Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι «Το χωριό των ξωτικών».
Σκεφτήκαμε από ποια φωνούλα ξεκινάει το αγαπημένο μας «ξωτικό» και επιδιώξαμε τη φωνολογική ενημερότητα του φωνήματος, την αναγνώριση και γραφή του Ξ, ξ.
Έτσι, αρχικά παρακολουθήσαμε τα «Γραμματένια Ποιηματάκια»,
ένα ποίημα γεμάτο με λέξεις από το φώνημα.
Έπειτα, μέσα από ένα διαδραστικό βίντεο («Το γράμμα Ξ – Μαθαίνω την αλφαβήτα»)
καλούμασταν να βρούμε ποια εικόνα από Ξ, ξ κρύβεται πίσω από το εικονίδιο με το γράμμα, πριν προλάβει αποκαλυφθεί ολόκληρη.
Μέσα από ένα άλλο εκπαιδευτικό βίντεο («Το γράμμα Ξ – Μαθαίνω την Αλφαβήτα με εικόνες») με μικρές ασκησούλες, παρατηρήσαμε τον τρόπο γραφής του, το εντοπίσαμε ως αρχικό επιλέγοντας τη σωστή εικόνα, το ξεχωρίσαμε ανάμεσα σε άλλα γράμματα και μάθαμε τη φωνούλα του.
Στον διαδραστικό πίνακα παίξαμε ψηφιακό τροχό με το «Ξ, ξ.
Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε.
Έπειτα, επεξεργαστήκαμε ένα φύλλο, όπου βοηθήσαμε το ξωτικό να φτάσει στον φίλο του περνώντας μόνο από τις εικόνες με αυτό το αρχικό.
Το φύλλο εργασίας από σύνδεσμο της αγαπημένης μας Τάνιας, πατήστε εδώ.
Στη συνέχεια αναζητήσαμε στην τάξη μας αντικείμενα που ξεκινούν από το Ξ, ξ. Συνθέσαμε το κεφαλαίο του μέσα από υλικά και ξύλινα παιχνίδια μας, σε ομαδούλες.
Εξασκηθήκαμε στη γραφή του στον πίνακα.
Επεξεργαστήκαμε ένα φύλλο εργασίας στην ολομέλεια και τέλος ατομικά,
όπου το γράψαμε και κυκλώσαμε μόνο αυτό, αναγνωρίζοντάς το ανάμεσα σε άλλα. Χρωματίσαμε τις αντίστοιχες λέξεις. Μάλιστα, κάποιοι επιδιώξαμε να γράψουμε και τη λέξη «ξωτικό».
Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με τους αριθμούς 1-10, μετρήσαμε και τραγουδήσαμε από το 1 έως το 10.
Μέσω ενός ψηφιακού παιχνιδιού, κάναμε σειραθέτηση των αριθμών μέχρι το 10. Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε.
Φτιάξαμε το δικό μας παζλ με τη μορφή του Άγιου Βασίλη. Αρχικά, επεξεργαστήκαμε το φύλλο στον διαδραστικό πίνακα, αναγνωρίσαμε και είπαμε με τη σειρά τους αριθμούς.
Έπειτα, σε ατομικό φύλλο χρωματίσαμε τον Άγιο Βασίλη, κόψαμε σε λωρίδες τα δέκα κομμάτια του και κάναμε σειραθέτηση των κομματιών 1-10 για να ξανασυνθέσουμε το παζλ. Τέλος, το βάλαμε στο φάκελό μας για να το παίζουμε όποτε το επιθυμούμε.
Το φύλλο του παζλ από εδώ.
Σήμερα ο Άγιος Βασίλης, στα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, επειδή τον καλοπιάσαμε με το τραγούδι μας, μας έφερε στην κάλτσα του σχολείου, δωρολεξούλες.
Τις ανοίξαμε, τις παρατηρήσαμε και παίξαμε «Ποιος έχει το γράμμα στη λέξη του». Τα παιδιά έπρεπε να εντοπίσουν στη λέξη τους το γράμμα που ήταν γραμμένο στον πίνακα της τάξης και να το κατονομάσουν. Μετρήσαμε τα γράμματα κάθε λέξης και παίξαμε κινητικό παιχνίδι.
Κρατώντας τις λέξεις μας, σε κάθε γύρο χόρευαν μόνο τα παιδιά που οι λέξεις τους ξεκινούσαν από το γράμμα που ήταν γραμμένο στον πίνακα.
Στο τέλος, κολλήσαμε τις δωρολεξούλες μας σε χαρτόνι, τις αντιγράψαμε και τις ζωγραφίσαμε.
Οι κάρτες είναι υλικό της ομάδας facebook “Bigiagiakids,από εδώ. Μερικές επισυνάπτονται και στην ανάρτησή μας.
Συνεχίσαμε ξεκινώντας τη χειροτεχνία μας με τεχνική κολλάζ, με θέμα τους 3 μάγους αλλά και τον Άγιο Βασίλη με γλωσσοπίεστρα . Διακόψαμε για την πρόβα των χριστουγεννιάτικων τραγουδιών μας, γι’ αυτό θα την ολοκληρώσουμε αύριο.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ολοκληρώσαμε τον Άγιο Βασίλη με γλωσσοπίεστρα που αύριο θα δημιουργήσουν οι πρωινοί μας φίλοι του τμήματος 2.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, γνωρίζοντας τον κόσμο των ξωτικών-βοηθών του Άγιου Βασίλη-πατήστε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης– και τον κόσμο των καλικάντζαρων-πατήστε εδώ προς το τέλος της ανάρτησης-, σήμερα ξεκινήσαμε να “παντρεύουμε” με τις δραστηριότητές μας τα παράξενα αυτά πλάσματα.
Δημιουργήσαμε το νυσταγμένο ξωτικό που παίρνει έναν γρήγορο υπνάκο για να ξεκουραστεί από τις υποχρεώσεις των ημερών.
Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε τα δώρα που από μέσα τους θα ξεπηδούν από τη μία μεριά ο καλικάντζαρός μας και από την άλλη του ξωτικό. Η κατασκευή θα ολοκληρωθεί αύριο.
Πρόσφατα σχόλια