Οι μαθητές της Στ’ Δημοτικού υιοθετούν πρωτάκια, «υιοθετώντας» ένα μαθητή της Α’ Δημοτικού για να τον καθοδηγήσουν, να τον υποστηρίξουν στην προσαρμογή του στο σχολείο και να καλλιεργήσουν αξίες όπως η αλληλεγγύη και η φροντίδα. Η δράση αυτή που θα πραγματοποιείται καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού έτους, βοηθά τα μικρότερα παιδιά να νιώθουν πιο ασφαλή και να κοινωνικοποιούνται, ενώ παράλληλα αναπτύσσει την υπευθυνότητα και την ωριμότητα των μεγαλύτερων μαθητών.
Πώς υλοποιείται η δράση:
-
Αντιστοίχιση:Κάθε μαθητής της Στ’ τάξης αναλαμβάνει έναν μαθητή της Α’ τάξης, δημιουργώντας ένα «ζευγάρι».
-
Υποστήριξη:Ο μεγαλύτερος μαθητής καθοδηγεί τον μικρότερο, βοηθώντας τον σε οτιδήποτε χρειαστεί, από την προσαρμογή στο σχολικό περιβάλλον μέχρι την αντιμετώπιση δυσκολιών.
-
Δραστηριότητες:Τα παιδιά μπορεί να συμμετέχουν σε ομαδικά παιχνίδια, να ανταλλάσσουν δώρα ή ευχετήριες κάρτες, να τραγουδούν τραγούδια και να γίνονται «επίσημες επισκέψεις» μεταξύ των τάξεων.
Οφέλη:
-
Για τα πρωτάκια:Η «υιοθεσία» τα βοηθά να προσαρμοστούν ταχύτερα και να κοινωνικοποιηθούν, ξέροντας ότι έχουν κάποιον να τους προσέχει εκτός από τους δασκάλους τους.
-
Για τα εκτάκια:Οι μαθητές της Στ’ αναπτύσσουν αίσθηση ευθύνης, ωριμότητα και σεβασμό, καθώς αναλαμβάνουν ρόλο καθοδηγητή και υποστηρικτή.








