Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε με την αφήγηση της ιστορίας «Η Φωτούλα αγαπούσε τα πλαστικά». Ακούσαμε την ιστορία της φώκιας που καταλήγει να καλεί σε βοήθεια, αφού έχει παγιδευτεί σ’ ένα δίχτυ μαζί με όλα τα πλαστικά αντικείμενα που ήταν πεταμένα στη θάλασσα και συνάντησε διαδοχικά στο δρόμο της, παίρνοντάς τα μαζί της για παιχνίδια. Στο τέλος, σώζεται από ένα χέρι, καταλήγοντας ότι «Τελικά είναι πιο όμορφη η ζωή δίχως πλαστικά!».
Παίρνοντας αφόρμηση από την τελευταία αυτή φράση, κάναμε ανασκόπηση στις αποκτηθείσες γνώσεις μας, μέσω των δράσεων του εργαστηρίου μας. Δεν παραλείψαμε να θυμηθούμε τα απειλούμενα θαλάσσια είδη -πατήστε εδώ και εδώ, μαζί με τη μεσογειακή φώκια μονάχους μονάχους. Ενδεικτικές σελίδες της ιστορίας της Φωτούλας.
Χωριστήκαμε σε δυάδες, αποτυπώνοντας εικαστικά τ’ απορρίμματα της ιστορίας όσο πιο παραστατικά μπορούσαμε και κόβοντάς τα (πλαστικό μπουκάλι, πλαστική μπάλα, πλαστικό καλαμάκι, πλαστικό ποτήρι, κουτάκι αναψυκτικού, πλαστική οδοντόβουρτσα, πλαστική θήκη και σακούλα).
Ένα παιδί ανέλαβε την απεικόνιση της φώκιας μας. Αφού χρωματίσαμε τη θάλασσα για φόντο με λαδοπαστέλ σε χαρτί μεγέθους αφίσας, ξεκινήσαμε να τοποθετούμε τα στοιχεία μας με την τεχνική του κολάζ. Αρχικά, κολλήσαμε τη Φωτούλα στη μέση. Ενωθήκαμε σε μία μεγάλη ομάδα και, αφού συμφωνήσαμε, κάναμε σειραθέτηση των απορριμμάτων, σύμφωνα με τη σειρά που εμφανίστηκαν στο παραμύθι, κολλώντας τα περιμετρικά της Φωτούλας. Τέλος, σχεδιάσαμε το δίχτυ στο οποίο παγιδεύτηκε μαζί με τα σκουπίδια, οπότε και κατάλαβε ότι δεν ήταν παιχνίδια!
Διακόψαμε, αφήνοντας γι’ αύριο τον τίτλο της αφίσας μας, καθώς ξεκινήσαμε πρόβες για την καλοκαιρινή μας γιορτή. Έτσι, ακούσαμε και επιδιώξαμε να μάθουμε το τραγούδι «Άσπρα καράβια τα όνειρά μας», που θα τραγουδήσουμε όλοι μαζί-πατήστε εδώ για ν’ ακούσετε το τραγούδι, στο τέλος της ανάρτησης.
Σήμερα και τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2 , διαβάσαμε την ιστορία «Η Φωτούλα αγαπούσε τα πλαστικά», όπως και οι φίλοι μας του πρωινού τμήματος 1.Παραλάβαμε όσα μάθαμε στον 4ο κύκλο εργαστηρίων δεξιοτήτων. Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο σε σχέση με τη μεσογειακή φώκια «Monachus Monachus» που βρίσκεται υπό εξαφάνιση. Πώς μπορούμε να τη βοηθήσουμε;
Στη συνέχεια, μάθαμε βήμα βήμα να ζωγραφίζουμε τη φώκια, τη Φωτούλα. Της κάναμε το πορτρέτο της και το συνοδέψαμε με το οικολογικό μήνυμα «Σώστε τη Φωτούλα». Η ζωγραφιά μας θα ολοκληρωθεί αύριο καθώς διακόψαμε για την καθιερωμένη πρόβα μας.
Πρόσφατα σχόλια