τάξης μας για την πορεία του σχεδίου
• Διαδικτυακή συνάντηση των εκπαιδευτικών με σκοπό την ενδιάμεση αξιολόγηση του σχεδίου.
Απρίλιος – Παιδικό Βιβλίο
1η Δραστηριότητα
• Εξ αποστάσεως οι μαθητές της Α΄ Δημοτικού διαβάζουν το αγαπημένο τους βιβλίο και ο μαθητές του νηπιαγωγείου ακούν. Αναπτύσσεται συζήτηση μεταξύ τους σχετικά με την κατανόηση του κειμένου.
• Συζήτηση των ομάδων και λήψη αποφάσεων για τον δημιουργικό τρόπο απεικόνισης του τι κατανόησαν από το κείμενο (π.χ ζωγραφίζουμε).
2η Δραστηριότητα
• Ανταλλαγή μέσω της πλατφόρμας e twinning, με τη χρήση ψηφιακών εφαρμογών, των δημιουργιών των παιδιών (π.χ Storyjumper).
• Οργάνωση δια ζώσης συνάντησης των παιδιών στο χώρο του Δημοτικού για να γνωρίσουν από κοντά τους μαθητές του και το σχολείο.
• Ανάρτηση των αποτελεσμάτων και των συνεργατικών προϊόντων στην πλατφόρμα E-twinning.

Μάιος
1η Δραστηριότητα
• Δια ζώσης επίσκεψη στο 6ο Δημοτικό Σχολείο. Η Α΄ τάξη οργανώνει την ξενάγηση και την υποδοχή.
• Εξ αποστάσεως ομιλία από ψυχολόγο ή κοινωνικό λειτουργό με θέμα τη σημασία της μετάβαση σε γονείς και εκπαιδευτικούς που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
2η Δραστηριότητα
• Οργάνωση κοινής δράσης των μαθητών σε φυσικό χώρο
• Ανάρτηση των αποτελεσμάτων και των συνεργατικών προϊόντων στην πλατφόρμα E-twinning.

Ιούνιος
1η Δραστηριότητα
• Υλοποίηση της κοινά συμφωνημένης δράσης σε φυσικό χώρο.
2η Δραστηριότητα
• Εξ αποστάσεως κοινής παρουσίασης της ολοκλήρωσης του προγράμματος στους γονείς.
Τελική αξιολόγηση
Συμπλήρωση ερωτηματολογίων τελικής αξιολόγησης του σχεδίου εργασίας από παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικούς.

Αναμενόμενα αποτελέσματα

 Επιτυχή επικοινωνία, αλληλεπίδραση και συνεργασία των εμπλεκόμενων μελών του έργου (μαθητών μεταξύ τους, εκπαιδευτικών μεταξύ τους, μαθητών και εκπαιδευτικών, εκπαιδευτικών και γονιών, γονιών και μαθητών).
Ως παραγόμενα τελικά προϊόντα που προβλέπονται και θα αναρτηθούν στο TWINSPACE είναι :
οι ψηφιακές παρουσιάσεις των κοινών συνεργατικών δράσεων στις θεματικές Απόκριες, Άνοιξη, παιδικό βιβλίο, δράση σε φυσικό χώρο,
δημιουργίες των παιδιών με τη χρήση ψηφιακών εφαρμογών (e-book, jigsaw puzzle, video).