Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο “STE(A)M και η Γη γυρίζει…”-Εννοιολογικός χάρτης τι γνωρίζουμε για τους πλανήτες και το ηλιακό μας σύστημα- Κατασκευή: Πύραυλος με αλουμινόχαρτο και ρολό υγείας-Βίντεο για τους πλανήτες και τον ήλιο

Μαρ 20239

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε κάνοντας μια σύντομη επανάληψη σ ’αυτά που έχουμε μάθει έως τώρα-πατήστε εδώ για να δείτε τις μέχρι τώρα δραστηριότητες και των δύο τμημάτων για το θεματικό κύκλο.

334932378 195515376501979 8675470648575638776 n

Σ’ αυτό μας βοήθησε και το τραγούδι «Οι πλανήτες/Μαθαίνω για τους πλανήτες τραγουδώντας», σχετικό με την εκμάθηση των πλανητών και των χαρακτηριστικών τους και το «Μια γιορτή στη γειτονιά του ήλιου», τα οποία και τραγουδήσαμε.

Έπειτα, παίξαμε ψηφιακό παιχνίδι αντιστοίχισης του κάθε πλανήτη με το όνομά του, αναγνωρίζοντας πια τη μορφή του καθενός. Επίσης, μέσα από ένα ψηφιακό παζλ με τους πλανήτες και την απόσταση τους από τον ήλιο, επιβεβαιώσαμε τις γνώσεις μας.

334997269 149004688072174 2629281069885432440 n

Πατήστε πάνω στις εικόνες για να παίξετε.

1 9   2 8

Ξεκινήσαμε μια καταγραφή σχετικά με το τι έχουμε μάθει έως τώρα για το θέμα μας, δημιουργώντας έναν ψηφιακό εννοιολογικό χάρτη. Αυτό εξυπηρετήθηκε κυρίως μέσα από την τεχνική των ερωταπαντήσεων, ενισχύοντας την προσοχή και την παρατηρητικότητά μας και αλληλεπιδρώντας μεταξύ μας ώστε να αναδυθούν οι ιδέες μας.

335441742 772696947218513 8465472301008233835 n defaced

Ο εννοιολογικός μας χάρτης, δημιουργημένος στην εφαρμογή mindomo.com. Ο εννοιολογικός χάρτης των παιδιών του πρωινού τμήματος 2, βρίσκεται εδώ προς το τέλος της ανάρτησης.

15

Συνεχίσαμε με τα βήματα της κατασκευής του τρισδιάστατου διαστημόπλοιού μας που είχαμε ξεκινήσει χθες στο τέλος της ημέρας-πατήστε εδώ προς τη μέση της ανάρτησης. Αφού ετοιμάσαμε όλοι τα σχήματά μας, πήραμε ρολό υγείας και το τυλίξαμε με αλουμινόχαρτο φροντίζοντας από τη μία πλευρά να έχουμε κλειστή την τρύπα κι από την άλλη (κάτω πλευρά) να το διπλώσουμε μέσα περιμετρικά αφήνοντάς την ανοιχτή, ώστε να διαμορφωθεί η τουρμπίνα. Αξιοποιώντας τη μαθηματική υπολογιστική σκέψη, συμφωνήσαμε για τον τρόπο που πρέπει να διαχειριστούμε και να τοποθετήσουμε το κάθε σχήμα σε σχέση με το ρολό υγείας, ώστε να προσομοιάζει σε πύραυλο. Αφού τον δημιουργήσαμε, κολλήσαμε λωρίδες γκοφρέ σε κίτρινο, κόκκινο και πορτοκαλί χρώμα στην τουρμπίνα (ανοιχτή πλευρά του ρολού) κι έτοιμος για εκτόξευση με τις φλόγες του!

Δεν έχουμε τελειώσει όμως ακόμα. Ήρθε η ώρα ν’ αποτυπώσουμε τις γνώσεις και τη φαντασία μας γύρω από το διαστημόπλοιό μας που ταξιδεύει στο διάστημα! Οι ιδέες πολλές και ζωγραφίσαμε με λαδοπαστέλ πλανήτες, κρατήρες, φεγγάρι, κομήτες, αστεροειδείς κι άλλα στοιχεία του αγαπημένου μας διαστήματος. Τελευταία πινελιά και πιο διασκεδαστική οι πιτσιλιές από τέμπερα που κάναμε χτυπώντας απαλά και με περιμετρικές κινήσεις την άκρη του πινέλου μας με μαρκαδόρο. Το αποτέλεσμα μας ενθουσίασε κι όντως μας μετέφερε στο θαυμαστό διάστημα η τρισδιάστατη κατασκευή μας!!

335454869 890806018812675 6867687114189437026 n 335028131 872435020506875 5737614175141857943 n

Ξεκινήσαμε το τρίτο εργαστήριό μας με «τον Ήλιο, την πηγή της ζωής μας», παρακολουθώντας ένα βίντεο της NASA προσομοίωσης για τον Ήλιο και παρατηρήσαμε την επιφάνεια και την κίνησή του, συζητώντας μεταξύ μας. Πατήστε στον παρακάτω σύνδεσμο για να το δείτε.

https://solarsystem.nasa.gov/solar-system/sun/overview/?fbclid=IwAR22BW6D7o5IrV21bUJh0Zp0jKe_eYuYb4jeoUVkIOMwen15LfI9ixrsTIs

Μέσα από ένα εκπαιδευτικό βίντεο που σχολιάζαμε παράλληλα με την προβολή του, γνωρίσαμε καλύτερα «τον Ήλιο, το Αστέρι του ηλιακού μας συστήματος» και μάθαμε πόσο σημαντικός είναι για τη ζωή πάνω στον πλανήτη μας. Αύριο θα συνεχίσουμε τις δράσεις μας.

 

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, σε συνέχεια των εργαστηρίων δεξιοτήτων και γοητευμένοι από τα διαστημικά ταξίδια και οχήματα, φτιάξαμε ένα ακόμη διαστημόπλοιο χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά. Ρολά υγείας, αλουμινόχαρτο, ξύλινα μανταλάκια και χαρτονάκια ήταν τα υλικά μας. Τυλίξαμε τα ρολά με αλουμινόχαρτο και έπειτα το διπλώσαμε στη μια πλευρά προς τα μέσα ώστε να διαμορφώσουμε την τουρμπίνα και από την άλλη πλευρά διαμορφώσαμε την «μύτη» του πυραύλου. Χρωματίσαμε 3 ξύλινα μανταλάκια και τα προσαρτήσαμε στην κατασκευή φροντίζοντας να είναι σε ίσες αποστάσεις μεταξύ τους ώστε να μπορεί να ισορροπεί ο πύραυλος. Τέλος προσθέσαμε χάρτινα παράθυρα και χάρτινες κορδέλες για φλόγες εκτόξευσης.

333102667 570088848517064 414177913730056433 n

Ενθουσιαστήκαμε με το αποτέλεσμα και παίξαμε για αρκετή ώρα ελεύθερα, ταξιδεύοντας τα διαστημόπλοια μας ακόμη και στο διάλειμμα. Καθώς αυτές τις ημέρες εξασκούμαστε συχνά στην αντίστροφη μέτρηση, συμπληρώσαμε σε φύλλο εργασίας τους αριθμούς που λείπουν για να επιτευχθεί η εκτόξευση του διαστημικού πυραύλου.

335007244 1235387693740593 2496882399329045198 n defaced

Η αποστολή του σημερινού μας ταξιδιού ήταν ο Ήλιος. Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο με αληθινές εικόνες και μάθαμε πολλές νέες πληροφορίες ως προς το μέγεθος, τη συμβολή του στην ισορροπία του ηλιακού συστήματος αλλά και την αναγκαιότητα του στην ζωή μας. Παρακολουθήσαμε και εμείς το παραπάνω βίντεο-Το αστέρι του ηλιακού μας συστήματος.

Παράλληλα συζητήσαμε και για την επικινδυνότητα των ηλιακών ακτινών και θυμηθήκαμε τους τρόπους προστασίας (αντηλιακό, καπέλο, ομπρέλα ). Συμπληρώσαμε το αντίστοιχο φύλλο εργασίας.

333141420 891069648772370 3835430142136568967 n 334979809 1674120766392354 6319500769884769775 n

 

από κάτω από: Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο "STE(A)M και η Γη γυρίζει..."| με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο “STE(A)M και η Γη γυρίζει…”-Εννοιολογικός χάρτης τι γνωρίζουμε για τους πλανήτες και το ηλιακό μας σύστημα- Κατασκευή: Πύραυλος με αλουμινόχαρτο και ρολό υγείας-Βίντεο για τους πλανήτες και τον ήλιο    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Πρόσφατα άρθρα

Kατηγορίες

Άδεια Creative Commons

Πιστοποιητικό συμμετοχής σε πρόγραμμα Code Week 2023, Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week, Ευαγγελίνα Μπακάγια

πιστοποιητικό Code Week Ευαγγελίνα Μπακάγια

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Πιστοποιητικό αριστείας στον προγραμματισμό

4

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων