ΔΙΑΛΟΓΙΚΕΣ ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ – DIVE IN DIALOGUE
Το Dive in Dialogue είναι ένα έργο που συγχρηματοδοτείται από τα κεφάλαια Erasmus + με στόχο την προώθηση των Dialogic Gatherings (Διαλογικές συναντήσεις) στην Ευρώπη και πέρα από αυτήν. Οι Dialogic Gatherings (DG) είναι μία από τις έξι Επιτυχείς Εκπαιδευτικές Δράσεις που προσδιορίζονται από την έρευνα INCLUD-ED (χρηματοδοτούμενη από το FP6 της EC και συντονίζεται από την CREA ) ως οι καλύτερες ενέργειες για τη διασφάλιση της εκπαιδευτικής επιτυχίας και της κοινωνικής ένταξης στην Ευρώπη. Η Διαλογική Συγκέντρωση είναι μια εκπαιδευτική και πολιτιστική δραστηριότητα όπου οι άνθρωποι συγκεντρώνονται για να δημιουργήσουν γνώση και νόημα σχετικά με την καλύτερη παγκόσμια πολιτιστική και επιστημονική γνώση. Αυτός είναι ένας ανοιχτός χώρος που παρέχει στην επιστημονική γνώση στοιχεία κοινωνικού αντίκτυπου και εκπαιδευτικούς πόρους για την υλοποίηση Διαλογικών Συναθροίσεων σχετικά με τα καλύτερα καθολικά έργα στη Λογοτεχνία, τη Μουσική, την Τέχνη, την Επιστήμη και τα Μαθηματικά.
Σκοπός και στόχοι
Το σκοπός του έργου να υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς, ώστε να βελτιώσουν τις διαλογικές πρακτικές τους μέσω των “διαλογικών συναντήσεων” (Dialogic Gatherings) κατά τη μαθησιακή διαδικασία και ιδιαιτέρως στις Επιστήμες (Βιολογία, Φυσική Χημεία), στα Μαθηματικά, στη Τέχνη, τη Λογοτεχνία και τη Μουσική. Απώτεροι σκοποί του προγράμματος είναι η δημιουργία ενός πιο διαδραστικού περιβάλλοντος, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η ενίσχυση της ένταξης και της κοινωνικής συνοχής για τους ευάλωτους πληθυσμούς στο σχολικό σύστημα και μετέπειτα στην κοινωνία.
Το έργο Dive-In-Dialogue στοχεύει στη συμπερίληψη ευρωπαίων μειονεκτούντων μαθητών/ριών μέσω της εφαρμογής Διαλογικών Συναντήσεων (εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες όπου τα άτομα συγκεντρώνονται για να δημιουργήσουν γνώση και νόημα, ανταλλάσσοντας απόψεις σχετικά με κλασικά έργα εθνικής ή παγκόσμιας εμβέλειας), προκειμένου να βελτιώσουν τις βασικές τους ικανότητες και να προωθήσουν την ένταξη τους στο σχολείο και την κοινωνία. Στοχεύει επίσης να εκπαιδεύσει και να ενδυναμώσει τους εκπαιδευτικούς στο πώς να χρησιμοποιούν και να διαδίδουν αυτήν την πρακτική, δουλεύοντας διακρατικά και προσεγγίζοντας τους μειονεκτούντες μαθητές, τις οικογένειές τους και τις κοινότητες.
Η εκπαίδευση στην Ελλάδα συντονίζεται από το Κέντρο Κοινωνικής Δράσης και Καινοτομίας (ΚΜΟΠ), στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος «DIVE-IN-DIALOGUE | Diversity and Inclusion through Dialogic Gatherings».
Εφαρμογή του προγράμματος στο 135οΔημ. Σχ. στην Γ΄ τάξη
Το λογοτεχνικό έργο που θα μελετηθεί είναι τα «Ψηλά βουνά» του Ζαχαρία Παπαντωνίου και θα διερευνηθεί από τους/τις μαθητές/τριες μέσω της βιωματικής προσέγγισης του μαθήματος της θεατρικής αγωγής. Επιμέρους στόχοι είναι η καλλιέργεια της ενσυναίσθησης, η ανάπτυξη της κριτικής σκέψης, η ενθάρρυνση των μαθητριών/των να επιλύουν ζητήματα μέσα από το διάλογο και τη συζήτηση, ενίσχυση της αυτοεκτίμησης και του αλληλοσεβασμού, να οργανώσουν – αυτοσχεδιάσουν και παρουσιάσουν θεατρικούς αυτοσχεδιασμούς βασισμένους στο λογοτεχνικό έργο.
Ελισάβετ Σταυρίδου εκπαιδευτικός θεατρικής αγωγής ΠΕ 91.02