17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ – ΕΠΕΤΕΙΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ

hop5OfXII7yJc7 1

Μέσα από ποικίλο ψηφιακό υλικό καθώς και από πίνακες αναφοράς και φωτογραφίες κάναμε νύξη για την επέτειο του Πολυτεχνείου.

 

IMG 20241114 134444

hop5OfXII7yJc7 MNDTQHJZ8V4ry4 1yAyC9nB8dK2GD

Αφόρμηση για να μιλήσουμε στα παιδιά για την επέτειο του Πολυτεχνείου είναι η διήγηση της ιστορίας “Η κυρά Δημοκρατία” της Κωνσταντίνα Αρμενιάκου.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ
​Την κυρά Δημοκρατία όλοι την αγαπούν στο μικρό χωριό, γι’ αυτό την διάλεξαν για αρχηγό. Τι θα συμβεί όμως όταν η κυρία Ρια η Δικτατορία πάρει με τη βία όλη την εξουσία; Μπορούν οι άνθρωποι να ζήσουν ευτυχισμένοι χωρίς τη Δημοκρατία; Ένα παραμύθι για να εξηγήσουμε στα παιδιά την αξία της Δημοκρατίας και για να θυμόμαστε ότι όλοι μαζί, όλοι μαζί, είμαστε πάντα πιο δυνατοί.Τα παιδιά αναδιηγούνται την ιστορία βλέποντας τις εικόνες και μετά αποφασίζουν να δραματοποιήσουν τις σκηνές που τους άρεσαν περισσότερο από την ιστορία.

Ακόυσαμε τραγούδια για το Πολυτεχνείο.

 

Μιλήσαμε για τα συνθήματα.

6v Kvr3qadJ4ie

 

s5sUkxdX3NZRW

Παίξαμε διάφορα παιχνίδια ερωτήσεων μέσω κουιζ μέσω της εφαρμογής worldwall.

 

Δημιουργήσαμε αφίσες για την επέτειο του Πολυτεχνείου αλλά και δικές μας ζωγραφιές.

 

Οι κατασκευές μας:
IMG 20241114 114459
IMG 20241113 111535
IMG 20241114 153914
IMG 20241114 125055
IMG 20241114 124612
IMG 20241114 124815

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ-ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ-Ομάδα δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ
ΣΧΟΛΕΙΟ 13ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ ΤΜΗΜΑ:ΝΗΠΙΑ-ΠΡΟΝΗΠΙΑ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ: 2024 – 2025
Θεματική ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Υποθεματική Οικολογική Συνείδηση

φιλοζωία, τα δικαιώματα των ζώων.

ΒΑΘΜΙΔΑ/ΤΑΞΕΙΣ

(που προτείνονται)

13Ο  ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΙΒΑΔΕΙΑΣ
Τίτλος Ομάδα δράσης μαθητών για την προστασία των ζώων συντροφιάς.
 
Δεξιότητες στόχευσης του εργαστηρίου

Η καλλιέργεια θετικών στάσεων και ενσυναίσθησης,  κατάκτηση της γνώσης με βιωματικό τρόπο και συνεργασία με την οικογένεια και την τοπική κοινότητα. Σύνδεση με γνωστικά αντικείμενα (Μελέτη Περιβάλλοντος, Γλώσσα, Ιστορία, Μαθηματικά, Εικαστικά).

 

Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα Εργαστήριο Δραστηριότητες – (ενδεικτικές)
-Εξοικείωση με την παρατήρηση, τον πειραματισμό και την περιγραφή

– Δημιουργικότητα, έκφραση

Τίτλος: «Τα ζώα γύρω μου»

 

 

1.Καταιγισμός ιδεών-Τα ζώα γύρω μας  Ποια ζώα βλέπουμε στη γειτονιά μας.

Οι μαθητές για 3 λεπτά λένε όσα ζώα βλέπουν καθημερινά στη γειτονιά τους, στον δρόμο προς το σχολείο, αλλά και στην ευρύτερη περιοχή. Στη συνέχεια τα ομαδοποιούν και οι ομάδες που θα σχηματιστούν μπορεί να είναι: Ζώα οικόσιτα, ζώα συντροφιάς (δεσποζόμενα και αδέσποτα), άλλα ζώα που ζουν στην περιοχή.

 

2.Χωρισμός ομάδων εργαστηρίων. Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και τις ονομάζουν με ονόματα ζώων. Παίζουμε κινητικά παιχνίδια για να εξοικειωθούν με την ομάδα τους ο καθένας.

3. Ομαδοποίηση. Αναγνωρίζουν διάφορες εικόνες ζώων και τις ομαδοποιούν. Γράφουν το όνομα κάθε ομάδας.

4.Φ.Α.Σε φύλλο εργασίας τα παιδιά κόβουν και κολλούν εικόνες ζώων και τις κατατάσσουν στη σωστή στήλη(οικόσιτα- άγρια ζώα).

-Εξοικείωση με την παρατήρηση, τον πειραματισμό και την περιγραφή

Καλλιέργεια του νου

Τίτλος: «Τέχνη και ζώα»

 

Δραστηριότητα 1:
Ευαισθητοποίηση μέσω έργων τέχνης και κειμένων.
Οι μαθητές παρατηρούν έργα τέχνης με θέμα ζώα συντροφιάς. Παρατηρώντας
προσεκτικά προσπαθούν να περιγράψουν το περιβάλλον που απεικονίζει ο κάθε πίνακας,
τους ήρωες, τα συναισθήματα των ηρώων καθώς και τα συναισθήματα που προκαλούν οι
πίνακες στα ίδια τα παιδιά.

Δραστηριότητα 2: Πώς νιώθουν τα ζώα;
Οι

μαθητές/τριες δημιουργούν στην τάξη ένα κολλάζ
(ζωγραφιές, φωτογραφίες, εικόνες από περιοδικά ή το διαδίκτυο) με εικόνες ζώων
συντροφιάς και σε κάθε εικόνα να γράψουν πώς αισθάνονται ή ακόμα και τι μπορεί να
σκέφτονται τα ζώα που απεικονίζονται.

Δραστηριότητα 3: Φύλλο εργασίας

Τα παιδιά ατομικά παρατηρούν έναν πίνακα ζωγραφικής. Παρατηρούν και εκφράζουν αυτό που βλέπουν, μας λένε πως νιώθουν τα πρόσωπα του πίνακα καθώς και τα ίδια τα παιδιά βλέποντας τον πίνακα. Στη συνέχεια τον αναπαριστούν με τον δικό τους τρόπο.

Δραστηριότητα 4: Φύλλο εργασίας

Αν ήσουν ζώο συντροφιάς ποιο ζωάκι θα διάλεγες να είσαι και γιατί;

 

 

 

-Συνεργασία

-Κριτική σκέψη

– Επίλυση προβλημάτων

Τίτλος: «Δεσποζόμενα και αδέσποτα ζώα συντροφιάς»

 

Δραστηριότητα 1: Δημιουργία γωνιάς παραμυθιών που σχετίζονται με τα ζώα συντροφιάς.

Τα παιδιά έφεραν τα δικά τους παραμύθια με ζώα καθώς και τα δικά τους λούτρινα ζωάκια με σκοπό να δημιουργήσουμε τη φωλιά για τα ζωάκια.  Διαβάσαμε πολλά παραμύθια από τη γωνιά μας και αποτυπώσαμε τις αγαπημένες μας σκηνές από τα παραμύθια.

Δραστηριότητα 2 :
Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες διαβάζουν το παρακάτω κείμενο και κάθε ομάδα
παρουσιάζει μία από τις τέσσερις κατηγορίες, εμπλουτίζοντας την παρουσίαση με
προσωπικές εμπειρίες και ιστορίες ζώων που γνωρίζουν από κάθε κατηγορία.

Ζώο συντροφιάς είναι κάθε ζώο, που συντηρείται ή προορίζεται να συντηρηθεί από
τον άνθρωπο, κυρίως μέσα στην κατοικία του, για λόγους ζωοφιλίας ή συντροφιάς.
2. Ως ζώα συντροφιάς θεωρούνται και οι σκύλοι, που χρησιμοποιούνται για το κυνήγι,
τη φύλαξη ποιμνίων, τη φύλαξη χώρων, την παροχή βοήθειας και προστασίας ατόμων με
ειδικές ανάγκες, καθώς και οι σκύλοι έρευνας και διάσωσης και οι σκύλοι που
χρησιμοποιούνται από τις ένοπλες δυνάμεις και τα σώματα ασφαλείας
3. Δεσποζόμενο ζώο συντροφιάς είναι κάθε μη άγριο ζώο, που συντηρείται ή
προορίζεται να συντηρηθεί από τον άνθρωπο, κυρίως μέσα στην κατοικία του, για
λόγους ζωοφιλίας ή συντροφιάς και τελεί υπό την άμεση επίβλεψη και φροντίδα του
ιδιοκτήτη, κατόχου, συνοδού ή φύλακά του.
4. Αδέσποτο ζώο συντροφιάς είναι κάθε ζώο συντροφιάς, το οποίο είτε δεν έχει
κατοικία είτε βρίσκεται έξω από τα όρια της κατοικίας του ιδιοκτήτη, του κατόχου, του
συνοδού ή του φύλακά του και δεν τελεί υπό την άμεση επίβλεψη και τον έλεγχό τους.
Οι κυνηγετικοί και σκύλοι φύλαξης ποιμνίων, καθώς και οι σκύλοι έρευνας και
διάσωσης, κατά τη διάρκεια του κυνηγιού, της εκ-παίδευσής τους, της φύλαξης του
ποίμνιου, της έρευνας και της διάσωσης, δεν θεωρούνται αδέσποτα ζώα (ΝΟΜΟΣ
4039/2012 ΦΕΚ Α ́ 15, όπως τροποποιήθηκε Ν. 4235/2014 ΦΕΚ Α ́32)»

 

Δραστηριότητα 2: Δημιουργία αφίσας για τα αδέσποτα  και τα δεσποζόμενα ζώα.

Δραστηριότητα 3:

Εκπαιδεύοντας υπεύθυνους κηδεμόνες
Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και συγκεντρώνουν πληροφορίες για την φροντίδα
των ζώων, εμβολιασμό, διατροφή, καθαριότητα, περιποίηση, εκπαίδευση. Μαθαίνουν για
τη συμβίωση με τα ζώα και την ευθύνη που συνοδεύει την υιοθέτηση ενός κατοικίδιου.

 

 

 

 

-Ψηφιακή μάθηση

-Συνεργασία

-Κριτική σκέψη

– Επίλυση προβλημάτων

Δημιουργικότητα

Τίτλος: «Τα Δικαιώματα των ζώων»

 

Δραστηριότητα 1:

Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες διαβάζουν την Οικουμενική Διακήρυξη των
Δικαιωμάτων των Ζώων.

Συζητήσαμε τι
χρειάζονται τα
ζώα για να
είναι
ευτυχισμένα.

Δραστηριότητα 2: Τα Δικαιώματα- οι ανάγκες των ζώων. Φύλλο εργασίας.
Με βάση τα όσα διαβάσαμε και συζητήσαμε σήμερα μπορείτε να καταγράψετε ή να
ζωγραφίσετε τέσσερις από τις βασικές ανάγκες – δικαιώματα των ζώων συντροφιάς.

Δραστηριότητα 3: Ζωγραφίζω το αγαπημένο μου ζωάκι και γράφω το όνομά του όπως μπορώ.

 

 

 

 

 

-Διαχείριση μέσων

-Κριτική και στρατηγική σκέψη

– Επίλυση προβλημάτων

-Συνεργασία

-Δημιουργικότητα

Τίτλος: «Όλοι μαζί θα ακουστούμε πιο πολύ»

 

Δραστηριότητα 1:

Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες συζητούν το θέμα: Εσείς τι θα
θέλατε να πείτε στον κόσμο για τα ζώα γύρω μας; Θα
συζητήσουν μεταξύ τους και θα γράψει η κάθε ομάδα το δικό
της μήνυμα σε αφίσα περνώντας τα δικά της μηνύματα.

Δραστηριότητα 2: Αναμβάνοντας δράση!

Κατασκευή με απλά υλικά (επαναχρησιμοποίηση παλιών σωληνώσεων), ταΐστρας
και ποτίστρας για τα αδέσποτα ώστε τα παιδιά να τις τοποθετήσουν στο προαύλιο,
στη γειτονιά στις αυλές τους.

Δραστηριότητα 3:

Παιχνίδια για τα ζώα στον υπολογιστή μέσω της ερφαρμογής worldwall.

Γίναμε κτηνίατροι και φροντίσαμε τα λούτρινα ζωάκια μας. Παίξαμε παζλ με τα ζώα και κάναμε εργασίες.

–          Καλλιέργεια του νου

–          Συνεργασία

Τίτλος: «ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ» Φύλλο περιγραφικής αυτοαξιολόγησης

Φροντίζω το περιβάλλον

Υπεύθυνα παιδιά – υπερασπιστές των ζώων.

 

 

Εκπαιδευτικό Υλικό/ Συνδέσεις

YOU TUBE

wordwall

Σημειώσεις:

 

 

8 Νοεμβρίου Ημέρα των Αρχαγγέλων και της Πολεμικής Αεροπορίας

Arxaggeloi Mixahl kai Gabrihl 01

Στις 8 Νοεμβρίου γιορτάζουμε τους αρχαγγέλους Μιχαήλ και Γαβριήλ.

Ο αρχάγγελος Μιχαήλ θεωρείται από το λαό ότι είναι ο ψυχοπομπός άγγελος.

Ο  αρχάγγελος Γαβριήλ είναι ο Αγγελιοφόρος. Το όνομά του σημαίνει «ο άνθρωπος του Θεού» ή «ο γενναίος του Θεού». Στην Καινή Διαθήκη στέλνει τους βοσκούς την Άγια Νύχτα της Γέννησης στη Βηθλεέμ, για να δουν και να προσκυνήσουν το Νεογέννητο – Σωτήρα, αλλά και δίνει το χαρμόσυνο μήνυμα του Ευαγγελισμού στην Παναγία μας.

Και οι δύο είναι προστάτες της Πολεμικής Αεροπορίας.

 

8 Νοεμβρίου

Γιορτάζει η Πολεμική Αεροπορία

Χρόνια πολλά στην Πολεμική Αεροπορία μας!
Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για τους Αρχαγγέλους μας καθώς και για τη γιορτή της Πολεμικής Αεροπορίας.

Επίσης, είδαμε το μύθο για τον Ίκαρο και τον Δαίδαλο.

Στη συνέχεια, κάναμε κατασκευή μικρά αγγελάκια.
IMG 20241108 121854
Τέλος, καταγράψαμε λέξεις οι οποίες ξεκινούν απο το γράμμα Α της αεροπορίας και του αεροπλάνου καθώς ζωγραφίσαμε και αεροπλάνα ένεκα της ημέρας.
IMG 20241108 121919
IMG 20241108 130534

28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 1940

image74

 

Την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940, μια ένδοξη σελίδα της ελληνικής ιστορίας, τη γιορτάσαμε και φέτος, αποδίδοντας την τιμή που ταιριάζει στους ήρωες που πολέμησαν για την ελευθερία της πατρίδας μας. Μέσα από βιβλία, ποικίλο αρχειακό και ψηφιακό υλικό, το χρονικό “ξεδιπλώθηκε”, δίνοντας παράλληλα την ευκαιρία να σχολιάσουμε τον άνισο αγώνα των Ελλήνων απέναντι στους κατακτητές, το υπέρμετρο θάρρος τους, τον πατριωτισμό τους, την αυτοθυσία τους!

 

 

Το ιστορικό «Όχι» του ελληνικού λαού, μια λέξη μικρή και αποφασιστική, που έκρυβε μέσα της όλο το πάθος για ελευθερία, για εθνική ενότητα και αντίσταση απέναντι στον φασισμό, όπως και η πολεμική κραυγή “αέρα”, αποτυπώθηκαν στα έργα μας!

Η γιορτή που πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου στις 25/10 ήταν ξεχωριστή!  Την ημέρα εκείνη, η ιστορία άρχισε να “χτίζεται” και να ζωντανεύει μπροστά στα μάτια μας με τα λόγια των παιδιών.

Η πρόσκληση της γιορτής μας:

IMG 20241022 130545 IMG 20241022 130552

Συνομιλήσαμε μέσω webex  με μία ηλικιωμένη κυρία και μας ανέλυσε παραστατικά τα βιώματά της από τον πόλεμο. Τα παιδιά της έθεσαν τα ερωτήματά τους σχετικά με τον πόλεμο και έτσι λύθηκαν οι απορίες τους.

IMG 20241022 130726

Κάποιες από τις κατασκευές μας για την  28η Οκτωβρίου:

IMG 20241022 130759 IMG 20241024 114444 IMG 20241024 114559 IMG 20241024 130541 IMG 20241024 131823IMG 20241024 131849

Μέσω της  εφαρμογής tux paint , δύο μαθήτριες δημιούργησαν μια εικόνα με τους στρατιώτες να πολεμούν.

IMG 20241024 141500

Δημιουργήσαμε αφίσες για την ειρήνη και τον πόλεμο. Μετατρέψαμε εικόνες πολέμου σε εικόνες ειρήνης και καταγράψαμε τα δικά μας μηνύματα.

IMG 20241024 131951

IMG 20241024 133518

IMG 20241024 133912

Όλοι μας ας θυμόμαστε πως… “μόνο οι ελεύθερες ψυχές κρατάνε ελεύθερες πατρίδες! Τιμή και δόξα σε εκείνους που θυσιάστηκαν για την πατρίδα”.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!

 

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ “Η ΜΕΛΙΣΣΑ”

 

 

 

1 2

Η μέλισσα είναι ένα κοινωνικό έντομο και υπάρχουν τρεις διαφορετικοί τύποι εντόμων σε μια κυψέλη (κοινωνία-αποικία). Η βασίλισσα, οι εργάτριες και οι κηφήνες. Κάθε τύπος (τάξη) έχει διαφορετική λειτουργία στην αποικία. Η βασίλισσα και οι εργάτριες είναι θηλυκά έντομα και οι κηφήνες αρσενικά.

Ο ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΤΗΣ ΜΕΛΙΣΣΑΣ

Η βασίλισσα είναι η μητέρα όλων των μελισσών. Γεννάει έως και 2.000 αυγά την ημέρα.

Μόλις γίνει η εκκόλαψη του αυγού, οι εργάτριες τρέφουν συνεχώς την αναπτυσσόμενη κάμπια. Όταν η κάμπια είναι πλέον στο τέλος αυτού του σταδίου, τρώει την τροφή που παρέχουν οι εργάτριες και οι εργάτριες σφραγίζουν το κελί.
Μετά το σφράγισμα του κελιού, η κάμπια περνάει στο στάδιο της χρυσαλλίδας. Δεν ταϊζεται σε αυτό το στάδιο. Η χρυσαλλίδα μεταμορφώνεται μέσα στο κελί σε ενήλικη μέλισσα και βγαίνει μόνη της από το κελί..

ΒΙΝΤΕΟ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΙΣΣΑ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΙ

 

 

 

 

Παίξαμε διάφορα παιχνίδια μέσω  wordwall αλλά και το κλασσικό παιχνίδι περνά περνά

η μέλισσα στο διπλανό μας πάρκο.

Μιλήσαμε για το εξάγωνο σχήμα της κυψέλης και το δημιουργήσαμε με τον δικό μας  μοναδικό τρόπο.

 

IMG 20241014 231937

Επισκεφθήκαμε ένα κεντρικό φαρμακείο στην πόλη μας και εκεί παρακολουθήσαμε διάφορες δράσεις για τη μέλισσα καθώς μάθαμε και πολλές  χρήσιμες πληροφορίες. Είδαμε μια κυψέλη από μέλισσες και ξεχωρίσαμε τη βασίλισσα. Κάναμε color painting με την αγαπημένη μας μέλισσα, γράψαμε  γράμματα για την προστασία της μέλισσας περνώντας τα δικά μας μηνύματα, παίξαμε επιτραπέζια παιχνίδια και κάναμε ζωγραφιές για τις μέλισσες. Τα μηνύματα μας και οι ζωγραφιές τοποθετήθηκαν σε μία κυψέλη.  Στο τέλος, πήραμε δώρο σπόρους. Θα φυτέψουμε τους σπόρους και μέσω του φυτού η μέλισσα θα καταφέρει να μαζέψει περισσότερη γύρη ώστε να μας φτιάξει το μέλι.

 

Τέλος, γίναμε και οι ίδιοι μικροί μελισσοκόμοι κάνοντας τη δική μας κατασκευή.

 

 

 

 

IMG 20241011 092456

 

IMG 20241014 223001

 

IMG 20241010 113257

 

IMG 20241014 223044

IMG 20241014 223105

 

IMG 20241014 223128

 

 

IMG 20241010 100519

 

 

IMG 20241010 103853

 

IMG 20241010 102735

 

 

 

 

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΖΩΩΝ 4/10

Στις 4 Οκτωβρίου γιορτάζεται η Παγκόσμια Ημέρα των Ζώων κι έτσι τα ζώα είχαν την τιμητική τους στο νηπιαγωγείο μας για λίγες μέρες! Είναι άλλωστε ένα θέμα που τα παιδιά υπεραγαπούν και ποτέ δεν κουράζονται να ασχολούνται με αυτό.

Είδαμε λοιπόν εικόνες με ζώα και τα χωρίσαμε σε κατηγορίες ανάλογα με τα χαρακτηριστικά τους καθώς καταγράψαμε  σε χαρτί τα αγαπημένα μας ζωάκια.

IMG 20241004 093341IMG 20241004 093335IMG 20241004 093328

 Στη συνέχεια  ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας ζωάκι και παίξαμε με την εφαρμογή chatter pix και δώσαμε στο ζωάκι μας τη δική μας φωνή.

IMG 20241004 125020

 

Συζητήσαμε για τα δικαιώματα των ζώων και είπαμε τι χρειάζονται και πώς πρέπει να τους φερόμαστε.

 

IMG 20241004 093326

Ακούσαμε φωνές από ζώα της αυλής, του δάσους και της ζούγκλας και προσπαθήσαμε να τα αναγνωρίσουμε. Επίσης εμπλουτίσαμε το λεξιλόγιο μας λέγοντας πώς κάνει κάθε ζώο (γαβγίζει, νιαουρίζει, κακαρίζει, βρυχάται, βελάζει…)

 

Διαβάσαμε το παραμύθι ” Ένα κουτάβι νιώθει μοναξιά” του Ευγένιου Τριβιζά και αποτυπώσαμε σε χαρτί τη δική μας αγαπημένη σκηνή του παραμυθιού.  Ένα μοναχικό κουτάβι ζει σε ένα σπίτι ερημικό με σαλόνια εκατό, κανταϊφο-κουρτίνες και χιλιάδες λιχουδιές φίσκα στις κουζίνες. Έχει αμυγδαλωτά, έχει κόκαλα λαχταριστά και ντολμαδάκια με κιμά, δεν είναι όμως καθόλου, μα καθόλου ευτυχισμένο, επειδή νιώθει μοναξιά! Στο τέλος όμως συναντάει την παρέα του και ζουν όλοι μαζί. Το παραμύθι εστιάζει στην έννοια της παρέας και της συντροφιάς.

 

IMG 20241004 125452

 

Τέλος, δημιουργήσαμε τις κατασκευές μας για την Παγκόσμια Ημέρα Ζώων. Αφού συζητήσαμε αποφασίσαμε να κάνουμε κατασκευή με θέμα το σκυλάκι. Δώσαμε στα σκυλάκια μας το όνομα που επιθυμούσαμε, αλλά γράψαμε και ένα  δικό μας μήνυμα προς τους τετράποδους φίλους μας όπως για παράδειγμα ” Θα σε φροντίζω κάθε μέρα” και

“θα σε πηγαίνω βόλτες”.

IMG 20241004 153807

Παγκόσμια Ημέρα Τρίτης Ηλικίας 1/10/2024

Η 1η Οκτωβρίου έχει καθιερωθεί ως «Διεθνής ημέρα για την Τρίτη ηλικία» . Την ημέρα αυτή είναι μια πρώτη τάξεως ευκαιρία να κάνουμε ένα αφιέρωμα στους παππούδες και τις γιαγιάδες , τα τόσο σημαντικά αυτά πρόσωπα στη ζωή των παιδιών, και όχι μόνο!
Με τη χρήση του κατάλληλου εποπτικού υλικού(πίνακες ζωγραφικής , εικονόλεξα κ.α) , ξεκινήσαμε τη συζήτηση με τα παιδιά!
Κάθε ένα από αυτά μοιράστηκε μαζί μας όμορφες αναμνήσεις αλλά και δραστηριότητες που κάνει με τα αγαπημένα αυτά πρόσωπα!
Στόχος μας ήταν , μιλώντας για τον παππού και τη γιαγιά , τα παιδιά να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα των ατόμων της τρίτης ηλικίας , που αξίζουν την αγάπη και τον σεβασμό μας.  Συζητήσαμε για τα ονόματα των παππούδων μας και των γιαγιάδων και για τους λόγους που τόσο πολύ τους αγαπάμε!

 

 

 

 

Η μέρα μας έκλεισε με την ακρόαση ενός όμορφου παραμυθιού!

 

Τέλος, κάναμε μία κατασκευή με πολλή πολλή αγπαή για τους μοναδικούς παππούδες μας!

IMG 20241001 124744

 

 

IMG 20241001 124712 2

 

 

 

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ 27/9/2024

Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας, γιορτάσαμε την ημέρα αθλητισμού, γνωρίζοντας τα αθλήματα και  την σπουδαιότητα που έχουν στην καλή μας υγεία. Στην συνέχεια κάναμε διάφορες αθλητικές δράσεις στην αυλή του σχολείου, όπως ασκήσεις με στεφάνια και εμπόδια, χορέψαμε και το χαρήκαμε πολύ.  Δημιουργήσαμε μία αφίσα με το αγαπημένο άθλημα του κάθε παιδιού και καταγράψαμε τι σημαίνει για τον καθένα μας η άθληση. Τέλος, δημιουργήσαμε  βραβεία λόγω της ημέρας για τους μικρούς μας αθλητές.  Παρακολουθήσαμε βίντεο σχετικά με τη σημασία που κατέχει ο αθλητισμός  στην καθημερινότητά μας.

 

IMG 20240927 104601

IMG 20240927 110304 IMG 20240927 113753 IMG 20240927 113934 IMG 20240927 120140 IMG 20240927 132047

IMG 20240927 104623 3

Οι κανόνες στο νηπιαγωγείο μας

Oι κανόνες στο νηπιαγωγείο κατέχουν σημαντική θέση, καθώς συμβάλλουν στην εύρυθμη λειτουγεία του σχολείου. Στο νηπιαγωγείο μας, τα παιδιά έθεσαν από την αρχή της χρονιάς τους κανόνες της τάξης μαζί με τις νηπιαγωγούς.

Παρακολουθήσαμε το βίντεο με τους κανόνες καλής συμπεριφοράς στο νηπιαγωγείο.

Παίξαμε ένα παιχνίδι  όπου διαχωρίσαμε τις καρτέλες με τους κανόνες. Διαχωρίσαμε τις καρτέλες σε δύο στήλες. Στη μία στήλη βάλαμε τις καρτέλες με την καλή συμπεριφορά που πρέπει να έχουμε εντός της τάξης και στη δεύτερη στήλη βάλαμε τις καρτέλες με τη λανθασμένη συμπεριφορά.  Στη συνέχεια, κάναμε δραματοποίηση διάφορες συμπεριφορές  μέσα στην τάξη αφού χωριστήκαμε σε ομάδες και κρίναμε αν είναι σωστή ή λανθασμένη συμπεριφορά.

Τέλος, αφού μιλήσαμε για τους κανόνες υπογράψαμε το συμβόλαιο με τους κανόνες όπου υποσχεθήκαμε ότι θα τηρήσουμε τους κανόνες καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς.

 

IMG 20240925 101338 IMG 20240925 101401 IMG 20240925 103023 IMG 20240925 1303311 IMG 20240925 130336

 

ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΦΙΛΑΚΙ

Η πρώτη εβδομάδα στο νηπιαγωγείο τελείωσε. Έτσι και φέτος  για να βοηθήσουμε τους μικρούς μας μαθητές να αποχωριστούν τη ζεστή αγκαλιά της μανούλας και να προσαρμοστούν και να νιώσουν ασφάλεια στη μεγάλη αγκαλιά του σχολείου, διαβάσαμε μια πολύ τρυφερή ιστορία που βρήκαμε στο διαδίκτυο “Το Μαγικό φιλί” The kissing hand της Audrey Penn, ένα παραμύθι αγγλικό.

«Ο ήρωάς μας είναι ο Τσέστερ, ένα μικρό ρακούν. Ο Τσέστερ που φοβάται να πάει στο σχολείο. Με την αγωνία ζωγραφισμένη στο πρόσωπό του παρακαλεί τη μαμά να τον αφήσει να μείνει μαζί της στη ζεστή αγκαλιά του σπιτιού με τα αγαπημένα του παιχνίδια του, τα βιβλία, την κούνια στο μεγάλο δέντρο. Η  μαμά πολύ γρήγορα με τα γλυκά της λογάκια θα τον κάνει να αισθανθεί όμορφα αποκαλύπτοντάς του ένα μυστικό, το δικό τους μυστικό, το μαγικό φιλί στην παλάμη που θα κάνει την αγάπη της μανούλας να ταξιδέψει και να φωλιάσει στην καρδούλα του, ένα μαγικό φιλί που δεν φεύγει με τίποτε, θα είναι συνεχώς κοντά του και θα τον συντροφεύει…»

Όταν τελείωσε η ανάγνωση του παραμυθιού  συζητήσαμε τι μας άρεσε περισσότερο, ποια ήταν τα δικά μας συναισθήματα όταν μάθαμε ότι ξεκινάει το σχολείο και ακολούθησαν παιχνίδια που είχε ετοιμάσει ο φίλος μας ο Τσέστερ, όπως κυνήγι θησαυρού λύνοντας γρίφους για να βρούμε τις πατούσες του που είχε κρύψει στην τάξη μας. Τέλος, προσπαθήσαμε να πάμε στο σχολείο του Τσέστερ ακολουθώντας τη δύσκολη διαδρομή του δάσους. Περάσαμε πάνω από γέφυρες, μέσα από σπηλιές, πηδήξαμε πάνω σε πέτρες για να μην πέσουμε μέσα στο ποτάμι, περάσαμε μέσα από στενά μονοπάτια κ.λ.π. Τέλος, κάναμε μία κατασκευή με το μαγικό φιλάκι σε ένα μικρό καδράκι.

IMG 20240920 121717