Για το μάθημα της μουσικής ζητήθηκε από τον εκπαιδευτικό να προμηθευτούν τα παιδιά, κάποια στιγμή, φλογέρα. Σε καμία περίπτωση το αίτημα αυτό δεν ήταν επιτακτικό προς τους μαθητές. Στα πλαίσια της κρίσης, οικονομικής και υγειονομικής που βιώνουμε όλοι μας, η χρήση της φλογέρας δεν είναι αυτοσκοπός. Απλά, είναι ένα προσιτό μέσον για να βιώσουν τα παιδιά τη μουσική καλύτερα, να παράξουν τα ίδια μουσική, πάντα βέβαια με τις προβλεπόμενες υγειονομικές οδηγίες. Μπορούν οι μαθητές να τη βρουν οπουδήποτε, ακόμα και σε σούπερ μάρκετ με τιμή 1,5 – 2 ευρώ.
Υπό τις παρούσες συνθήκες του κορωναϊού, δεν ζητήθηκε ποτέ από τα παιδιά να παίξουν φλογέρα στην τάξη. Απλά, να την προμηθευτούν και όταν είναι κατάλληλες οι συνθήκες, να τη χρησιμοποιήσουν με τους εξής ενδεχόμενους τρόπους:
💡 α) στο προαύλιο τηρώντας τις προβλεπόμενες αποστάσεις,
💡 β) στο χώρο των εκδηλώσεων,
💡 γ) πιθανόν στην τάξη, με τη χρήση προστατευτικού πλεξιγκλάς πάνω στην έδρα, ώστε ένας μαθητής κάθε φορά να πηγαίνει εκεί και να παίζει,
💡 δ) σε ενδεχόμενη περίπτωση lockdown, κατά τη σύγχρονη εκπαίδευση, στην οποία ο κάθε μαθητής θα είναι στο σπίτι του.
Άλλωστε, η χρήση φλογέρας, ούτως ή άλλως, θα γινόταν υπό κανονικές συνθήκες αρκετά αργότερα, όταν τα παιδιά έχουν εμπεδώσει τη θεωρία της μουσικής, την οποία ήδη διδάσκονται υπό τύπου παιχνιδιού.
- Επισημαίνονται οι σχετικές οδηγίες:
- ΦΕΚ αρ. φυλ. 3780, τ. 2, 8.9.2020, Άρθρο 6, παράγραφος 6:
- Οδηγίες της Υπουργού Παιδείας, 24.8.2020:
- «Επιπρόσθετα, σε ό,τι έχει να κάνει με τα μουσικά όργανα:
➡ Ειδικά σε περίπτωση χρήσης πνευστών οργάνων, να τηρείται απόσταση τριών μέτρων
➡ Προβλέπεται καθαρισμός οργάνων μετά από κάθε χρήση»
Ευχαριστούμε για την συνεργασία
Mε εκτίμηση,
Μπούρκουλας Γεώργιος