Σήμερα τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε μ’ επανάληψη για την έννοια και την αναγκαιότητα της ανακύκλωσης για το περιβάλλον μας και τον σωστό τρόπο της διαδικασίας. Αναφέραμε τις τέσσερις βασικές κατηγορίες των ανακυκλώσιμων υλικών (πλαστικό, χαρτί, αλουμίνιο, γυαλί), που είχαμε επεξεργαστεί χθες –πατήστε εδώ. Σ’αυτό μας βοήθησε κι η φίλη μας η Beebot, που ήρθε για να μας βοηθήσει να σώσουμε τις χρήσιμες συσκευασίες από τα σκουπίδια, για το καλό του πλανήτη μας, και να τα οδηγήσει στον σωστό κάδο ανακύκλωσης. Έτσι, την προγραμματίζαμε κάθε φορά να κάνει την πιο σύντομη διαδρομή, ώστε να φτάσει στη συσκευασία (κάρτα αναφοράς) που ανήκε σε μια από τις τέσσερις κατηγορίες. (π.χ. λέγοντας η εκπαιδευτικός ότι πρέπει να φτάσει στην ομάδα του πλαστικού, έπρεπε να αναγνωρίσουν ποιο από τα τέσσερα αντικείμενα του πλέγματος ανήκει σ’αυτήν την κατηγορία, ώστε να οδηγήσουμε την Beebot εκεί). Γινόταν εναλλαγή στις κάρτες και η δραστηριότητα ολοκληρώθηκε με την τοποθέτηση όλων των καρτών. Οι κάρτες είναι από εδώ.
Παίξαμε τρία ψηφιακά παιχνίδια εμπέδωσης για την ανακύκλωση, διαχωρισμού των συσκευασιών για τον μπλε κάδο από τα άλλα σκουπίδια και ταξινόμησης στις τέσσερις κατηγορίες.
Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
Παρακολουθήσαμε και συζητήσαμε για ένα εκπαιδευτικό βίντεο για την ανακύκλωση,
όπου ο Πέρι, το περιβάλλον, λέγοντας την ιστορία των σκουπιδιών που έγιναν πάλι χρήσιμα, ζήτησε τη βοήθεια των παιδιών για να τον σώσουν και τους εξήγησε πόσο σημαντικό είναι να τον φροντίζουν και να τον προστατεύουν, βοηθώντας και τη φίλη του την Άννα, την ανακύκλωση.
Μ’ ένα ακόμα εκπαιδευτικό βίντεο, η φίλη του Πέρι, Μπέτυ η κομποστοποίηση,
μας εξήγησε το περιεχόμενο του δικού της κάδου και αναφερθήκαμε στις τροφές οι οποίες μετατρέπονται σε λίπασμα, τονίζοντας τη χρησιμότητα αυτών των σκουπιδιών.
Τι μπορούν να γίνουν όμως τα υλικά μετά την ανακύκλωση και πώς γίνονται νέα προϊόντα; Παρακολουθήσαμε ένα σχετικό βίντεο, συζητώντας γι’ αυτή τη μετατροπή.
Για καλύτερη κατανόηση και εμπέδωση, κάναμε αφήγηση της οικολογικής ιστορίας «Τα όνειρα των σκουπιδιών», όπου τα είδαμε να τρέχουν να σωθούν στον μπλε κάδο και τη μορφή που ονειρεύονται να πάρουν όταν τα ανακυκλώσουν, παίρνοντας ξανά ζωή σε κάτι καινούριο.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να δείτε την ιστορία.
Κλείσαμε τα μάτια και επιστρατεύσαμε τη φαντασία μας για να σκεφτούμε τί όνειρο θα κάνει το δικό μας χρήσιμο σκουπιδάκι και σε τί θα μετατραπεί μετά την ανακύκλωσή του. Σ’ ένα φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε το όνειρο, απεικονίζοντας το αντικείμενό μας πριν και μετά και γράφοντας η κυρία και τα δύο στο φύλλο μας.
Το φύλλο εργασίας:
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε μ’ επανάληψη για όσα μάθαμε εχθές σχετικά με την ανακύκλωση και τον κύριο Μπλέκα. Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο αναφορικά με τη σωστή ανακύκλωση και συζητήσαμε για να λάθη που κάναμε μέχρι τώρα που δεν γνωρίζαμε τους κανόνες της ανακύκλωσης. Στο βίντεο του Μπλέκα που παρακολουθήσαμε εχθές-πατήστε εδώ– παρατηρήσαμε το σήμα της ανακύκλωσης. Σήμερα το περιγράψαμε ξανά και έπειτα γίναμε ερευνητές και με τους μεγενθυτικούς φακούς μας ψάξαμε σε διάφορες ανακυκλώσιμες συσκευασίες να το εντοπίσουμε.
Στη συνέχεια συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας σχετικό με τον κάδο και το σήμα της ανακύκλωσης. Μια επιπρόσθετη ιδέα των παιδιών ήταν να συμπληρώσουν τον εαυτό τους να πετάει ένα ανακυκλώσιμο σκουπίδι στον κάδο.
Το φύλλο εργασίας, από εδώ:
Στη συνέχεια παίξαμε παιχνίδι αναγνώρισης αντικειμένων δια της αφής. Επικεντρωθήκαμε κυρίως στην αναγνώριση του υλικού από το οποίο είναι φτιαγμένα.
Στο τέλος, γίναμε μια ανθρώπινη αλυσίδα για να πεταχτούν όλα τα σκουπίδια που αξιοποιήθηκαν στις προηγούμενες δραστηριότητες. Με προσοχή, ώστε να μη χάσει κανένα χρήσιμο σκουπίδι τον δρόμο του και μολύνει τον πλανήτη!
Ολοκληρώσαμε τη δραστηριότητα τραγουδώντας το τραγούδι της Ανακύκλωσης.
Διαβάσαμε την ιστορία « Τα όνειρα των σκουπιδιών»-κοιτάξτε παραπάνω.
Πρόσφατα σχόλια