Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο “STE(A)M και η Γη γυρίζει…”-Η τροχιές των πλανητών-Η ζωή των αστροναυτών σε τροχιά- Κατασκευή: Το ηλιακό μας σύστημα και ο πύραυλος σε τροχιά μ’ένα φύσημα

Μαρ 20238

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, σε συνέχεια του δεύτερου εργαστηρίου μας, αναρωτηθήκαμε πώς θα ήταν αν πηγαίναμε πραγματικά στο Φεγγάρι; Για να το ανακαλύψουμε, διαβάσαμε με πολύ ενδιαφέρον ένα βιβλίο, που μας βοήθησε να πάρουμε τον πύραυλό μας, να πετάξουμε στο διάστημα και να φτάσουμε στο Φεγγάρι. Θαυμάσαμε όλα αυτά που μπορούμε να ανακαλύψουμε στο διαστημικό μας ταξίδι ως αστροναύτες και μιλήσαμε για την έλλειψη βαρύτητας και γιατί είναι σχεδόν σαν να πετάμε όταν περπατάμε εκεί.

332141104 1173838373310601 9049644284027136063 n

Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό όπου είδαμε τους αστροναύτες να αιωρούνται και τους παρομοιάσαμε με μπαλόνια που πετάνε!

332329984 1038870823743566 6135843435176055616 n

Εντυπωσιαστήκαμε με την καθημερινότητα και τη ζωή ενός αστροναύτη μέσα σ’ ένα διαστημικό αεροσκάφος κάτω από τις ασυνήθιστες αυτές συνθήκες.

Μ’ ένα ακόμα βίντεο, περιηγηθήκαμε κι εμείς σ’ αυτά που βλέπουν στην πραγματικότητα οι αστροναύτες στη βόλτα τους στο διάστημα.

Επίσης, εντυπωσιαστήκαμε παρακολουθώντας την εκτόξευση ενός πραγματικού πυραύλου!

Επιδιώκοντας να κάνουμε αναπαράσταση, μεταμορφωθήκαμε στους αγαπημένους μας αστροναύτες, πήραμε θέσεις, μετρήσαμε αντίστροφα και εκτοξευθήκαμε με τον πύραυλό μας στο διάστημα! Όταν βγήκαμε από εκεί, περπατούσαμε με μεγάλα πηδηχτά βήματα, όπως και στο βιβλίο που διαβάσαμε νωρίτερα και σχολιάσαμε το πόσο ελαφρύτεροι νιώθαμε!
332752768 769447424603756 1983145741567938643 n defaced
Αφού παρακολουθήσαμε προσεκτικά ένα βίντεο με οδηγίες για την κατασκευή πυραύλου, κοιτάξτε παρακάτω στις δραστηριότητες του πρωινού τμήματος 2,φτιάξαμε τον δικό μας πύραυλο με απλά υλικά, αξιοποιώντας τη μαθηματική υπολογιστική σκέψη. Αρχικά, σχεδιάσαμε τον εαυτό μας ως αστροναύτη μέσα στον πύραυλο, χρωματίσαμε, κόψαμε, επεξεργαστήκαμε και τοποθετήσαμε τα δύο καλαμάκια με το σωστό τρόπο και εκτοξεύσαμε τους πυραύλους μας στο διάστημα φυσώντας δυνατά. Το χαρήκαμε πολύ και το επαναλάβαμε αρκετές φορές!!
333249545 939200370596113 1002425983451417957 n332978415 700638761803785 4203085378376144527 n defaced
Επεξεργαστήκαμε ένα φύλλο στον διαδραστικό πίνακα, το οποίο συμπληρώσαμε σε φύλλο εργασίας. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
14
Γράψαμε τους αριθμούς στη σειρά για να συμπληρώσουμε την αντίστροφη μέτρηση και να εκτοξευθεί ο πύραυλός μας. Σκεφτόμασταν προσεκτικά ώστε να βάλουμε τον σωστό αριθμό που έλειπε κάθε φορά, εντοπίζοντας τον προηγούμενο ή τον επόμενο απ’αυτόν. Τέλος, χρωματίσαμε τον πύραυλο με τον αστροναύτη μας στο διάστημα.
332818673 1275476589845354 156345259390159388 n
Τέλος, αφού αναφερθήκαμε ξανά στα σχήματα κύκλος, τρίγωνο, τετράγωνο και τα συνδυάσαμε με τα κομμάτια ενός πύραυλου, ξεκινήσαμε να χρωματίζουμε και να κόβουμε τα σχήματα που θα χρειαστούμε για την αυριανή μας κατασκευή. Το πατρόν από εδώ.
332522644 546282197601949 6760233744802443600 n

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ολοκληρώσαμε το μεγαλύτερο μέρος του χάρτη μας που παρουσιάζει τους πλανήτες στο σωστό μέγεθος και τη σωστή απόσταση από την Ήλιο, με βάση όσα μάθαμε τις προηγούμενες ημέρες. Κόψαμε τους πλανήτες (βλέπε χθεσινή δραστηριότητα προς το τέλος  περίπου της ανάρτησης) και ιχνηλατήσαμε με λαδοπαστέλ τις τροχιές των πλανητών . Έπειτα τους κολλήσαμε στη σωστή τροχιά και γράψαμε τα ονόματά τους. Μιλήσαμε για την έννοια της τροχιάς και για το συσχετισμό του μεγέθους της και της απόστασης του πλανήτη από τον Ήλιο. Για τις μέχρι τώρα σχετικές δραστηριότητες του Νηπιαγωγείου μας πατήστε εδώ.

332351025 213083824717187 3406035435605075012 n defaced

Μιλήσαμε επίσης για την έννοια της βαρύτητας και την σχέση της με το μέγεθος του κάθε πλανήτη.

Παρακολουθήσαμε βίντεο με τη ζωή των αστροναυτών στο διάστημα και την έλλειψη βαρύτητας και για τις στιγμές που πάτησε ο πρώτος αστροναύτης στη Σελήνη.

Έπειτα με θεατρικό παιχνίδι αναπαραστήσαμε το περπάτημά μας πρώτα στο Φεγγάρι,  έπειτα στον Δία και τέλος επιστρέψαμε στη Γη όπου χορέψαμε και ξεκουραστήκαμε χάρη στη χαρακτηριστική της βαρύτητα με την οποία είμαστε εξοικειωμένοι.

334892444 722264949647664 788777082304375899 n defaced

Διαβάσαμε την ιστορία «Ταξίδι στο Φεγγάρι» και

332943270 1549199078935689 4199435944984942797 n

προσπαθήσαμε να φτιάξουμε τη διαδραστική κατασκευή διαστημικού πύραυλου που θα μπορούσε στ’ αλήθεια να εκτοξευτεί μ’ ένα μας φύσημα (έστω και για λίγο γιατί μην ξεχνάμε ότι υπάρχει και η δύναμη της βαρύτητας).

333295727 179352661518844 1154109302107398075 n defaced

Τα παιδιά του διευρυμένου ωραρίου διαβάσαμε το παραμύθι “Το αστέρι του Γίγαντα και συζητήσαμε για τα όνειρα και τις επιθυμίες μας και  πώς μπορούν να γίνουν πραγματικότητα.

333148563 2533575006793207 2620902731767875437 n

από κάτω από: Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο "STE(A)M και η Γη γυρίζει..."| με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Εργαστήρια Δεξιοτήτων 2022-2023: 4ος Θεματικός Κύκλος: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία με τίτλο “STE(A)M και η Γη γυρίζει…”-Η τροχιές των πλανητών-Η ζωή των αστροναυτών σε τροχιά- Κατασκευή: Το ηλιακό μας σύστημα και ο πύραυλος σε τροχιά μ’ένα φύσημα    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Πρόσφατα άρθρα

Kατηγορίες

Άδεια Creative Commons

Πιστοποιητικό συμμετοχής σε πρόγραμμα Code Week 2023, Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week, Ευαγγελίνα Μπακάγια

πιστοποιητικό Code Week Ευαγγελίνα Μπακάγια

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Πιστοποιητικό αριστείας στον προγραμματισμό

4

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων