Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο “STE(A)M και η Γη γυρίζει…”-Κινητός θόλος στο Νηπιαγωγείο μας-Δραστηριότητες, φύλλο εργασίας και βίντεο για τις φάσεις της Σελήνης-Online παιχνίδια για τη Σελήνη και το ηλιακό σύστημα-Κατασκευή: Πλανητάριο

Μαρ 202319
Την Παρασκευή 17/3/2023, τα παιδιά και των δύο τμημάτων του Νηπιαγωγείου μας, ολοκληρώνοντας το διαστημικό ταξίδι μας-πατήστε εδώ για να δείτε όλες τις δραστηριότητές μας-, ξεκινήσαμε απολαμβάνοντας παιδική ταινία μικρού μήκους με θέμα «Ήλιος, Γη και Σελήνη» στο φορητό θόλο του κινητού πλανητάριου που στήθηκε στο σχολείο μας-https://www.facebook.com/Miniplanetarium/ . Ήταν μια ξεχωριστή και μαγική εμπειρία που μας ενθουσίασε!«The Mole – Ο τυφλοπόντικας» Ο μικρός μας τυφλοπόντικας που ζει στα έγκατα της γης αποφασίζει να ζητήσει από τους γονείς του, μαζί με τον δάσκαλο του και τους τρεις αγαπημένους φίλους του, να τον αφήσουν να βγει στην επιφάνεια για πρώτη φορά και να αντικρίσει τι “υπάρχει εκεί έξω”. Σ’ αυτό το ταξίδι θα δει τον ήλιο, το φεγγάρι, τους αστερισμούς και θα μάθει πολλές πληροφορίες για την Γη μας, τους πλανήτες και το διάστημα. Ένα animation με εκπαιδευτικές πληροφορίες και καταπληκτικά τραγούδια που μας ενθουσίασαν.
336600615 779346376563698 5201908605527594434 n 336645233 535958941995291 3809558737216463076 n 336598456 891782265463186 8551953055996191361 n 336587323 714781750345936 3316668960948010029 n defaced
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, συνεχίσαμε τη γνωριμία μας με τον κοντινότερό μας γείτονα στο διάστημα, τη Σελήνη, όπως έκανε και ο μικρός τυφλοπόντικας του θόλου. Παρακολουθήσαμε δύο εκπαιδευτικά βίντεο όπου μάθαμε κι άλλα ενδιαφέροντα πράγματα για τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της και τη σχέση της με τη Γη.
Μάθαμε για τις προσεληνώσεις αστροναυτών. Εστιάσαμε στις «Φάσεις της Σελήνης». Έτσι, απαντήσαμε στο ερώτημά μας γιατί τη βλέπουμε με διαφορετικό σχήμα στον ουρανό κάθε βράδυ.
336519082 191440016930423 8906975409681148953 n
Ακούσαμε το τραγούδι «Όταν το φεγγάρι», όπου με διασκεδαστικό τρόπο την παρομοιάζει με κίτρινο μπαλόνι που ξεφουσκώνει.
Επεξεργαστήκαμε τη σχετική ιστοσελίδα της NASA και παρακολουθήσαμε Artificial Intelligence βίντεο προσομοίωσης, συζητώντας για τις σεληνιακές φάσεις.
336582395 928199008424243 5107629387082041411 n defaced
Πατήστε στους παρακάτω συνδέσμους: https://spaceplace.nasa.gov/moon-phases/en/.
Για καλύτερη κατανόηση των φάσεων του ετερόφωτου Φεγγαριού μας, διαβάσαμε και εξηγήσαμε το βιβλίο «Παρακαλώ, μπαμπά, φέρε μου το φεγγάρι». Επίσης, επεξεργαστήκαμε την πρώτη σελίδα του βιβλίου που μας έφερε σήμερα η Μαργαρίτα, «Το διάστημα στα χέρια σου».
336636221 1231879580769810 1585744181732715862 n336561713 133193492826655 4204413244244740686 n
 Αφού μελετήσαμε στον διαδραστικό πίνακα,  έναν πίνακα αναφοράς με τις οχτώ φάσεις, επιδιώξαμε να μάθουμε τα ονόματα των τεσσάρων βασικών φάσεων.
336507478 1355667421641916 1876359394587252565 n defaced
Ο πίνακας αναφοράς.
336583581 911907240037452 7043832620578516410 n
Παίξαμε ψηφιακό παιχνίδι τοποθετώντας με τη σωστή σειρά τις φάσεις.
336592595 9211961502155049 515383336369710753 n defaced
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.
26
Συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας με τις 8 φάσεις, έχοντας ως σημείο αναφοράς τη θέση του Ήλιου στο πάνω μέρος του φύλλου για να χρωματίσουμε σωστά τον κύκλο των φάσεων. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
336615402 139320089072589 866296450186715984 n 336614325 123918217186090 6560647156855689028 n
Κάναμε κατασκευή με διαδραστικό τροχό με τις φάσεις της Σελήνης. Αφού ζωγραφίσαμε τις φάσεις με τους αριθμούς τους για τον κάτω κύκλο, χρωματίσαμε στον πάνω κύκλο τον έναστρο νυχτερινό ουρανό κι ενώσαμε με διπλόκαρφο τα δύο κομμάτια. Τέλος, γράψαμε «Οι φάσεις της Σελήνης» στο πίσω μέρος του τροχού και ξεκινήσαμε τους πειραματισμούς μας περιστρέφοντας για να εμφανιστούν οι φάσεις, αναγνωρίζοντάς τες. Τα πατρόν από εδώ.
336603641 5880458018746544 7762546364347641842 n 336583602 1291978761359910 750791824587075842 n
Στην ολομέλεια, μέσα από πειραματισμό επιδιώξαμε την απεικόνιση των φάσεων, χρησιμοποιώντας μπισκότα σοκολατένια με γέμιση κρέμας σε χάρτινο πιάτο κι ακολουθώντας την πορεία της Σελήνης από την αύξουσα φάση έως τη φθίνουσα.
336582646 725921949031651 3067883315580830954 n
Αφού συμφωνήσαμε για την κατάλληλη ποσότητα κρέμας που πρέπει να αφήνουμε σε κάθε φάση, δοκιμάσαμε να τις δημιουργήσουμε και ατομικά, χρησιμοποιώντας ως βάση ένα φύλλο εργασίας όπου διαμορφώσαμε τα μπισκότα κατάλληλα και τα τοποθετήσαμε στη σωστή θέση του κύκλου των φάσεων. Διασκεδάσαμε πολύ με τη διαδικασία, αλλά το πιο απολαυστικό μέρος της ήταν το τελευταίο, που φάγαμε τα μπισκότα!! Το φύλλο εργασίας από εδώ.
336430069 227241009817780 4434175595868022192 n
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, μετά τη μαγική εμπειρία του θόλου, παίξαμε επαναληπτικό ψηφιακό διαστημικό κουίζ ερωτήσεων, δημιουργία της κας Ελένης.
336619419 1859871301052372 2549398540622507863 n
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.
27
Επισκεφτήκαμε το ομαδικό padlet του σχολείου και διαβάσαμε όλες τις αναρτήσεις των παιδιών. Έτσι μάθαμε μερικές ακόμη πληροφορίες που δεν γνωρίζαμε. Ο φίλος μας ο Κωνσταντίνος παρουσίασε την αφίσα που έφτιαξε σχετικά με τον αγαπημένο του πλανήτη.
336608500 160347953539806 3595603154812198171 n defaced 1
Στο τέλος, ψηφίσαμε με βαθμολογία αστεριών τις αναρτήσεις που μας άρεσαν. Το padlet θα είναι ενεργό μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς και οι μαθητές μπορούν να το επισκέπτονται από το σπίτι όποτε θέλουν και να περιηγούνται στις αναρτήσεις-πατήστε εδώ για να βρείτε το Padlet.
Ολοκληρώσαμε την ομαδική μακέτα με το τρισδιάστατο πλανητάριο της τάξης μας. Έτσι μπορούμε να ανατρέχουμε σε αυτό στο ελεύθερο παιχνίδι μας και να κινούμε τους πλανήτες γύρω από τον άξονας τους και στην σωστή τροχιά. Το πλανητάριο στολίστηκε με αστεράκια γνώσεων στ’ οποία κατέγραψε η κυρία τις νέες μας γνώσεις όπως τις υπαγορεύσαμε.
336588273 6281574735200056 4626789119466403462 n 336417043 3469639536656844 5754987022594342623 n
Συμπληρώσαμε το φύλλο αξιολόγησης του κύκλου δεξιοτήτων «Steam και η Γη γυρίζει».
336591974 1152866155399958 3077996294950072179 n
Τα φύλλα αξιολόγησης από το πρόγραμμα του ΙΕΠ.
336583380 1589751678173130 5394582966760923421 n 336583806 231530949348621 3329274972395476739 n 336593502 228893499828125 8070683956744074555 n
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, κλείνοντας τη γνώση μας για τις φάσεις της Σελήνης, συζητήσαμε τα προσωπικά μας βιώματα κοιτώντας τη Σελήνη, τα βράδια στον ουρανό. Αναφέραμε ότι άλλοτε τη βλέπουμε μια γραμμούλα, άλλοτε μισοφέγγαρο και άλλοτε ολόκληρο φωτεινό κύκλο. Παρακολουθήσαμε δύο βίντεο, το δεύτερο μέχρι τις φάσεις της Σελήνης και γνωρίσαμε τις ονομασίες τους(Νέα Σελήνη, πρώτο τέταρτο, Πανσέληνος, τελευταίο τέταρτο).
Διαβάσαμε το παραμύθι της Σοφία Μαντούβαλου “Οι φορεσιές του Φεγγαριού”. Η μικρή Ειρήνη ταξίδεψε στο διάστημα και ήρθε σ’ επαφή με τη μικρή(Νέα Σελήνη)Σελήνη. Ήθελε να της προσφέρει μια ζεστή και όμορφη φορεσιά για να μην κρυώνει η μικρούλα. Όμως μέχρι η Ειρήνη μα ετοιμάσει τη φορεσιά η Σελήνη είχε μεγαλώσει και δεν της έμπαινε. Προσπάθησε η Ειρήνη πολλές φορές να προσφέρει το σωστό νούμερο φορεσιάς στη φίλη της Σελήνη αλλά δεν τα κατάφερε. Η Σελήνη συνεχώς μεγάλωνε και μετά μίκραινε.
6 2
Πήραμε τη θέση της μικρής Ειρήνης και δημιουργήσαμε τις φορεσιές για τη Σελήνη μας.
28 7
Το φύλλο εργασίας είναι δημιουργία της κας Βάνας.
5 6
από κάτω από: Εκπαιδευτικές επισκέψεις- Παραστάσεις-Παρουσιάσεις, Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο "STE(A)M και η Γη γυρίζει..."| με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο “STE(A)M και η Γη γυρίζει…”-Κινητός θόλος στο Νηπιαγωγείο μας-Δραστηριότητες, φύλλο εργασίας και βίντεο για τις φάσεις της Σελήνης-Online παιχνίδια για τη Σελήνη και το ηλιακό σύστημα-Κατασκευή: Πλανητάριο    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Πρόσφατα άρθρα

Kατηγορίες

Άδεια Creative Commons

Πιστοποιητικό συμμετοχής σε πρόγραμμα Code Week 2023, Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week, Ευαγγελίνα Μπακάγια

πιστοποιητικό Code Week Ευαγγελίνα Μπακάγια

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Πιστοποιητικό αριστείας στον προγραμματισμό

4

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων