ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗ – Το παράπονο των ζώων
Στο πλαίσιο του προγράμματος που αφορά τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων και το θεματικό άξονα «Φροντίζω το περιβάλλον» τα παιδιά του σχολείου μας επεξεργάστηκαν κατά το δίμηνο Οκτώβριος – Νοέμβριος το θέμα της Οικολογικής συνείδησης με τίτλο «Το παράπονο των ζώων».
Συζήτηση και διερεύνηση των γνώσεων των παιδιών πάνω στο θέμα :
Ποια άγρια ζώα ξέρουν;
Ποια από αυτά πιστεύουν ότι κινδυνεύουν;
Από τι πιστεύουν ότι κινδυνεύουν;
Επίσκεψη στην τάξη του «επιστήμονα» που προστατεύει τα ζώα και ζητά τη βοήθεια των παιδιών.
Γινόμαστε κι εμείς «επιστήμονες- προστάτες των ζώων».
Η ιστορία της Μόνας , της φώκιας μονάχους – μονάχους… Κινδύνευσε να πιαστεί στα δίχτυα των ψαράδων , τραυματίστηκε, ήρθαν οι άνθρωποι από την οργάνωση Mom που την προστατεύουν και την έκαναν καλά…να…πώς!
Ζωγραφίσαμε φώκιες μονάχους- μονάχους…
Περπατήσαμε σαν φώκιες…
Στη δεύτερη επίσκεψη ο «επιστήμονας» μάς μίλησε για τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν τα δελφίνια.
Η ιστορία του δελφινιού που χάθηκε αναζητώντας το μωρό – δελφίνι του. Όλοι θέλαμε να το βοηθήσουμε…
Μας έμαθε και το αγαπημένο του τραγούδι, το «δελφίνι – δελφινάκι». Το τραγουδήσαμε και το χορέψαμε…
Τα δελφίνια είναι αγαπημένα ζώα των ανθρώπων από την αρχαιότητα. Τα ζωγράφιζαν ακόμα και στα παλάτια τους…
Παρατηρήσαμε τη τοιχογραφία με τα δελφίνια από τα ανάκτορα της Κνωσού και δημιουργήσαμε κι εμείς τη δική μας. (ομαδική εργασία)
Τρίτη επίσκεψη στην τάξη μας του «επιστήμονα» και γνωριμία με τη χελώνα καρέτα –καρέτα.
Ο κύκλος ζωής της χελώνας :
Δραματοποίηση κύκλου ζωής της χελώνας…..
Διαβάσαμε το παραμύθι «Που πας χελωνάκι». Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες. Η πρώτη ομάδα έγραψε τον τίτλο , η δεύτερη ζωγράφισε το εξώφυλλο του βιβλίου, η τρίτη σκέφτηκε έναν άλλο τίτλο για το παραμύθι και η τέταρτη ομάδα εικονογράφησε το νέο εξώφυλλο .
Κατασκευή χελωνίτσας καρέτα-καρέτα. Τα παιδιά ζωγράφισαν με τα πινέλα, έκοψαν, κόλλησαν και έτοιμα τα χελωνάκια μας.
Τελευταία επίσκεψη στην τάξη μας του «επιστήμονα» και γνωριμία με την καφέ αρκούδα και τον γκρίζο λύκο.
Μάθαμε που ζουν τα υπό εξαφάνιση ζώα της Ελλάδας, μιλώντας για τα γεωγραφικά διαμερίσματα στα οποία τα συναντάμε και τοποθετήσαμε τα ζώα στις αντίστοιχες περιοχές .
Μετρήσαμε ζωάκια και μάθαμε τους αριθμούς από το 1 έως και το 5.
Μάθαμε το αρχικό γράμμα των υπό εξαφάνιση ζώων που μελετήσαμε, φτιάξαμε καρτέλες γραμμάτων και παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια.
Μιλήσαμε για τις οργανώσεις προστασίας του κάθε ζώου. Μάθαμε τα ονόματά τους και το σήμα τους. Κάναμε αντιστοιχίσεις ζώου με οργάνωση προστασίας του.
Ομαδική αφίσα στην οποία τα παιδιά έχουν καταγράψει από τι κινδυνεύουν τα ζώα της στεριάς και της θάλασσας. Τοιχοκόλληση αυτής στην είσοδο του σχολείου μας για την ευαισθητοποίηση των κατοίκων της γειτονιάς μας.
….και η δεύτερη αφίσα!!!
Ακόμα και στην ελεύθερη ώρα τους, τα παιδιά φαντάστηκαν ιστορίες για να σώσουν τα ζώα που κινδυνεύουν…