Σχέδιο Δράσης 2024-25

Στόχος Βελτίωσης:
Η υποστήριξη της εισόδου και της προσαρμογής των νηπίων στο Δημοτικό Σχολείο  μέσα από συστηματική
προετοιμασία,δράσεις,συνεργασία και επιμόρφωση γονέων και εκπαιδευτικών ώστε τα παιδιά να είναι σε θέση
να ελέγχουν και να διαχειρίζονται τις αλλαγές  που δημιουργεί η μετάβαση και να αναπτύξουν θετική στάση για
το νέο τους σχολείο.
Σχέδιο Δράσης: ”Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο”
Άξονας: Σχολική διαρροή – φοίτηση
Συντονιστής Δράσης: Ζουμπουλίδου Ζαφειρία

Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα – Στόχοι
Η μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό Σχολείο σηματοδοτεί ένα νέο και σημαντικό στάδιο εξέλιξης τόσο του ίδιου του παιδιού όσο και της οικογένειάς του και γι’ αυτό θεωρείται μια από τις κρισιμότερες περιόδους της παιδικής ηλικίας. Την περίοδο αυτή γίνονται έντονες αλλαγές τόσο στην προσωπικότητα του παιδιού όσο και στο οικογενειακό και κοινωνικό του περιβάλλον, εκθέτοντάς το σε μια μεγάλη ποικιλία απαιτήσεων:  γνωστικών,  συναισθηματικών  και κοινωνικών. Είναι αναγκαίο λοιπόν η διαδικασία της μετάβασης να συμβαίνει έγκαιρα και να δίνει επαρκή χρόνο για να συζητούνται οι ανάγκες των παιδιών.
Οι βασικοί στόχοι του σχεδίου δράσης είναι οι εξής :

  • Η ενημέρωση των γονέων για το σχέδιο δράσης και η ευαισθητοποίησή τους για
    τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά κατά τη σχολική μετάβαση.
  • Η συνεργασία των εκπαιδευτικών των δύο βαθμίδων, των παιδιών και των
    γονέων, των διευθυντών, των στελεχών εκπαίδευσης,  των κοινωνικών
    υπηρεσιών, των κέντρων πρόληψης και των φορέων που διαμορφώνουν
    εκπαιδευτική και κοινωνική πολιτική.
  • Η γνωριμία των νηπίων με τους χώρους και τα πρόσωπα του Δημοτικού Σχολείου.
  • Η εξοικείωση των νηπίων με τις εκπαιδευτικές μεθόδους και δραστηριότητες
    της Α’ Δημοτικού.
  • Η  συνεργασία μεταξύ δασκάλων και νηπιαγωγών με την ανταλλαγή εμπειριών
    και με τον  σχεδιασμό κοινών δράσεων.
  • Η  καλλιέργεια  της ενσυναίσθησης ,της ασφάλειας, της εμπιστοσύνης, της
    αυτοπεποίθησης και της αυτοεκτίμησης που πρέπει να αποκτήσουν τα παιδιά
    ώστε να διαμορφώσουν θετική στάση για το σχολείο και να αποκτήσουν όλες
    εκείνες τις δεξιότητες που θα τους χρειαστούν στη ζωή τους