ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ-ΖΩΓΡΑΦΟΙ-ΕΛΙΑ

16/11-20/11

Μια εντελώς νέα εβδομάδα ξεκίνησε για όλα τα νηπιαγωγεία της χώρας. Το σχολείο στο σπίτι. Μάθημα με τηλεκπαίδευση. Νέα δεδομένα νέα πρόκληση. Παιδιά, γονείς και εκπαιδευτικοί προσαρμόστηκαν όσο μπορούσαν στη νέα πραγματικότητα.

Έτσι τα παιδιά αυτή την εβδομάδα γιόρτασαν την επέτειο του πολυτεχνείου με την ανάγνωση της «Ντενεκεδούπολης» της Ευγενίας Φακίνου και «Η κυρά Δημοκρατία» της Κωνσταντίνας Αρμενιάκου. Αποτύπωσαν στο χαρτί τι τους άρεσε από τα παραμύθια. Τα παιδιά του πρωινού 1 τμήματος απόλαυσαν και το κουκλοθέατρο «Το κανόνι της Ειρήνης» και είπαν το καθένα τι θα πέταγε το δικό του κανόνι ώστε να ομορφύνει τον κόσμο. Ζωγράφισαν τις ιδέες τους. Δούλεψαν τον αριθμό 4 και γνώρισαν την τεχνοτροπία δυο σημαντικών ζωγράφων του Μοντριάν και του Καντίνσκι. Σύγκριναν δυο διάσημους πίνακες τους «σύνθεση με γραμμές», «τετράγωνα με ομόκεντρους κύκλους» και εντόπισαν ομοιότητες και διαφορές ως προς τα σχήματα και τα χρώματα που χρησιμοποιούν. Στη συνέχεια τα νήπια κλήθηκαν να διακοσμήσουν ένα σπίτι με τη τεχνική του Μοντριάν και να φτιάξουν το καβούκι ενός σαλιγκαριού με την τεχνική του Καντίνσκι. Τέλος άκουσαν το παραμύθι  « Η παλέτα των συναισθημάτων» της Έρας Μουλάκη γνώρισαν και έπαιξαν με το γράμμα Ζ,ζ του ζωγράφου.

   

 

 

Τα παιδιά του πρωινού 2 τμήματος και ολοήμερου συζητήσαν και ανέλυσαν τα δικαιώματα των παιδιών με αφορμή την  παγκόσμια ημέρα των δικαιωμάτων του παιδιού στις 20/11 .Μετά ζωγράφισαν μόνα τους την εξής εικόνα:

Στη συνέχεια σειρά είχε το θέμα της ΕΛΙΑΣ. Είδαν εικόνες με ελαιώνες, λιομάζωμα. Αναφέρθηκαν στα χαρακτηριστικά του δέντρου (αιωνόβιο, αειθαλές), στην παραγωγή και τη χρήση της ελιάς (λάδι, που χρησιμοποιείται (βάφτιση, φως, σαπούνι, καλλυντικά, τι χρώμα έχει, πως παράγεται ελαιοτριβείο. Γιατί ονομάζεται ευλογημένο δέντρο. Ζωγράφισαν το ποίημα του Παλαμά με το Χριστό στη σκιά της ελιάς, Άκουσαν σχετικά αινίγματα, και έμαθαν και το νικητήριο στεφάνι των ολυμπιακών αγώνων «κότινος». Στη χειροτεχνία τους  ζωγράφισαν ελιές, τις έκοψαν, έφτιαξαν κλαδί ελιάς και τις κόλλησαν.

   

Είδαν τον πίνακα του Θεόφιλου «Το λιομάζωμα» και τον σχολίασαν: τι κάνουν οι άνθρωποι, πού είναι, τι φοράνε, που βάζουν τις ελιές (κοφίνια) πόσοι είναι άντρες , γυναίκες, έχει θάλασσα κοντά; Στη συνέχεια τον αποτύπωσαν στο χαρτί, με ζωγραφική. Διάβασαν το παραμύθι της ελιάς και εντόπισαν τη λέξη ελιά μέσα στο παραμύθι , το συζητήσαν και το ζωγράφισαν. Έγραψαν τη λέξη ΕΛΙΑ πάνω στη ζωγραφιά. Είπαν τη λέξη ελιά χαρούμενα, λυπημένα, σιγά, δυνατά κτλ. Τέλος άκουσαν το τραγούδι της ελιάς.

 

 

Αφήστε μια απάντηση