Πραγματοποιήθηκαν και δραστηριότητες εργαστηρίων δεξιοτήτων και δραστηριότητες με την κοινωνική λειτουργό μας. Πατήστε στους παρακάτω αντίστοιχους συνδέσμους.
Εργαστήρια δεξιοτήτων 2022-2023: 1ος θεματικός κύκλος-«Ζω καλύτερα -Ευ ζην» με τίτλο: «Τον Κ.Ο.Κ αγαπώ. Με ασφάλεια κυκλοφορώ»-Βίντεο: Πώς κυκλοφορούμε με ασφάλεια ποδηλατώντας-Υλικό: «Κυκλοφοριακή αγωγή με ποδήλατο»
Δραστηριότητες Κοινωνικού Λειτουργού- «Τι είναι αυτό που νιώθω»- Υλικό αναγνώρισης συναισθημάτων
Το χιόνι που βλέπαμε να πέφτει σήμερα από το παράθυρο, μας θύμισε στα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, το τραγούδι «5 χιονάνθρωποι» που το χορέψαμε και το τραγουδήσαμε.
Με την ευκαιρία του τραγουδιού κάναμε επανάληψη στην αναγνώριση των αριθμών από το 1 έως το 5. Παίξαμε κινητικό παιχνίδι ετοιμότητας στο οποίο τα παιδιά με το σταμάτημα της μουσικής στέκονται στον αριθμό που ακούν. Βάλαμε στη σειρά τα πλακάκια με τους αριθμούς . Παίξαμε ο παιχνίδι «Βρες το λάθος» και ο παίχτης με τα μάτια του κλειστά έπρεπε να βρει το λάθος στη σειραθέτηση των αριθμών και να το διορθώσει. Φτιάξαμε χιονάνθρωπους από βαμβάκι και τους αντιστοιχήσαμε με τους αριθμούς ανάλογα με το πόσες χιονόμπαλες έχουν στο σώμα τους. Τότε ξαναπαίξαμε το παιχνίδι «Βρες το λάθος» και αυτή τη φορά έπρεπε να ανακαλύψουμε ποιοι χιονάνθρωποι είχαν λάθος αριθμό από χιονόμπαλες στο σώμα τους.
Εξασκηθήκαμε μ’ επαναληπτικά ψηφιακά παιχνίδια. Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
Τέλος, στο εργαστήρι της ημέρας φτιάξαμε χιονάνθρωπους με περίτεχνο σχέδιο χιονονιφάδας. Διπλώσαμε στα 4 τον κύκλο που κόψαμε για σώμα και κάναμε περιμετρικά μικρά κοψίματα . Όταν τον ανοίξαμε παρατηρήσαμε το μοναδικό σχέδιο χιονονιφάδας που δημιουργήσαμε. Συμπληρώσαμε τα υπόλοιπα στοιχεία του χιονάνθρωπου μας με ζωγραφική και κολάζ και γράψαμε τη λέξη «χιονάνθρωπος».
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων μιλήσαμε για τις καταστάσεις της ύλης-στερεό, υγρό, αέριο. Μιλήσαμε για την έννοια της θερμότητας και τη διάδοσή της από τα θερμά σώματα στα ψυχρά. Η θερμότητα δεν διαδίδεται ποτέ αντίστροφα δηλαδή από τα ψυχρά σώματα στα θερμά. Γνωρίσαμε τον χημικό τύπο του νερού,Η20. Τον αναλύσαμε και αναφέραμε τα χημικά στοιχεία του : 2 άτομα υδρογόνου και ένα άτομο οξυγόνου.
Παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο για να κατανοήσουμε πώς σπάνε οι δεσμοί των μορίων του νερού και αλλάζει κατάσταση, από την υγρή στην αέρια λόγω υψηλής θερμότητας.
Παρακολουθήσαμε και αναλύσαμε σχετικά βίντεο προηγούμενης ανάρτησής μας-πατήστε εδώ για να τα δείτε.
Πειραματιστήκαμε με παγάκια. Βιωματικά μάθαμε τη σημασία του θερμού και αδιάβροχου ρουχισμού τον χειμώνα. Πιάσαμε το παγάκι με γυμνό χέρι, του δώσαμε τη θερμότητά μας, έλιωσε όσο το κρατούσαμε και μας πάγωσε. Δεν καταφέραμε να το κρατήσουμε πολύ. Φορέσαμε τα γάντια μας και κρατήσαμε το παγάκι περισσότερη ώρα. Όμως επειδή τα περισσότερα γαντάκια ήταν από μαλλί βράχηκαν γρήγορα και μας έφεραν δυσφορία. Όμως τα γάντια του Μιχάλη, που ήταν αδιάβροχα δεν μας προβλημάτισαν καθόλου, γιατί δεν βράχηκαν λιώνοντας το παγάκι.
Στη συνέχεια πειραματιστήκαμε με υλικά που έχουμε και στο σπίτι, αν θέλουμε να επαναλάβουμε τα πειράματα. Βάλαμε παγάκι σε χαρτοπετσέτα, αλουμινόχαρτο, πλαστική μεμβράνη, λαδόκολλα, γάντι. Κάναμε υποθέσεις σε ποιο απ’ όλα τα υλικά το παγάκι θα λιώσει πιο γρήγορα. Οι ιδέες πολλές και ήρθε η ώρα της επαλήθευσης. Με τη σειρά που έλιωσε το παγάκι: Πρώτα στο αλουμινόχαρτο, μετά στην πλαστική μεμβράνη, μετά στη λαδόκολλα, μετά στη χαρτοπετσέτα και τέλος στο γάντι. Στη συνέχεια παίξαμε με τα παγάκια και το παγωμένο νερό.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, παρακολουθήσαμε τον βρασμό του νερού, το πάγωμα του, τη δημιουργία ενός χιονάνθρωπου και το λιώσιμό του.
Τέλος ολοκληρώσαμε το βιβλίο του χειμώνα με φύλλα εργασίας και εξώφυλλο έναν χιονάνθρωπο. Πατήστε εδώ για να βρείτε τα φύλλα και εδώ.
Πρόσφατα σχόλια