Την Παρασκευή 17/3/2023, τα παιδιά και των δύο τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας, ολοκληρώνοντας το διαστημικό ταξίδι μας-πατήστε εδώ για να δείτε όλες τις δραστηριότητές μας-, ξεκινήσαμε απολαμβάνοντας παιδική ταινία μικρού μήκους με θέμα «Ήλιος, Γη και Σελήνη» στο φορητό θόλο του κινητού πλανητάριου που στήθηκε στο σχολείο μας-https://www.facebook.com/Miniplanetarium/ . Ήταν μια ξεχωριστή και μαγική εμπειρία που μας ενθουσίασε!«The Mole – Ο τυφλοπόντικας» Ο μικρός μας τυφλοπόντικας που ζει στα έγκατα της γης αποφασίζει να ζητήσει από τους γονείς του, μαζί με τον δάσκαλο του και τους τρεις αγαπημένους φίλους του, να τον αφήσουν να βγει στην επιφάνεια για πρώτη φορά και να αντικρίσει τι “υπάρχει εκεί έξω”. Σ’ αυτό το ταξίδι θα δει τον ήλιο, το φεγγάρι, τους αστερισμούς και θα μάθει πολλές πληροφορίες για την Γη μας, τους πλανήτες και το διάστημα. Ένα animation με εκπαιδευτικές πληροφορίες και καταπληκτικά τραγούδια που μας ενθουσίασαν.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, συνεχίσαμε τη γνωριμία μας με τον κοντινότερό μας γείτονα στο διάστημα, τη Σελήνη, όπως έκανε και ο μικρός τυφλοπόντικας του θόλου. Παρακολουθήσαμε δύο εκπαιδευτικά βίντεο όπου μάθαμε κι άλλα ενδιαφέροντα πράγματα για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της και τη σχέση της με τη Γη.
Μάθαμε για τις προσεληνώσεις αστροναυτών. Εστιάσαμε στις «Φάσεις της Σελήνης». Έτσι, απαντήσαμε στο ερώτημά μας γιατί τη βλέπουμε με διαφορετικό σχήμα στον ουρανό κάθε βράδυ.
Ακούσαμε το τραγούδι «Όταν το φεγγάρι», όπου με διασκεδαστικό τρόπο την παρομοιάζει με κίτρινο μπαλόνι που ξεφουσκώνει.
Επεξεργαστήκαμε τη σχετική ιστοσελίδα της NASA και παρακολουθήσαμε Artificial Intelligence βίντεο προσομοίωσης, συζητώντας για τις σεληνιακές φάσεις.
Πατήστε στους παρακάτω συνδέσμους: https://spaceplace.nasa.gov/moon-phases/en/.
Για καλύτερη κατανόηση των φάσεων του ετερόφωτου Φεγγαριού μας, διαβάσαμε και εξηγήσαμε το βιβλίο «Παρακαλώ, μπαμπά, φέρε μου το φεγγάρι». Επίσης, επεξεργαστήκαμε την πρώτη σελίδα του βιβλίου που μας έφερε σήμερα η Μαργαρίτα, «Το διάστημα στα χέρια σου».
Αφού μελετήσαμε στον διαδραστικό πίνακα, έναν πίνακα αναφοράς με τις οχτώ φάσεις, επιδιώξαμε να μάθουμε τα ονόματα των τεσσάρων βασικών φάσεων.
Ο πίνακας αναφοράς.
Παίξαμε ψηφιακό παιχνίδι τοποθετώντας με τη σωστή σειρά τις φάσεις.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.
Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με τις 8 φάσεις, έχοντας ως σημείο αναφοράς τη θέση του Ήλιου στο πάνω μέρος του φύλλου για να χρωματίσουμε σωστά τον κύκλο των φάσεων. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Κάναμε κατασκευή με διαδραστικό τροχό με τις φάσεις της Σελήνης. Αφού ζωγραφίσαμε τις φάσεις με τους αριθμούς τους για τον κάτω κύκλο, χρωματίσαμε στον πάνω κύκλο τον έναστρο νυχτερινό ουρανό κι ενώσαμε με διπλόκαρφο τα δύο κομμάτια. Τέλος, γράψαμε «Οι φάσεις της Σελήνης» στο πίσω μέρος του τροχού και ξεκινήσαμε τους πειραματισμούς μας περιστρέφοντας για να εμφανιστούν οι φάσεις, αναγνωρίζοντάς τες. Τα πατρόν από εδώ.
Στην ολομέλεια, μέσα από πειραματισμό επιδιώξαμε την απεικόνιση των φάσεων, χρησιμοποιώντας μπισκότα σοκολατένια με γέμιση κρέμας σε χάρτινο πιάτο κι ακολουθώντας την πορεία της Σελήνης από την αύξουσα φάση έως τη φθίνουσα.
Αφού συμφωνήσαμε για την κατάλληλη ποσότητα κρέμας που πρέπει να αφήνουμε σε κάθε φάση, δοκιμάσαμε να τις δημιουργήσουμε και ατομικά, χρησιμοποιώντας ως βάση ένα φύλλο εργασίας όπου διαμορφώσαμε τα μπισκότα κατάλληλα και τα τοποθετήσαμε στη σωστή θέση του κύκλου των φάσεων. Διασκεδάσαμε πολύ με τη διαδικασία, αλλά το πιο απολαυστικό μέρος της ήταν το τελευταίο, που φάγαμε τα μπισκότα!! Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, μετά τη μαγική εμπειρία του θόλου, παίξαμε επαναληπτικό ψηφιακό διαστημικό κουίζ ερωτήσεων, δημιουργία της κας Ελένης.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.
Επισκεφτήκαμε το ομαδικό padlet του σχολείου και διαβάσαμε όλες τις αναρτήσεις των παιδιών. Έτσι μάθαμε μερικές ακόμη πληροφορίες που δεν γνωρίζαμε. Ο φίλος μας ο Κωνσταντίνος παρουσίασε την αφίσα που έφτιαξε σχετικά με τον αγαπημένο του πλανήτη.
Στο τέλος, ψηφίσαμε με βαθμολογία αστεριών τις αναρτήσεις που μας άρεσαν. Το padlet θα είναι ενεργό μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς και οι μαθητές μπορούν να το επισκέπτονται από το σπίτι όποτε θέλουν και να περιηγούνται στις αναρτήσεις-πατήστε εδώ για να βρείτε το Padlet.
Ολοκληρώσαμε την ομαδική μακέτα με το τρισδιάστατο πλανητάριο της τάξης μας. Έτσι μπορούμε να ανατρέχουμε σε αυτό στο ελεύθερο παιχνίδι μας και να κινούμε τους πλανήτες γύρω από τον άξονας τους και στην σωστή τροχιά. Το πλανητάριο στολίστηκε με αστεράκια γνώσεων στ’ οποία κατέγραψε η κυρία τις νέες μας γνώσεις όπως τις υπαγορεύσαμε.
Συμπληρώσαμε το φύλλο αξιολόγησης του κύκλου δεξιοτήτων «Steam και η Γη γυρίζει».
Τα φύλλα αξιολόγησης από το πρόγραμμα του ΙΕΠ.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, κλείνοντας τη γνώση μας για τις φάσεις της Σελήνης, συζητήσαμε τα προσωπικά μας βιώματα κοιτώντας τη Σελήνη, τα βράδια στον ουρανό. Αναφέραμε ότι άλλοτε τη βλέπουμε μια γραμμούλα, άλλοτε μισοφέγγαρο και άλλοτε ολόκληρο φωτεινό κύκλο. Παρακολουθήσαμε δύο βίντεο, το δεύτερο μέχρι τις φάσεις της Σελήνης και γνωρίσαμε τις ονομασίες τους(Νέα Σελήνη, πρώτο τέταρτο, Πανσέληνος, τελευταίο τέταρτο).
Διαβάσαμε το παραμύθι της Σοφία Μαντούβαλου “Οι φορεσιές του Φεγγαριού”. Η μικρή Ειρήνη ταξίδεψε στο διάστημα και ήρθε σ’ επαφή με τη μικρή(Νέα Σελήνη)Σελήνη. Ήθελε να της προσφέρει μια ζεστή και όμορφη φορεσιά για να μην κρυώνει η μικρούλα. Όμως μέχρι η Ειρήνη μα ετοιμάσει τη φορεσιά η Σελήνη είχε μεγαλώσει και δεν της έμπαινε. Προσπάθησε η Ειρήνη πολλές φορές να προσφέρει το σωστό νούμερο φορεσιάς στη φίλη της Σελήνη αλλά δεν τα κατάφερε. Η Σελήνη συνεχώς μεγάλωνε και μετά μίκραινε.
Πήραμε τη θέση της μικρής Ειρήνης και δημιουργήσαμε τις φορεσιές για τη Σελήνη μας.
Το φύλλο εργασίας είναι δημιουργία της κας Βάνας.
Πρόσφατα σχόλια