Το σχολείο μας

Διεθνές Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

 «Οικολογικά Σχολεία»

 

Το Πρόγραμμα αποτελεί διεθνές δίκτυο, ξεκίνησε στην Ελλάδα το 1995 και απευθύνεται σε σχολεία όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων. Είναι εγκεκριμένο από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων.

Ο αντικειμενικός στόχος του Προγράμματος είναι η αλλαγή συμπεριφοράς όλων μέσα στη σχολική κοινότητα ώστε το σχολείο να γίνει ένα πραγματικό «Οικολογικό Σχολείο». Αυτό επιτυγχάνεται με την διαμόρφωση και την εφαρμογή του «Οικοκώδικα» (ένα σύνολο κανόνων περιβαλλοντικής συμπεριφοράς), καθώς και την εφαρμογή ενός Περιβαλλοντικού Σχεδίου Δράσης (αφορά τον περιβάλλοντα σχολικό χώρο και την μετατροπή του σε καθαρό, όμορφο, ανθρώπινο και φιλικό).

Σε κάθε σχολείο συγκροτείται η Περιβαλλοντική Επιτροπή, από μαθητές και εκπαιδευτικούς, που επεξεργάζεται τα θέματα ενέργεια, απορρίμματα και νερό. Παράλληλα, φροντίζει για την υλοποίηση του «Σχεδίου Δράσης» και του «Οικοκώδικα» με τη συμμετοχή όλης της σχολικής κοινότητας.

Όταν το σχολείο ολοκληρώσει το Σχέδιο Δράσης, αξιολογείται από τους συντονιστές του Προγράμματος και επιβραβεύεται με τον τίτλο του «Οικολογικού Σχολείου» και τη Σημαία που φέρει το σήμα του Προγράμματος.

Τέλος, για το άνοιγμα προς την τοπική κοινωνία και την ευαισθητοποίηση των πολιτών, οργανώνονται εκδηλώσεις και δράσεις σε συνεργασία και με την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

Βράβευση 13ου Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου ως

Οικολογικού Σχολείου

Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου κατά τη σχολική χρονιά 2011-2012, εντάχθηκε στο Διεθνές Δίκτυο «Οικολογικά Σχολεία» που συντονίζει η Ελληνική Εταιρεία Προστασίας της Φύσης και είχε διάρκεια 3 χρόνια, με θεματικές ενότητες: Νερό, Ενέργεια, Απορρίμματα.

 Το θέμα του πρώτου έτους ήταν «Τρέχει, τρέχει …το νερό», του δεύτερου έτους «Τίποτα δεν πάει χαμένο» και του τρίτου έτους «Ενέργεια». Στα προγράμματα αυτά συμμετείχαν οι μαθητές/τριες όλου του σχολείου, με δραστηριότητες και δράσεις μέσα και έξω από το σχολείο.

Η συμμετοχή του σχολείου για τη βράβευση έγινε με μια αφίσα που επιμελήθηκε η μουσικός του σχολείου κ. Αδαμοπούλου Μαρία.

 

ΑΦΙΣΑ

ΑΦΙΣΑ

Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου βραβεύτηκε για τις δράσεις του: Ανακύκλωση, ορθή διαχείριση νερού , Δεντροφύτευση , καθαρισμός της παιδικής χαράς και του πάρκου της Αττικής οδού, στις  15 Μαρτίου 2014 στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη, που οργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.

Μουσείο Μπενάκη

Μουσείο Μπενάκη

 

 

Με το βραβείο...

Με το βραβείο…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Οι εκπαιδευτικοί που εργάστηκαν στο δίκτυο Οικολογικά Σχολεία κατά τα σχολικά έτη 2011-2012, 2012-2013 και είναι:

Ζούζουλα Δήμητρα

Οικονόμου Αλεξάνδρα

Αδαμοπούλου Μαρία

Σεραφείμ Ελένη

Κορκοβέλου Αγγελική

Στεφάνου Μαρία

Φάσσαρη Ελένη

Καρατσώκη Βασιλική

Αντωνέλλου Βαρβάρα

Παπαδοπούλου Μαρία

Κυριακοπούλου Αναστασία

Χατζημιχαήλ Μαριάννα

 

 

Βράβευση 13ου Δημοτικού Σχολείου Χαλανδρίου ως

Οικολογικού Σχολείου

 

Το 13ο Δημοτικό Σχολείο Χαλανδρίου βραβεύτηκε για τις δράσεις του: Ανακύκλωση, ορθή διαχείριση νερού, πράσινο, δεντροφύτευση, ενέργεια  στις  10 Δεκεμβρίου 2017 στο Αμφιθέατρο του Μουσείου Μπενάκη, που οργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρία Προστασίας της Φύσης.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ

 

Το σχολείο μας εντάχθηκε στο Διεθνές Δίκτυο «Χρυσοπράσινο Φύλλο» τη διετία 2013-2015.
Στο πλαίσιο του προγράμματος αυτού επισκεφτήκαμε την όμορφη Κύπρο από την Πέμπτη 12 Μαρτίου έως την Κυριακή 15 Μαρτίου 2015. Σε συνεργασία με το Δημοτικό Σχολείο Κονιών Πάφου πραγματοποιήθηκαν οι στόχοι του δικτύου που είναι:
 Απόκτηση γνώσεων, αξιών, στάσεων και συμπεριφορών στα ζητήματα οικολογικής ισορροπίας και ποιότητας της ζωής.
 Ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών για τα εκπαιδευτικά συστήματα μεταξύ των εκπαιδευτικών και μαθητών που συμμετέχουν
 Ενδυνάμωση των ιστορικών εθνικών και πολιτιστικών δεσμών που συνδέουν τους δύο λαούς και η προώθηση σχέσεων φιλίας και συνεργασίας.

Κατά τη διάρκεια της τετραήμερης επίσκεψης μας στην Κύπρο, τα παιδιά της Έκτης Τάξης των δύο εμπλεκόμενων σχολείων πήρανε μέρος σε περιβαλλοντικά παιχνίδια καθώς και στην παρουσίαση από κοινού των δραστηριοτήτων των προγραμμάτων τους.
Αξιοσημείωτη ήταν η Παγκύπρια εκδήλωση των συμμετεχόντων σχολείων στη διακρατική σύμπραξη με την παρουσία επισήμων. Πέρα όμως από αυτά, η επίσκεψη συνδυάστηκε και με την επαφή με τα μνημεία και την ιστορία του νησιού.
Πιο συγκεκριμένα την πρώτη μέρα έγινε η συνάντηση μαθητών και εκπαιδευτικών στο χώρο του σχολείου και το απόγευμα η παρουσίαση των περιβαλλοντικών προγραμμάτων των σχολείων «Ο τόπος μου το Χαλάνδρι, στο χθες και το σήμερα» και «Η κοιλάδα της Έζουσας».

στο σχολείο

στο σχολείο

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Την δεύτερη μέρα πραγματοποιήθηκε εκδρομή στη Λευκωσία όπου βρίσκονται τα Φυλακισμένα Μνήματα και το Μουσείο Αγώνος. Στη συνέχεια, έγινε ξενάγηση στην πόλη της Λευκωσίας και της πράσινης γραμμής. Η μέρα ολοκληρώθηκε με τον Τύμβο Μακεδονίτισσας –φόρος τιμής στους Ελλαδίτες πεσόντες από την τουρκική εισβολή του 1974.

 

Φυλακισμένα Μνήματα

Φυλακισμένα Μνήματα

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Την τρίτη μέρα συναντηθήκαμε με το Δήμαρχο Πάφου στο Δημαρχείο, έγινε κατάθεση στεφάνου στο μνημείο του ήρωα Ευαγόρα Παλληκαρίδη και στη συνέχεια ξεναγηθήκαμε στο Κέντρο Περιβαλλοντικής Ενημέρωσης στην Κοιλάδα της Έζουσας. Το απόγευμα επισκεφτήκαμε και «απολαύσαμε» τα υπέροχα ψηφιδωτά της Πάφου και το Κάστρο της πόλης. Τα ψηφιδωτά των επαύλεων ευγενών χρονολογούνται από τον 3ο μέχρι τον 5ο αιώνα μ.Χ και συμπεριλαμβάνονται στα καλύτερα της ανατολικής Μεσογείου. Τα ψηφιδωτά ανακαλύφθηκαν τυχαία το 1962 από ένα αγρότη που όργωνε το χωράφι του και απεικονίζουν κυρίως σκηνές από την Ελληνική μυθολογία. Τα ψηφιδωτά του Σπιτιού του Διονύσου απεικονίζουν το Θεό του κρασιού, ενώ το Σπίτι του Θησέα πήρε το όνομα του από τα ψηφιδωτά που έδειχναν τον αρχαίο Έλληνα ήρωα να κραδαίνει ένα ρόπαλο εναντίον του Μινώταυρου. Πολλές άλλες υπέροχες σκηνές βρίσκονται και στα υπόλοιπα σπίτια όπως αυτό του Αίαντα, το Σπίτι του Ορφέα και το Σπίτι των Τεσσάρων Εποχών. Τα ψηφιδωτά καλύπτονται από την Πολιτιστική Διαδρομή της Αφροδίτης.

Ευαγόρας Παλληκαρίδης

Ευαγόρας Παλληκαρίδης

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ψηφιδωτά

Ψηφιδωτά

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Την τελευταία μέρα επισκεφτήκαμε τη Λεμεσό, περιπλανηθήκαμε στο ιστορικό κέντρο, στο παλιό λιμάνι και στην καταπληκτική παραλία με τους φοίνικες.

 

 

Λεμεσός

Λεμεσός

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Η εμπειρία του ταξιδιού θα μείνει σίγουρα αξέχαστη τόσο στους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, Σεραφείμ Ελένη, Οικονόμου Αλεξάνδρα, Καρατσώκη Βασιλική και Χατζημιχαήλ Μαριάννα, όσο κυρίως στα ίδια τα παιδιά, τα οποία διεύρυναν τους ορίζοντες τους, απέκτησαν νέες γνώσεις και φυσικά νέες φιλίες!
Ευελπιστούμε να συνεχιστεί αυτή η αξιόλογη προσπάθεια και για την επόμενη διετία (2015-2017), ώστε ακόμα περισσότερα παιδιά να ζήσουν παρόμοιες εμπειρίες.

 Αναμνήσεις από την Κύπρο

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Δράσεις κατά της Σχολικής Βίας

Στο πλαίσιο του προγράμματος για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού και την ευαισθητοποίηση της σχολικής κοινότητας στην αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση φαινομένων βίας που συνδέονται με τη σχολική ζωή και καθημερινότητα, οι μαθητές των τάξεων Γ, Δ, Ε & ΣΤ του σχολείου μας αφιέρωσαν τις δύο πρώτες διδακτικές ώρες του σχολικού προγράμματος στη δημιουργία κόμικς, μικρών εικονογραφημένων ιστοριών, που αναδεικνύουν το πρόβλημα μέσα από τα μάτια των παιδιών, αλλά προτείνουν και λύσεις για παρέμβαση και αντιμετώπιση της εκδήλωσης βίας μεταξύ μαθητών στο σχολείο ή σε άλλους χώρους.

P2021663
Πώς εμπνεύστηκαν τα παιδιά; Εδώ απαντά το σύνθημα: «Με σύμμαχό σου τα βιβλία, διώξε τη βία απ΄τα σχολεία». Σε κάθε τάξη, οι μαθητές διάβασαν, συζήτησαν και δραματοποίησαν ιστορίες, κατάλληλες για την ηλικία τους. Μέσω αυτής της διαδικασίας, τα παιδιά μπόρεσαν να βιώσουν και κατά συνέπεια να κατανοήσουν καλύτερα τέτοιες εκδηλώσεις ανθρώπινης συμπεριφοράς, να διερευνήσουν τα αίτια και τις συνέπειές της και να συζητήσουν τρόπους αποτελεσματικής αντιμετώπισης. Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι μαθήτριες συνεργάστηκαν σε μικρές ομάδες για να αποτυπώσουν στο χαρτί διάφορες καταστάσεις εκφοβισμού και τρόπους αντιμετώπισής του.

 

 

P2021655
Η φαντασία, η ευρηματικότητα, η ευαισθησία, αλλά και η «σοφία» των παιδιών πραγματικά μας εκπλήσσουν ευχάριστα. Οι φιγούρες των ηρώων στις ιστορίες τους, άλλοτε ψηλές και δυνατές, άλλοτε κοντές κι αδύναμες, οι εκφράσεις τους που δείχνουν φόβο, αγωνία, λύπη, αλλά και χαρά και ανακούφιση και φιλία, τα λόγια τους που προτρέπουν: «Ποτέ βία!», «Πάντα φίλοι!» «Συγγνώμη!» «Σας συγχωρώ» δίνουν μαθήματα ανθρωπιάς σε όλους μας.
Η εμψύχωση των μαθητών και μαθητριών έγινε από την εκπαιδευτικό της Αγγλικής Γλώσσας κ. Νικολάκη Αικατερίνη

εκφοβισμός_comics_Γ1 τάξη

εκφοβισμός_comics_Δ τάξη

εκφοβισμός_comics_Ε τάξη

εκφοβισμός_comics_ΣΤ τάξη


Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων