Εσωτερικός Κανονισμός Σχολικού έτους 2022-2023

Εσωτερικός Κανονισμός Σχολικού έτους 2022-2023



Λήψη αρχείου

Υγιεινή Διατροφή – Ένα φρούτο την ημέρα!

Παρουσίαση εποπτικού υλικού και πινάκων ζωγραφικής για τα φρούτα του Φθινοπώρου.  Ζητήσαμε από τα παιδιά να φέρουν φρούτα στο νηπιαγωγείο για να τα παρατηρήσουμε, να τα δοκιμάσουμε και να παίξουμε με τις γεύσεις. Μιλήσαμε, φυσικά, και για την για την διατροφική τους αξία.Ζωγραφίσαμε το αγαπημένο μας φρούτο και κάναμε πίνακα διπλής εισόδου με τα φρούτα και τα ονόματα των παιδιών. Σε πόσα παιδιά αρέσει το κάθε φρούτο? μετρήσαμε και καταγράψαμε τον αριθμό κάτω από κάθε στήλη. Το αγαπημένο φρούτο των παιδιών ήταν η μπανάνα. Ανακαλύψαμε με τα παιδιά παροιμίες για τα φρούτα. Για παράδειγμα” Ένα μήλο την ημέρα τον γιατρό τον κάνει πέρα” Αινίγματα για τα φρούτα.

posrtokali xymos

 

Σε συνεργασία με τους γονείς οργανώνουμε ημέρα φρούτου κάθε Τρίτη και δοκιμάζουν τα παιδιά φρούτα με διαφορετικό τρόπο κάθε φορά. Φτιάχνουν φρουτο-σουβλάκια ενώ άλλη φορά στύβουν φυσικό χυμό πορτοκάλι. Κατασκευάζουν από χαρτόνι τους φρουτάκηδες και παίζουν κουκλοθέατρο στους γονείς.

Εβδομάδα Ευρωπαϊκού Κώδικα 2022-2023

Εβδομάδα Ευρωπαϊκού Κώδικα 2022-2023

Codeweek2022

Με μεγάλο ενθουσιασμό συμμετείχε και το νηπιαγωγείο μας στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού με ποικίλες δραστηριότητες.

ΤΙΤΛΟΣ: Ο ΚΗΠΟΣ ΜΕ ΤΑ ΖΩΑ

Ηλικία παιδιών: 5 – 6 ετών (προσχολική ηλικία)

Βασικές γνώσεις προγραμματισμού – Ρομποτική – Τέχνη και δημιουργικότητα

Περιγραφή δραστηριότητας:

1η δραστηριότητα: Γνωριμία με τον πίνακα του MiroΟ κήπος”.
Ποια ζώα υπάρχουν κρυμμένα στον πίνακα. Αναγνωρίζουν το όνομα τους και τα περιγράφουν. Δημιουργούμε ένα πλέγμα με εικόνες από τα ζώα που υπάρχουν στον πίνακα σκόρπια και τα παιδιά επιλέγουν ποιο ζώο θα αναζητήσουν πρώτα.

the garden kartes2 miro

2η δραστηριότητα: Γνωριμία με τα ζώα του κήπου
Αξιοποίηση της ρουτίνας σκέψης του Artful Thinking (Έντεχνος Συλλογισμός) Ο πίνακας του Miro γίνεται αφορμή για να δημιουργήσουν τα παιδιά μια ιστορία με αρχή, μέση και τέλος. Θα κόψουν τις εικόνες με τα ζώα του πίνακα και θα τις τοποθετήσουν στο πλέγμα του επιδαπέδιου ρομπότ Bee bot

the garden miro

3η δραστηριότητα: Πες την ιστορία

Τα παιδιά καλούνται να προγραμματίσουν την Bee bot με τέτοιο τρόπο ώστε να κατευθύνουν τη μελισσούλα να περάσει και να γνωρίσει όλα τα ζώα που βρίσκονται στον κήπο του Miro επιλέγοντας τη διαδρομή που ακολούθησε το παιδί ανάλογα με την ιστορία που δημιουργήθηκε από τα παιδιά.

the garden kartes miro

Επέκταση της δραστηριότητας : να μεταφέρουν τη διαδρομή που ακολούθησαν σε φύλλο εργασίας με τετραγωνάκια και να ζωγραφίσουν τα ζώα που συνάντησαν.

The Garden, Joan Miro, Animated Painting – YouTube

 

Ενημέρωση των παιδιών για το σεισμό και άσκηση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης

Ενημέρωση των παιδιών για το σεισμό και άσκηση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Είδαμε σχετικά video για το τι πρέπει να κάνουμε σε περίπτωση σεισμού, τους κινδύνους του και τα μέτρα προστασίας που πρέπει όλοι να λαμβάνουμε πριν, κατά τη διάρκεια αλλά και μετά τη σεισμική δόνηση.

Σεισμός: πως προστατευόμαστε ; | Εκπαιδευτικό βίντεο για παιδιά | Μαθαίνουμε κι αλλιώς

Σκοπός της δράσης να ενημερώσουμε τα νήπια τι πρέπει να κάνουν πριν, κατά και μετά το σεισμό. Την Πέμπτη 13/10/22 πραγματοποιήθηκε άσκηση σεισμού και ακολούθησε συζήτηση και βιωματικό παιχνίδι.  Στο τέλος δόθηκε έπαινος συμμετοχής στη δράση.

πιστοποιητικό 1

 

Σχέδιο Δράσης 2022 – 2023: Χτίζοντας γέφυρες επικοινωνίας και συνεργασίας σχολείου οικογένειας.

Σχέδιο Δράσης: Χτίζοντας γέφυρες επικοινωνίας και συνεργασίας σχολείου οικογένειας.

Άξονας: Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Συντονιστής Δράσης: ΚΟΥΦΑΚΟΥ ΘΕΟΦΑΝΗ

Στόχος Βελτίωσης:
Βασικός σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η ενδυνάμωση και η βελτίωση των σχέσεων σχολείου-οικογένειας με
στόχο την εμπλοκή των γονέων και την ενεργό συμμετοχή στις δραστηριότητες του σχολείου

Α. Σχεδιασμός της Δράσης
Αναγκαιότητα – Στόχοι
1. Λόγοι που επιβάλλουν την υλοποίηση της δράσης
Μετά την πρώτη συγκέντρωση γονέων και την δημιουργία ομάδων με σκοπό την γνωριμία των μελών κάθε ομάδας και την ανταλλαγή απόψεων σε θέματα που αφορούν την ομαλή προσαρμογή των παιδιών στο νηπιαγωγείο. Οι γονείς εκδήλωσαν την επιθυμία για την εμπλοκή και την ενεργό συμμετοχή τους στις δράσεις του σχολείου.
2. Αλληλεπίδραση με άλλους δείκτες
Το σχέδιο δράσης που αποφασίστηκε για το τρέχων σχολικό έτος συνδέεται με τη βελτίωση των στις σχέσεις εκπαιδευτικών μαθητών και της οργάνωσης και λειτουργίας του σχολείου.

Αναφορές σε καλές πρακτικές ή συμπληρωματικές δράσεις του σχολείου
Κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς προβλέπεται η εμπλοκή και η ενεργός συμμετοχή των γονέων στις δράσεις του σχολείου. Ειδικότερα: Στη συγκέντρωση υλικού ( γραφική ύλη – άχρηστο υλικό) για την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και σχεδίων εργασίας.
Στη συμμετοχή τους σε δημιουργικές δράσεις μαζί με τα παιδιά. Συμμετοχή σε ενημερωτικές συναντήσεις γονέων σε θέματα που αφορούν το σχολείο

1. Σκοπός του σχεδίου δράσης
Ο βασικός σκοπός του σχεδίου δράσης είναι η ενδυνάμωση και βελτίωση των σχέσεων σχολείου -οικογένειας με στόχο την εμπλοκή των γονέων και την ενεργό συμμετοχή στις δραστηριότητες του σχολείου.

2. Ειδικοί στόχοι του σχεδίου δράσης
Επέκταση της συνεργασίας με τους γονείς των παιδιών, για την προώθηση της μάθησης των παιδιών εκτός σχολικού πλαισίου. Αλληλοσεβασμός μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών

Ενέργειες & χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Διαδικασίες υλοποίησης Δράσεις / Ενέργειες 1ο τρίμηνο
Σεπτ-Νοεμ
2ο τρίμηνο
Δεκ-Φεβρ
3ο τρίμηνο
Μαρ-Μαίου

Ενημέρωση του συλλόγου γονέων για θέματα της σχολικής ζωής και τη συνεργασία με το σχολείο. Ανάπτυξη δράσεων συνεργασίας για συμμετοχή γονέων σε μαθησιακές διαδικασίες στο σπίτι. Ανάπτυξη δράσεων συνεργασίας για προώθηση της μάθησης εκτός σχολικού πλαισίου. Οργάνωση συζητήσεων με ειδικούς Συμμετοχή του συλλόγου γονέων σε δράσεις της μαθητικής κοινότητας με εθελοντική προσφορά.

Παρακολούθηση – Ανατροφοδότηση της δράσης.
Αξιολόγηση της δράσης.
Πόροι – μέσα – ερευνητικά εργαλεία
1. Ανθρώπινο δυναμικό
Οι εκπαιδευτικοί της σχολικής μονάδας
Ο Σύλλογος γονέων
Τα νήπια
Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου
Ειδικοί επιστήμονες

2. Χρόνος
Οι δράσεις του συγκεκριμένου σχεδίου δράσης εντάσσονται στο ημερήσιο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου και τις θεματικές ενότητες. Οι ενημερωτικές συναντήσεις και επιμορφώσεις θα πραγματοποιούνται εκτός διδακτικού ωραρίου. Οι συναντήσεις των ομάδων εργασίας θα γίνονται σε χρόνο που δεν θα διαταράσσεται η εύρυθμη λειτουργία του νηπιαγωγείου. Ο χρόνος υλοποίησης του σχεδίου δράσης θα ξεκινήσει με την έναρξη της σχολικής χρονιάς και έχει διάρκεια μέχρι το τέλος της.

3. Υλικοτεχνικός εξοπλισμός
Ο εξοπλισμός του νηπιαγωγείου θα χρησιμοποιηθεί για την υλοποίηση του σχεδίου δράσης (υπολογιστής, εκτυπωτής, φωτοτυπικό, φωτογραφική μηχανή, cd player, smart tv)
Οι ενημερωτικές συναντήσεις και οι επιμορφώσεις των γονέων πραγματοποιούνται στις σχολικές αίθουσες.

4. Οικονομικοί πόροι
Οι οικονομικοί πόροι για την επίτευξη των δράσεων καλύπτονται από τη Σχολική Επιτροπή και το Σύλλογο Γονέων. Η υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης μπορεί να περιλαμβάνει:

5. Εργαλεία παρακολούθησης και αξιολόγησης
Ημερολόγια καταγραφής
Φόρμες παρατήρηση
Ερωτηματολόγια για τους γονείς των νηπίων
Φάκελος αξιολόγησης των νηπίων.

6. Πηγές
Βιβλίο Πράξεων Προϊσταμένης
Ημερολόγιο Σχολικής ζωής
Ημερολόγιο Νηπιαγωγού
Ατομικοί φάκελοι νηπίων
Οδηγός Νηπιαγωγού
Οδηγός Γονέα
Αναλυτικό Πρόγραμμα Νηπιαγωγείου
Εσωτερικός κανονισμός Νηπιαγωγείου
Υλικό Σχολικής Συμβούλου
Υλικό Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Αγωγή
Γονείς, Εκπαιδευτικοί, Ειδικοί Επιστήμονες

Κριτήρια επιτυχίας της Δράσης
1. Εφαρμογή του πλαισίου τακτικής και αμφίπλευρης επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς και γονείς
2. Ενεργό συμμετοχή των γονέων με εθελοντική εργασία σε δράσεις του νηπιαγωγείου.
3. Ενθάρρυνση των γονέων να κάνουν ερωτήσεις και να παροτρύνουν τα παιδιά να παρατηρούν, να σχολιάζουν τον κόσμο γύρω τους και να διατυπώνουν ερωτήσεις, να κάνουν υποθέσεις, προβλέψεις, να έχουν κριτική σκέψη σε θέματα της καθημερινότητας.
4. Ενίσχυση των γνώσεων και των δεξιοτήτων που απέκτησε το παιδί στο νηπιαγωγείο και επέκταση αυτών σε άλλους τομείς και τρόποι εμπέδωσης στο σπίτι.
5.Ενημερωτικές συναντήσεις με θέματα παιδαγωγικά, διοργάνωση εκδηλώσεων και γιορτών και παροχή βοήθειας για την ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας.
6. Διατήρηση θετικού κλίματος για μια επιτυχημένη συνεργασία μεταξύ οικογένειας και νηπιαγωγείου

Διαδικασίες αξιολόγησης της Δράσης
Στόχος 1: Τακτική επικοινωνία μεταξύ νηπιαγωγείου και οικογένειας, ώστε να υπάρχει συνεχής πληροφόρηση ανάμεσα στις δύο πλευρές.
Η επιτυχία του συγκεκριμένου στόχου διαπιστώνεται με την αποδοχή και εφαρμογή του πλαισίου τακτικής και αμφίπλευρης επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς και γονείς.
Στόχος 2: Οδηγίες εκ μέρους του νηπιαγωγείου για τους τρόπους με τους οποίους οι γονείς μπορούν να συμμετάσχουν σε μαθησιακές διαδικασίες στο σπίτι.
Η επιτυχία του συγκεκριμένου στόχου προσεγγίζεται με την ενίσχυση στο σπίτι των γνώσεων και των δεξιοτήτων που απέκτησε πρόσφατα το παιδί στο νηπιαγωγείο, την επέκταση αυτών σε άλλους τομείς και τους τρόπους εμπέδωσης.
Στόχος 3: Προσκλήσεις και συμμετοχή των γονέων στην ανάπτυξη του προγράμματος
δραστηριοτήτων του νηπιαγωγείου προσφέροντας εθελοντική βοήθεια
Η επιτυχία του συγκεκριμένου στόχου διαπιστώνεται από την αύξηση της συμμετοχής των γονέων με εθελοντική εργασία στις δράσεις του σχολείου .
Στόχος 4: Οργάνωση συζητήσεων με τη συμμετοχή ειδικών επιστημόνων.
Η επιτυχία του συγκεκριμένου στόχου διαπιστώνεται από το βαθμό συμμετοχής των γονέων σε σεμινάρια και την ανάγκη επιμόρφωσης τους σε θέματα που τους αφορούν.
Στόχος 7: Αλληλοσεβασμός μεταξύ γονέων και εκπαιδευτικών.
Η επιτυχία του συγκεκριμένου στόχου διαπιστώνεται διατήρηση θετικού κλίματος για μια επιτυχημένη συνεργασία μεταξύ οικογένειας και νηπιαγωγείου.

Έκθεση των αποτελεσμάτων του σχεδίου δράσης.
Με την ολοκλήρωση του σχεδίου δράσης θα παρατεθεί η έκθεση με τα αποτελέσματα του σχεδίου στην οποία θα περιλαμβάνονται θέματα όπως: διαδικασίες σχεδιασμού και οργάνωσης των ομάδων εργασίας, επικοινωνίας και συνεργασίας, παρεκκλίσεις του αρχικού σχεδιασμού και αναθεωρήσεις του σχεδίου, επιδράσεις σε διάφορους δείκτες, βαθμός ικανοποίησης της εκπαιδευτικής κοινότητας από την εφαρμογή του σχεδίου δράσης,
προοπτικές.

 

 

Κατασκευή επιτραπέζιου παιχνιδιού για τα Χριστούγεννα

Βοήθησε το ελάφι να φτάσει στον Άγιο Βασίλη

Η αξία των επιτραπέζιων παιχνιδιών είναι μεγάλη, καθώς βοηθάνε τα παιδιά μας στην ανάπτυξη τόσο της κριτικής σκέψης όσο και των κοινωνικών δεξιοτήτων. Μέσα από το παιχνίδι τα παιδιά μαθαίνουν να συνεργάζονται, να Διαχειρίζονται την ήττα και να αναπτύσσουν τη φαντασία τους αλλά και να διασκεδάζουν με όλη την οικογένεια. Τα παιδιά παίρνουν μέσα σε φάκελο τη φωτοτυπία ενός επιτραπέζιου παιχνιδιού. Ένα αυτοσχέδιο επιτραπέζιο παιχνίδι με ένα ελάφι που χάθηκε και προσπαθεί να βρει το δρόμο, για να φτάσει στον Άι Βασίλη.

Οι κανόνες του είναι απλοί και οικείοι με σχέδια για ζωγραφική στα παιδιά ώστε να έχει ενδιαφέρον. Τα παιδιά ξεκινούν με τα πούλια που έχουν επιλέξει να φτιάξουν και είναι τοποθετημένα στο σημείο που είναι το ελαφάκι. Στην συνέχεια το κάθε παιδί ρίχνει το ζάρι με τη σειρά που έχουμε προσυμφωνήσει και προχωρούν τόσα τετράγωνα όσα λέει ο αριθμός. Όλοι οι παίχτες στοχεύουν να βοηθήσουν το ελαφάκι φτάσει στο σημείο που είναι ο Άι Βασίλης. Τα κουτάκια είναι αριθμημένα από το 1 έως το 40. Η αρχική εκτύπωση που κάναμε ήταν σε χαρτί απλό Α4 το οποίο στη συνέχεια κολλήσαμε πάνω σε κόκκινο, κίτρινο κλπ κανσόν μεγαλύτερου μεγέθους και έγινε πλαστικοποίηση του. Για την τάξη χρησιμοποιήσαμε χαρτί Α3 για να είναι πιο ευδιάκριτα τα σχέδια.

Τα παιδιά μαζί με τους γονείς έφτιαξαν πρωτότυπα ζάρια από πηλό ή χαρτόνι και το χρωμάτισαν.

epitrapezio

Οδηγίες επιτραπέζιου παιχνιδιού:

  • Προχωράς τόσα τετράγωνα όσα ο αριθμός που δείχνει το ζάρι.

  • Αν φτάσεις σε έλατο, ανεβαίνεις στο τετράγωνο που δείχνει η κορυφή του δέντρου

  • Αν συναντήσεις χιονάνθρωπο, παγώνεις και χάνεις μια φορά τη σειρά σου.

  • Αν συναντήσεις δώρο, προχωράς δύο βήματα μπροστά.

  • Όποιος φτάσει πρώτος στον Άγιο Βασίλη, τραγουδάει τον Ρούντολφ το ελαφάκι!

Άσκηση ευρηματικότητας: Χρησιμοποίησε τη φαντασία σου και δημιούργησε ένα πρωτότυπο πιόνι!

Καλή διασκέδαση!

 

Το σχολείο μας

12ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ

Το 12ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου συστεγάζεται με το 20ο Νηπιαγωγείο Κερατσινίου και το 5ο Δημοτικό Σχολείο Κερατσινίου.

Διεύθυνση : Ταϋγέτου 8, 187 57,  Κερατσίνι

Τηλέφωνο : 2104325713

Διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e mail) : mail@12nip-kerats.att.sch.gr

Χάρτης και πλήρη στοιχεία του σχολείουhttps://maps.sch.gr/main.html?zoom=18&lat=37.968303&lng=23.621174&registry_no=9520369

Εργαστήρια Δεξιοτήτων για το Σχολικό έτος 2021 – 2022

Εργαστήρια Δεξιοτήτων για το Σχολικό έτος 2021 -2022

Α)Θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα -Ευ ζην (Οκτώβριος – Νοέμβριος)
1. Ασφάλεια και πρόληψη
Τίτλος: “ Δε μαλώνω, δε μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω”. Το πρόγραμμα προτείνει διαφορετικές προσεγγίσεις με σκοπό την πρόληψη περιστατικών σχολικής βίας με απώτερο σκοπό τη
σχολική επιτυχία και την ομαλή ψυχοκοινωνική ανάπτυξη των μαθητών και μαθητριών.

Β)Θεματική ενότητα:Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη (Δεκέμβριος  -Ιανουάριος)
3. Συμπερίληψη:Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα(Δεκέμβριος-Ιανουάριος)
Τίτλος: “Νηπίων Παιδεία:το πρώτο βήμα στη Δημοκρατία “ έχει ως στόχο την ανάπτυξη κοινωνικών και επικοινωνιακών δεξιοτήτων των μαθητών και μαθητριών που θα διαμορφώσουν
ενεργούς, ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες του 21ου αιώνα.

Γ) Θεματική ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον (Φεβρουάριος-Μάρτιος)
1.Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά
Τίτλος: “Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές ζώων” στο συγκεκριμένο σχέδιο δράσης το περιβάλλον δεν αντιμετωπίζεται απλώς ως πηγή γνώσης αλλά γίνεται κατανοητό ως σύστημα ισορροπιών και σχέσεων και κεντρικός στόχος είναι ο ενεργός πολίτης.

Δ)Θεματική ενότητα:Δημιουργώ και καινοτομώ- Δημιουργική σκέψη και καινοτομία (Απρίλιος – Μάιος)
1. Ψηφιακές δεξιότητες
Τίτλος:«STEAM και η ΓΗ γυρίζει…» έχει ως στόχο με βάση τις αρχές του εποικοδομητισμού και με μεθόδους διερευνητικής μάθησης οι μαθητές να σκεφτούν και να βρουν απαντήσεις σε ερωτήσεις για το διάστημα