Πραγματοποιήθηκαν και δραστηριότητες Αγγλικών στο τμήμα 1. Πατήστε στον σύνδεσμο για να τις δείτε.
Αγγλικά: Η οικογένειά μου
Σήμερα, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε τη μέρα με τα νέα μας και τη δανειστική βιβλιοθήκη. Τα παιδιά παρουσίασαν τις ζωγραφιές τους στην υπόλοιπη ομάδα και κάποια ανέφεραν και ότι θυμόντουσαν από το βιβλίο που είχαν επιλέξει.
Έπειτα, ακούσαμε τον ήχο της βροχής, γίναμε σταγόνες που έπεφταν από τα σύννεφα, ταξιδέψαμε στις λίμνες, τα ποτάμια και τις θάλασσες, βγήκε ο ήλιος και εξατμιστήκαμε, γίναμε συννεφάκια στον ουρανό, μαζευόμασταν όλο και πιο πολλά και στο τέλος, βαρύναμε τόσο πολύ που πάλι ξεκίνησε να βρέχει και σαν σταγόνες, πέσαμε στα ρυάκια, στα βουνά ως χιόνι κ.τ.λ.
Με αφορμή το μουσικοκινητικό παιχνίδι για τον κύκλο του νερού, διαβάσαμε το βιβλίο “Πέφτει, πέφτει η σταγόνα” του Σαμ Γκόντουιν.
Είδαμε το παρακάτω βίντεο και μάθαμε τις έννοιες: εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση/χιονόπτωση και συγκέντρωση.
Αφού μάθαμε τις συγκεκριμένες έννοιες, σκεφτήκαμε να τις αξιοποιήσουμε στον πίνακά μας. Η εκπαιδευτικός ζωγράφισε στον πίνακα με τη βοήθεια των παιδιών έναν ήλιο, θάλασσα, βουνά, σύννεφα, βροχή και οι μαθητές, δάσκαλοι πια, σηκώνονταν και με βέλη εξηγούσαν στην υπόλοιπη τάξη τον κύκλο του νερού με τις καινούριες έννοιες που είχαν κατακτήσει.
Τέλος, μάθαμε ένα σύντομο τραγουδάκι για τη βροχή: “Η βροχή δες πως πέφτει από ψηλά” και μάθαμε το ποίημα του Ζαχαρία Παπαντωνίου “Από πού’ σαι ποταμάκι” από το παρακάτω βίντεο:
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, αφού παρουσιάσαμε τις ιστορίες των βιβλίων της Δανειστικής μας βιβλιοθήκης και τις ζωγραφιές μας από τις εικόνες τους που μας εντυπωσίασαν, είχαμε έναν απρόσμενο επισκέπτη στον διαδραστικό μας πίνακα. Την βροχή και αργότερα την δυνατή καταιγίδα με βροντές και κεραυνούς. Παρακολουθήσαμε μέρη από τα παρακάτω βίντεο.
https://www.youtube.com/watch?v=Hnf56ipJQak
Άρχισαν οι υποθέσεις: Από πού μας έρχεται η βροχή; Από τα σύννεφα. Τα σύννεφα πώς εμφανίζονται στον ουρανό; Τα φέρνει το Φθινόπωρο, ο Δίας(επηρεασμένοι από το περσινό πρόγραμμα μυθολογίας), το κρύο, ο ήλιος. Κρατήσαμε το ένα κομμάτι της υπόθεσης, τον ήλιο και ψάχναμε το δεύτερο. Ιδέες πολλές: το κρύο, το Φθινόπωρο, η θάλασσα. Το φαινόμενο άρχισε να δημιουργείται. Ο ήλιος ζεσταίνει το νερό της Γης(θάλασσα, ποτάμια, λίμνες, ιδρώτας, νερό σε λακούβες, το νερό πάνω στα φύλλα των φυτών) και λόγω υψηλής θερμότητας αλλάζει μορφή και από υγρό οι σταγόνες γίνονται αέριο-υδρατμοί και ανεβαίνουν στον ουρανό(Εξάτμιση). Οι υδρατμοί δημιουργούν τα σύννεφα(Συμπύκνωση). Οι υδρατμοί όταν μαζεύονται παραπάνω σ’ένα σύννεφο και ο αέρας τους μετατρέπει σε υγρό πέφτουν στην Γη(Βροχόπτωση). Οι σταγόνες συγκεντρώνονται πίσω στη Γη, στις λίμνες, ποτάμια, χωράφια, θάλασσα, αυλές κλπ(Συγκέντρωση). Τα 4 στάδια του κύκλου του νερού που είναι αέναος. Παρακολουθήσαμε βίντεο για όσα συζητήσαμε.
Για τη συνεχή πορεία του κύκλου του νερού ακούσαμε τραγούδι.
Παρακολουθήσαμε, βιωματικά, την μετατροπή του υγρού σε αέριο για να κατανοήσουμε το φαινόμενο.
Παίξαμε διαδραστικό παιχνίδι για το φαινόμενο. Γίναμε σταγόνες νερού στη θάλασσα, θερμανθήκαμε από τον ήλιο, κινηθήκαμε ταχύτατα, γίναμε υδρατμοί, κλειστήκαμε μέσα στο σύννεφο. Μαζευτήκαμε όμως πολλοί και πέσαμε σαν βροχούλα πάλι πίσω στη θάλασσα απ’όπου είχαμε ξεκινήσει το ταξίδι.
Τελειώσαμε με συμπλήρωση φύλλου εργασίας για τα 4 στάδια του κύκλου του νερού. Εξάτμιση-Τι πρέπει να προσθέσουμε ώστε να πραγματοποιηθεί(ήλιος και καμπύλες γραμμές για τη μετατροπή του υγρού σε αέριο), Συμπύκνωση-Τι πρέπει να προσθέσουμε ώστε να δείξουμε το φαινόμενο(σύννεφα γεμάτα υδρατμούς)-Βροχόπτωση-Τι πρέπει να προσθέσουμε(σταγόνες βροχής και πάνω πού πέφτουν-φορτηγό,αυτοκίνητο,λουλούδι,ανθρωπάκι κλπ)-Συγκέντρωση-Τι προσθέτουμε(βροχή που πέφτει πάνω στο ποτάμι το οποίο ρέει πάντα προς τη θάλασσα). Το τελευταίο στάδιο το γράψαμε εμείς.
Το φύλλο εργασίας, δημιουργία της κας Βάνας.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ξεκινήσαμε να επεξεργαζόμαστε το υλικό της παρακάτω παρουσίασης Sway για τον κύκλο του νερού. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να τη δείτε.
Παρακολουθήσαμε και συζητήσαμε πάνω στις πληροφορίες των παρακάτω βίντεο.
Παρακολουθήσαμε επίσης και το βίντεο για τον κύκλο του νερού-Paxi|ο κύκλος του νερού- που είδαν και οι φίλοι του πρωινού τμήματος 2. Κοιτάξτε παραπάνω.
Δημιουργήσαμε ομαδική κατασκευή του κύκλου του νερού. Οι εικόνες από εδώ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, παρακολουθήσαμε το βίντεο της Στιγμούλας που είδαν και οι φίλοι του ολοήμερου τμήματος 1. Κοιτάξτε παραπάνω.
Παίξαμε online παιχνίδια.
Πατήστε στις παρακάτω εικόνες.
Φτιάξαμε τον δικό μας χάρτη με το ταξίδι του νερού. Στο τέλος, προσθέσαμε σταγονίτσες με μαγνήτη για να τις ταξιδεύουμε πάνω στόχο χάρτη μας.
Τα παιδιά του διευρυμένου ωραρίου παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο-Το μανιτάρι.
Δημιουργήσαμε τα δικά μας μανιταρόσπιτα.
Ολοκληρώσαμε με φύλλο εργασίας με τα γράμματα της λέξης Φθινόπωρο.
Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Πρόσφατα σχόλια