Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,σε συνέχεια του εργαστηρίου για τις εποχές-πατήστε εδώ– επεξεργαστήκαμε στον διαδραστικό πίνακα δύο φύλλα, όπου λύσαμε τα αινίγματα για να βρούμε την αντίστοιχη εποχή. Τα φύλλα εργασίας από το ΙΕΠ. Τα αινίγματα θα τα βρείτε στον προηγούμενο σύνδεσμο προς το τέλος της ανάρτησης.
Συνεχίσαμε με δραστηριότητα ρομποτικής καλωσορίζοντας την Beebot στην τάξη μας, την οποία είχαμε επεξεργαστεί μέχρι στιγμής μόνο σε ψηφιακή μορφή (απόκριες). Εξοικειωθήκαμε με τη χρήση των συμβόλων της Βeebot και τα πλήκτρα προγραμματισμού της. Επιλέξαμε τις κατάλληλες εντολές για να την οδηγήσουμε στη σωστή διαδρομή φτάνοντας στο τετράγωνο του πλέγματος της εποχής που απαντούσε στο εκάστοτε αίνιγμα. Για να βοηθηθούμε ως πρώτη φορά, πριν την προγραμματίσουμε, χρησιμοποιούσαμε τις καρτέλες με τα σύμβολα τοποθετώντας τες στη σειρά αποτυπώνοντας τη διαδρομή. Αλλάζαμε τις θέσεις των εικονιδίων με τις εποχές και την προγραμματίσαμε αρκετές φορές, για να εξασκηθούμε όλοι.
Παρακολουθήσαμε δύο εκπαιδευτικό βίντεο για να γνωρίσουμε καλύτερα τη Σελήνη και τα χαρακτηριστικά της, την ένταση της βαρύτητας, τη θερμοκρασία, τους σχηματισμούς στην επιφάνειά της (θάλασσες, όρη, κρατήρες). Εστιάσαμε στην απόστασή της με τη Γη.
Εντυπωσιαστήκαμε από τη μεγάλη απόσταση τους, ενώ νομίζαμε ότι είναι τόσο κοντά μεταξύ τους. Σ’ αυτό μας πληροφορίες η ιστοσελίδα της NASA–πατήστε εδώ-και το πείραμα της με τη μπάλα μπάσκετ με το μπαλάκι ρακέτας.
Επίσης, επεξεργαστήκαμε χαρακτηριστικές εικόνες από το βιβλίο «Βρισκόμαστε εδώ».
Επιδιώκοντας να οπτικοποιήσουμε την απόσταση αυτή και να πειραματιστούμε, δημιουργήσαμε με πλαστελίνη τη Γη και τη Σελήνη (και αλουμινόχαρτο) και κάναμε δοκιμές συζητώντας για την πιο παραστατική απόσταση.
Συνεχίσαμε με πειραματισμό και βιωματική προσέγγιση, φτιάχνοντας τα δικά μας σεληνιακά τοπία, αφού πρώτα είδαμε φωτογραφίες από το Φεγγάρι της Γης μας. Χρησιμοποιήσαμε κουπάκια αλουμινίου, αλεύρι, κακάο και αλουμινόχαρτο για προσομοίωση με τη δημιουργία κρατήρων από τη σύγκρουση της Σελήνης με τους μετεωρίτες (διαστημικές πέτρες). Ενθουσιαστήκαμε με τη διαδικασία και το αποτέλεσμα μας ικανοποίησε! Η ιδέα από εδώ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, σήμερα εστιάσαμε στη Σελήνη στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της και τις λεγόμενες «Φάσεις της Σελήνης». Αρχικά παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για μια καλύτερη γνωριμία με το φεγγάρι της Γης.
Ακολούθησε πείραμα προσομοίωσης της επιφάνειας της Σελήνης (τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν αλεύρι και κακάο) και της σύγκρουσής της με μετεωρίτες -χρησιμοποιήσαμε πέτρες που μαζέψαμε από την αυλή. Έτσι μάθαμε πως δημιουργήθηκαν οι κρατήρες της.
Το δεύτερό μας εκπαιδευτικό βίντεο μας βοήθησε να καταλάβουμε τις λεγόμενες «Φάσεις της Σελήνης» και γιατί την παρατηρούμε κάθε βράδυ τη Σελήνη ελαφρώς διαφοροποιημένη.
Έπειτα δοκιμάσαμε να απεικονίσουμε τις 8 φάσεις σε μπισκότα κρέμας αφαιρώντας κάθε φορά την αντίστοιχη ποσότητα γέμισης. Ταυτόχρονα επαναλαμβάνανε τις ονομασίες τους. Έπειτα κάναμε ατομικά τις απεικονίσεις των τεσσάρων βασικών φάσεων και τις ονομάσαμε ξανά (πανσέληνος, τέταρτο, νέα Σελήνη ). Στο τέλος, φάγαμε τα μπισκότα με πολλή όρεξη!
Ολοκληρώσαμε με την κατασκευή ενός διαδραστικού νυχτερινού τοπίου. Η Σελήνη βαμμένη με περλέ τέμπερα και το ένθετο μαύρο χαρτόνι που κινείται μας έδωσε τη δυνατότητα να πειραματιστούμε με τις φάσεις της Σελήνης και στο τέλος να επιλέξουμε αυτή που μας αρέσει περισσότερο για το τοπίο μας.
Καθώς ο καιρός ήταν βροχερός και δεν μπορούσαμε να βγούμε διάλειμμα στην αυλή , παρακολουθήσαμε τα παρακάτω σύντομα διασκεδαστικά βίντεο με θέμα το ηλιακό μας σύστημα.
Πρόσφατα σχόλια