Σήμερα και τα δύο πρωινά τμήματα ασχοληθήκαμε με τους κανόνες ασφάλειας στην οδήγηση του αγαπημένου μας ποδήλατο.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε μ’ έναν γρίφο στον διαδραστικό πίνακα. Είχαμε την αποστολή ως ντετέκτιβ των λέξεων να σπάσουμε έναν κώδικα, ώστε να αποκαλύψουμε την κρυμμένη λέξη, εντοπίζοντας τ’ αρχικά γράμματα από τις εικόνες των αντικειμένων που βλέπαμε. Μόλις βρίσκαμε τη φωνούλα της κάθε λέξης, ένα παιδί έγραφε το γράμμα στον πίνακα και οι υπόλοιποι επαναλαμβάναμε. Η λέξη που καταφέραμε να σχηματίσουμε και να διαβάσουμε ήταν το «ποδήλατο».
Έπειτα, συμπληρώσαμε ατομικά το φύλλο εργασίας, με τη βοήθεια του πίνακα και χρωματίσαμε τις εικόνες.
Το φύλλο εργασίας είναι δημιουργία της κας Ελένης.
Στην ολομέλεια, εκφράσαμε προσωπικές μας εμπειρίες απαντώντας στην ερώτηση «Τι σου έρχεται στο μυαλό όταν ακούς τη λέξη ποδήλατο;» και συμφωνήσαμε όλοι στο πόσο μας αρέσουν οι βόλτες μας μ’αυτό. Κατά πόσο όμως το χρησιμοποιούμε με το σωστό τρόπο και κατά πόσο είμαστε ασφαλείς στις διαδρομές μας, με βάση τη συμπεριφορά μας ως οδηγοί και τον εξοπλισμό μας; Για να το δούμε αυτό, διαβάσαμε και αναλύσαμε το βιβλίο «Ο φίλος μου ο Ποδηλατάκιας» της Κατερίνας Βαϊμάκη. Το ebook από εδώ.
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να το διαβάσετε.
Έτσι, μέσα από την ιστορία του μαγικού ποδήλατου του Κωστάκη που μιλάει, συζητήσαμε για τους βασικούς κανόνες της ασφαλούς και υπεύθυνης οδήγησης, ώστε να απολαμβάνουμε τις βόλτες μας με το ποδήλατο μέσα από τη σωστή οδική μας συμπεριφορά. Εστιάσαμε στη σελίδα του βιβλίου «Οι οδηγίες του Ποδηλατάκια» και κατανοήσαμε ότι πρέπει να έχουμε τον κατάλληλο εξοπλισμό, τη σωστή προετοιμασία, αλλά και να φροντίζουμε για την προστασία και την ασφάλεια τη δική μας και των φίλων μας.
Έπειτα, μέσα από ένα φύλλο της παρουσίασης του e-book(σελ. 28) βοηθήσαμε τον Κωστάκη να φορέσει το σωστό εξοπλισμό για να μπορέσει να πάει βόλτα, ενώνοντας το σωστό αντικείμενο με το σημείο του σώματός του και κατονομάζοντας τα, εισάγοντας και λέξεις που φάνηκε από πριν ότι δε γνωρίζουμε, όπως επιαγκωνίδες και επιγονατίδες.
Παρατηρώντας μια εικόνα – πίνακα αναφοράς, είδαμε συγκεντρωτικά τον εξοπλισμό του σωστού ποδηλάτη σχετικά με το σώμα του και το ποδήλατό του, ώστε να τα έχουμε πιο συγκεκριμένα στο μυαλό μας και να τα εμπεδώσουμε. Το υλικό από εδώ.
Έτσι, ήμασταν πια σε θέση να βοηθήσουμε τη Σοφία να πάει βόλτα με το ποδήλατό της όντας ασφαλής. Αφού επεξεργαστήκαμε το φύλλο στον διαδραστικό πίνακα και εξηγήσαμε τί θα ζωγραφίσουμε και σε ποια σημεία, σχεδιάσαμε πάνω στη Σοφία και στο ποδήλατο τα απαραίτητα αντικείμενα, τα οποία ζωγραφίσαμε και στο κάτω μέρος του φύλλου. Συμφωνήσαμε ότι τώρα μόνο η Σοφία είναι έτοιμη να απολαύσει τις βόλτες της!! Το φύλλο εργασίας αποτελεί υλικό του συνδέσμου-πατήστε εδώ– και θα το βρείτε κατευθείαν σε αρχείο pdf πατώντας εδώ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε με επαναληπτικό ψηφιακό παιχνίδι σχετικά με την σωστή επιβατική και οδηγική συμπεριφορά απαντώντας ποιες είναι σωστές και ποιες λάθος και επιχειρηματολογήσαμε. Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε.
Έπειτα γίναμε ντετέκτιβ των λέξεων και προσπαθήσαμε να σπάσουμε τον κώδικα που μας δόθηκε και ν’ ανακαλύψουμε την κρυμμένη λέξη. Γράφοντας το αρχικό γράμμα του αντικειμένου της κάθε εικόνας, μας αποκαλύφθηκε η λέξη «ποδήλατο». Ίδια δραστηριότητα με τους φίλους μας του τμήματος 1. Κοιτάξτε παραπάνω.
Με αφορμή αυτό διαβάσαμε την ιστορία « Ο φίλος μου ο ποδηλατάκιας»-κοιτάξτε παραπάνω. Συζητήσαμε για τα μηνύματα του βιβλίου και απαντήσαμε στην ερώτηση « τι θα μας έλεγε το δικό μας ποδήλατο αν είχε φωνή;» . Τέλος, παίξαμε γλωσσικό παιχνίδι προφορικής έκφρασης τύπου ποδήλατο – ποδηλατάκιας, φορτηγό – φορτηγάκιας, μηχανή- μηχανάκιας κτλ προσπαθώντας να φανταστούμε πως θα ήταν ο τίτλος του βιβλίου αν ο πρωταγωνιστής του δεν ήταν ποδήλατο αλλά κάποιο άλλο όχημα.
Πρόσφατα σχόλια