Τα παιδιά και των δύο πρωινών τμημάτων, συνεχίσαμε τη συζήτησή μας για την ασφάλεια στην οδήγηση του ποδήλατου κάτι με το οποίο είχαμε ασχοληθεί χθες με τη βοήθεια του φίλου μας του Ποδηλατάκια –πατήστε εδώ– και γνωρίσαμε τα μέρη του.
Τα παιδιά και των δύο τμημάτων, για να επαληθεύσουμε τις γνώσεις μας, παίξαμε ένα σχετικό ψηφιακό παιχνίδι.
Τον εξοπλισμό μας τον έχουμε εμπεδώσει, από τι όμως αποτελείται το ποδήλατό μας και ποια είναι τα μέρη του; Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με τον ψηφιακό δάσκαλο, ο οποίος μας εξήγησε ότι ο πιο βασικός κανόνας για να οδηγούμε με ασφάλεια ένα όχημα είναι να γνωρίζουμε όσα περισσότερα πράγματα γίνεται γι’ αυτό. Έτσι λάβαμε χρήσιμες πληροφορίες για τα μέρη της κατασκευής του, τον έλεγχο που πρέπει να γίνεται πριν ανέβουμε και τα μέτρα που πρέπει να λαμβάνουμε.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,πεξεργαστήκαμε το υλικό της παρακάτω παρουσίασης Sway,δημιουργία της αγαπημένης μας Τάνιας. Μέσα από κάποιες εικόνες είδαμε και εντυπωσιαστήκαμε με την εξέλιξη του ποδηλάτου στα χρόνια και επιδιώξαμε να εστιάσουμε στα μέρη του. Έτσι αναλύσαμε μια εικόνα – πίνακα αναφοράς όπου τα ονομάσαμε και τα διαχωρίσαμε. Πατήστε στην εικόνα να δείτε το υλικό.
Για καλύτερη εμπέδωση, παίξαμε ένα διαδραστικό παιχνίδι στον πίνακα, όπου κάθε φορά που πατούσαμε σ’ ένα μέρος του ποδηλάτου, αυτό απομονωνόταν και επιλέγαμε τη σωστή ανάμεσα σε άλλες λέξεις – μέρη του. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.
Στη συνέχεια, μέσα από την ενότητα «Ποδήλατα και πατίνια» του βιβλίου «Μεταφορικά μέσα», καλεστήκαμε εμείς αυτή τη φορά να εντοπίσουμε και να κατονομάσουμε τα μέρη του.
Στην ολομέλεια, επεξεργαστήκαμε ένα φύλλο όπου έπρεπε να αναγνωρίσουμε και να κολλήσουμε την κάθε λέξη στο σωστό μέρος του ποδηλάτου, βοηθούμενοι από τον πίνακα.
Αφού λοιπόν φτιάξαμε τον δικό μας πίνακα – αναφοράς, τον αναρτήσαμε και εργαστήκαμε σε τρεις ομάδες στα τραπέζια. Αφού συνεργαζόμασταν μέσα στην ομάδα για να βρούμε την κατάλληλη κάρτα – λέξη ανάλογα με το μέρος που μας υποδείκνυε η κυρία, την αντέγραφε ο καθένας στο ατομικό του φύλλο. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Ποια είναι όμως τα σήματα που πρέπει να γνωρίζουμε ως ποδηλάτες οδηγοί ώστε να είμαστε ασφαλείς στις διαδρομές μας, υπακούοντας στον Κ.Ο.Κ; Αφού κάναμε μια σύντομη επανάληψη στις κατηγορίες των σημάτων ανάλογα με το σχήμα και το χρώμα τους (τα έχουμε επεξεργαστεί αναλυτικά σε προηγούμενες δράσεις)-πατήστε εδώ– για να δείτε όλες τις δραστηριότητές μας μέχρι τώρα- παρατηρήσαμε και προσπαθήσαμε να ερμηνεύσουμε τα σήματα που αφορούν στα ποδήλατα, μέσα από μια παρουσίαση. Πατήστε εδώ.
Έπειτα, επεξεργαστήκαμε στον διαδραστικό πίνακα ένα φύλλο όπου εξηγήσαμε τα αντίστοιχα σήματα και ξεχωρίσαμε αυτά που πρέπει να αφαιρεθούν, καθώς δεν έχουν σχέση με τα ποδήλατα. Συμπληρώσαμε ατομικά το φύλλο στο οποίο χρωματίσαμε με τα σωστά χρώματα και βάλαμε «Χ» στα σήματα που δεν ήταν σχετικά. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, μάθαμε βήμα βήμα να ζωγραφίζουμε το δικό μας ποδήλατο και τον εαυτό μας φορώντας τα απαραίτητα προστατευτικά.
Χορέψαμε ( πολλές φορές ) το τραγούδι « Το ποδήλατο».
Μάθαμε την ονομασία των βασικών μερών του ποδηλάτου, τα συμπληρώσαμε στον διαδραστικό πίνακα σε ψηφιακό φύλλο εργασίας και έπειτα χωριστήκαμε σε 3 ομάδες. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να παίξετε.
Η κάθε ομάδα πήρε ένα μεγάλο «χάρτη» ενός ποδηλάτου και το κάθε μέλος, σε συνεννόηση με την ομάδα του ανέλαβε να γράψει σε χαρτί την ονομασία ενός μέρους του ποδηλάτου. Έπειτα η κάθε ομάδα κόλλησε τις λέξεις που έγραψε στη σωστή θέση στον «χάρτη» της.
Πρόσφατα σχόλια