Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο “STE(A)M και η Γη γυρίζει…”-Βίντεο για τη Σελήνη και την αρμονία του ηλιακού μας συστήματος-Κατασκευές: Σεληνιακό τοπίο και διαδραστικό παιχνίδι με τις φάσεις της Σελήνης

Μαρ 202316

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,σε συνέχεια του εργαστηρίου για τις εποχές-πατήστε εδώ– επεξεργαστήκαμε στον διαδραστικό πίνακα δύο φύλλα, όπου λύσαμε τα αινίγματα για να βρούμε την αντίστοιχη εποχή. Τα φύλλα εργασίας από το ΙΕΠ. Τα αινίγματα θα τα βρείτε στον προηγούμενο σύνδεσμο προς το τέλος της ανάρτησης.

336384517 155447117407962 6987906124875832343 n defaced

Συνεχίσαμε με δραστηριότητα ρομποτικής καλωσορίζοντας την Beebot στην τάξη μας, την οποία είχαμε επεξεργαστεί μέχρι στιγμής μόνο σε ψηφιακή μορφή (απόκριες). Εξοικειωθήκαμε με τη χρήση των συμβόλων της Βeebot και τα πλήκτρα προγραμματισμού της. Επιλέξαμε τις κατάλληλες εντολές για να την οδηγήσουμε στη σωστή διαδρομή φτάνοντας στο τετράγωνο του πλέγματος της εποχής που απαντούσε στο εκάστοτε αίνιγμα. Για να βοηθηθούμε ως πρώτη φορά, πριν την προγραμματίσουμε, χρησιμοποιούσαμε τις καρτέλες με τα σύμβολα τοποθετώντας τες στη σειρά αποτυπώνοντας τη διαδρομή. Αλλάζαμε τις θέσεις των εικονιδίων με τις εποχές και την προγραμματίσαμε αρκετές φορές, για να εξασκηθούμε όλοι.

336539531 5831425550318185 6804283423464427064 n 336589118 1639740259796930 6928435345437854664 n defaced

Παρακολουθήσαμε δύο εκπαιδευτικό βίντεο για να γνωρίσουμε καλύτερα τη Σελήνη και τα χαρακτηριστικά της, την ένταση της βαρύτητας, τη θερμοκρασία, τους σχηματισμούς στην επιφάνειά της (θάλασσες, όρη, κρατήρες). Εστιάσαμε στην απόστασή της με τη Γη.

Εντυπωσιαστήκαμε από τη μεγάλη απόσταση τους, ενώ νομίζαμε ότι είναι τόσο κοντά μεταξύ τους. Σ’ αυτό μας πληροφορίες η ιστοσελίδα της NASAπατήστε εδώ-και το πείραμα της με τη μπάλα μπάσκετ με το μπαλάκι ρακέτας.

336561212 1969622273399690 8833419493433686360 n defaced

Επίσης, επεξεργαστήκαμε χαρακτηριστικές εικόνες  από το βιβλίο «Βρισκόμαστε εδώ».

336604111 1843600839355922 2633566418855478282 n

Επιδιώκοντας να οπτικοποιήσουμε την απόσταση αυτή και να πειραματιστούμε, δημιουργήσαμε με πλαστελίνη τη Γη και τη Σελήνη (και αλουμινόχαρτο) και κάναμε δοκιμές συζητώντας για την πιο παραστατική απόσταση.

336518176 1351095792347945 6923361053971472545 n

Συνεχίσαμε με πειραματισμό και βιωματική προσέγγιση, φτιάχνοντας τα δικά μας σεληνιακά τοπία, αφού πρώτα είδαμε φωτογραφίες από το Φεγγάρι της Γης μας. Χρησιμοποιήσαμε κουπάκια αλουμινίου, αλεύρι, κακάο και αλουμινόχαρτο για προσομοίωση με τη δημιουργία κρατήρων από τη σύγκρουση της Σελήνης με τους μετεωρίτες (διαστημικές πέτρες). Ενθουσιαστήκαμε με τη διαδικασία και το αποτέλεσμα μας ικανοποίησε! Η ιδέα από εδώ.

336561722 1358229401412641 7335739262552299562 n 336506380 752289023080332 5033362944629298150 n 336534037 3375105142702598 8324036912739321054 n

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, σήμερα εστιάσαμε στη Σελήνη στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της και τις λεγόμενες «Φάσεις της Σελήνης». Αρχικά παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο για μια καλύτερη γνωριμία με το φεγγάρι της Γης.

Ακολούθησε πείραμα προσομοίωσης της επιφάνειας της Σελήνης (τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν αλεύρι και κακάο) και της σύγκρουσής της με μετεωρίτες -χρησιμοποιήσαμε πέτρες που μαζέψαμε από την αυλή. Έτσι μάθαμε πως δημιουργήθηκαν οι κρατήρες της.

335457082 913222216617162 6577456401014279188 n defaced

Το δεύτερό μας εκπαιδευτικό βίντεο μας βοήθησε να καταλάβουμε τις λεγόμενες «Φάσεις της Σελήνης» και γιατί την παρατηρούμε κάθε βράδυ τη Σελήνη ελαφρώς διαφοροποιημένη.

Έπειτα δοκιμάσαμε να απεικονίσουμε τις 8 φάσεις σε μπισκότα κρέμας αφαιρώντας κάθε φορά την αντίστοιχη ποσότητα γέμισης. Ταυτόχρονα επαναλαμβάνανε τις ονομασίες τους. Έπειτα κάναμε ατομικά τις απεικονίσεις των τεσσάρων βασικών φάσεων και τις ονομάσαμε ξανά (πανσέληνος, τέταρτο, νέα Σελήνη ). Στο τέλος, φάγαμε τα μπισκότα με πολλή όρεξη!

336625543 1234665790477019 6590635802321520676 n defaced

Ολοκληρώσαμε με την κατασκευή ενός διαδραστικού νυχτερινού τοπίου. Η Σελήνη βαμμένη με περλέ τέμπερα και το ένθετο μαύρο χαρτόνι που κινείται μας έδωσε τη δυνατότητα να πειραματιστούμε με τις φάσεις της Σελήνης και στο τέλος να επιλέξουμε αυτή που μας αρέσει περισσότερο για το τοπίο μας.

336445099 724287435916653 1095958993256118198 n 336535130 189565913801507 1918766708269353345 n

Καθώς ο καιρός ήταν βροχερός και δεν μπορούσαμε να βγούμε διάλειμμα στην αυλή , παρακολουθήσαμε τα παρακάτω σύντομα διασκεδαστικά βίντεο με θέμα το ηλιακό μας σύστημα.

από κάτω από: Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο "STE(A)M και η Γη γυρίζει..."| με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο “STE(A)M και η Γη γυρίζει…”-Βίντεο για τη Σελήνη και την αρμονία του ηλιακού μας συστήματος-Κατασκευές: Σεληνιακό τοπίο και διαδραστικό παιχνίδι με τις φάσεις της Σελήνης    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Πρόσφατα άρθρα

Kατηγορίες

Άδεια Creative Commons

Πιστοποιητικό συμμετοχής σε πρόγραμμα Code Week 2023, Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week, Ευαγγελίνα Μπακάγια

πιστοποιητικό Code Week Ευαγγελίνα Μπακάγια

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Πιστοποιητικό αριστείας στον προγραμματισμό

4

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων