Μια βαλίτσα γεμάτη ιστορίες: η Θεατρική Αγωγή ως γέφυρα μετάβασης από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο. : 2025-03-12
Στο πλαίσιο των γενικών δράσεων του σχολείου και της εσωτερικής αξιολόγησης των σχολικών μονάδων αναδύθηκε η ανάγκη υλοποίησης δράσεων για την ομαλή μετάβαση από το Νηπιαγωγείο στο Δημοτικό σχολείο ως γέφυρα μεταξύ των δύο εκπαιδευτικών βαθμίδων αλλά και ως σύζευξη ανάμεσα στις δύο ειδικότητές μου, της θεατρολόγου και της νηπιαγωγού.
Η συγκεκριμένη δράση που υλοποιήθηκε τη Δευτέρα 10/03/2025 σχεδιάστηκε και προετοιμάστηκε στο μάθημα της Θεατρικής Αγωγής με μαθητές/-τριες της Α΄ τάξης του 13ου Δημοτικού σχολείου Βόλου και υλοποιήθηκε με την κοινή συμμετοχή των νηπίων του 6ου Νηπιαγωγείου συστεγαζόμενου με το Δημοτικό σχολείο. Η δράση με τίτλο «Μια βαλίτσα γεμάτη ιστορίες» περιγράφει μια σύντομη ιστορία που θίγει τη διαφορετικότητα, τη διαπολιτισμικότητα, τη μετάβαση από τη μια κατάσταση σε μια επόμενη, την προσαρμογή, τη φιλία αλλά και την αποδοχή.
Ο σχεδιασμός της δράσης περιλαμβάνει γνωριμία με το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής μέσα από τεχνικές του δράματος με την πολύτιμη συνδρομή του πεδίου της κινησιολογίας και των εικαστικών. Μολονότι το μάθημα της Θεατρικής Αγωγής δεν αποτελεί έως και σήμερα υποχρεωτικό μέρος του ωρολόγιου προγράμματος του Νηπιαγωγείου σε αντίθεση με τη θέση του στο ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού σχολείου, ωστόσο δύναται να βρει γόνιμο έδαφος και στην προσχολική εκπαίδευση, καθώς μέσα στο πλαίσιο του μαθήματος δημιουργείται εκείνος ο χώρος όπου συναντούνται ποικίλες εκφάνσεις της τέχνης (μουσική, χορός, θέατρο, ζωγραφική) και οικοδομείται ένας ασφαλής χώρος κατάθεσης εμπειριών κι έκφρασης, απόκτησης γνώσεων και δυνατότητας βιωματικής μάθησης.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |