Με χαμόγελα, χρώματα και πολλή δημιουργικότητα υποδεχτήκαμε στο νηπιαγωγείο μας την όμορφη εποχή της άνοιξης και τον πρώτο μήνα της, τον Μάρτη! Τα παιδιά γνώρισαν τα σημάδια της φύσης που αλλάζει, μίλησαν για τα λουλούδια που ανθίζουν, τον ήλιο που γίνεται πιο ζεστός και τα χελιδόνια που επιστρέφουν.
Μέσα από ποικίλες δραστηριότητες, κατασκευές, τραγούδια και παιχνίδια, γνωρίσαμε τα έθιμα του Μάρτη, φτιάξαμε τα δικά μας «μαρτάκια» και διακοσμήσαμε την τάξη μας με ανοιξιάτικες δημιουργίες. Οι δράσεις μας έδωσαν την ευκαιρία στα παιδιά να εκφραστούν, να συνεργαστούν και να χαρούν τον ερχομό της άνοιξης με φαντασία και ενθουσιασμό.
Πρώτο έθιμο: Τα «Χελιδονίσματα» είναι ένα παλιό παραδοσιακό έθιμο που συνδέεται με τον ερχομό της άνοιξης. Τα παιδιά τραγουδούσαν τα κάλαντα της άνοιξης κρατώντας ομοιώματα χελιδονιών και γύριζαν από σπίτι σε σπίτι αναγγέλλοντας ότι η φύση ξυπνά και η άνοιξη φτάνει. Με αυτόν τον όμορφο τρόπο καλωσόριζαν τα χελιδόνια που επιστρέφουν από τις ζεστές χώρες και έφερναν το χαρμόσυνο μήνυμα της νέας εποχής. Τα παιδιά έμαθαν και τραγούδησαν τα «Χελιδονίσματα», τα παραδοσιακά κάλαντα που σηματοδοτούν τον ερχομό της Άνοιξης και έφτιαξαν τα δικά τους χελιδονάκια .
Δεύτερο έθιμο: Γνωρίσαμε και το όμορφο έθιμο με το «βραχιολάκι του Μάρτη» ή «μαρτάκι» που φτιάχνεται από κόκκινη και άσπρη κλωστή και φοριέται την πρώτη μέρα του Μαρτίου, ως σύμβολο προστασίας από τον ανοιξιάτικο ήλιο αλλά και ως καλωσόρισμα της νέας εποχής. Τα παιδιά έφτιαξαν με χαρά τα δικά τους μαρτάκια, εξασκώντας τη λεπτή τους κινητικότητα και τη συνεργασία. Με ενθουσιασμό φόρεσαν τις δημιουργίες τους στο χέρι και έμαθαν για το όμορφο αυτό έθιμο που περνά από γενιά σε γενιά και συνδέεται με τον ερχομό της άνοιξης.







