Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, ξεκινήσαμε την ημέρα μας, επιδιώκοντας να θυμηθούμε και να εξετάσουμε αυτά που έχουμε μάθει αυτές τις μέρες για το Πολυτεχνείο, αλλά και θέλοντας να κάνουμε μια περίληψη των γεγονότων, καθώς, λόγω της απουσίας αρκετών παιδιών τις προηγούμενες ημέρες, δεν είχαμε όλοι τις σχετικές γνώσεις. Έτσι, παίξαμε ένα παιχνίδι, κουίζ ερωτήσεων (σωστό/ λάθος) σχετικών με το χρονικό της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και με το τι σήμαινε δικτατορία για τον λαό και τι δημοκρατία.
Πατήστε στην εικόνα για να παίξετε.
Παρακολουθήσαμε και αναλύσαμε δύο βίντεο σχετικά με την έννοια της δημοκρατίας και τη δύναμη της ομάδας ενάντια σε κάθε μορφή δικτατορίας.
Αφού καταλήξαμε στο αγαπημένο μας πια σύνθημα των ημερών «όλοι μαζί, όλοι μαζί είμαστε πάντα πιο δυνατοί!» (αφορμή ήταν σε προηγούμενη ημέρα το παραμύθι εισαγωγής στη θεματική μας, «η κυρά Δημοκρατία»), το συνδέσαμε με τα συνθήματα των φοιτητών του Πολυτεχνείου.
Παρακολουθήσαμε ένα ολιγόλεπτο ηχητικό και φωτογραφικό βίντεο ντοκουμέντο με τα συνθήματα τα οποία φωνάξαμε κι εμείς.
Αφού συζητήσαμε και λύσαμε τις απορίες μας για τις έννοιες ψωμί, παιδεία, ελευθερία, δημοκρατία, ειρήνη και τη σύνδεσή τους με το Πολυτεχνείο, εντοπίσαμε τ’ αρχικά γράμματα της κάθε λέξης κυκλώνοντάς τα στον πίνακα και αναγνωρίσαμε το σήμα της ειρήνης. Χρωματίσαμε τις λέξεις που θα γινόταν το πανό μας για επόμενη δραστηριότητα. Το πανό από εδώ.
Συνδέσαμε φωνολογικά τη λέξη Πολυτεχνείο με τον ήχο του γράμματος Π, π. Συνθέσαμε τη λέξη Πολυτεχνείο και τα συνθήματα, κοιτώντας από το πανό μας και από τον πίνακα όπου αναγράφονταν. Παίξαμε με τα γράμματα αφαιρώντας κάποια μέσα από τις λέξεις που είχαμε συνθέσει και ανασυνθέτοντας τα συνθήματά μας, αφού τα ξεχωρίζαμε από τα υπόλοιπα. Οι κάρτες από εδώ.
Στην τάξη μας σήμερα εμφανίστηκε μια παλιά φωτογραφική μηχανή της δεκαετίας του 1970(υλικό της κας Ελένης) και δίπλα της παλιά εμφανισμένα φιλμ. Ενθουσιαστήκαμε και ανυπομονούσαμε να τη βγάλουμε από την παλιά δερμάτινη θήκη της για να τη δούμε! Την επεξεργαστήκαμε, παρατηρήσαμε όλα τα μέρη της και λύσαμε τις απορίες μας σχετικά με τη χρήση της. Αφού εξηγήσαμε τι είναι το φιλμ και σε ποιο σημείο μπαίνει, βγάλαμε φωτογραφίες και περιγράψαμε τις εμφανισμένες τις φωτογραφίες της εξέγερσης του Πολυτεχνείου.Τα εκτυπωμένα φιλμ από εδώ.
Γυρίσαμε κι εμείς πίσω στο χρόνο στις 17 Νοέμβρη του 1973 και μεταφερθήκαμε σαν φωτογράφοι εκεί στον παλμό των γεγονότων. Έτσι, απαθανατίσαμε – ζωγραφίσαμε τη στιγμή που οι φοιτητές έγραφαν αυτά τα συνθήματα, όπως φανταστήκαμε ότι θα ήταν η εκάστοτε φωτογραφία αν γινόταν το «κλικ» λίγο πιο πριν. Τα φιλμ μας ενώθηκαν όλα μαζί πίσω στο χρόνο!! Κοιτάξτε παρακάτω, στην ίδια δραστηριότητα των παιδιών του πρωινού τμήματος 2, για τα φύλλα εργασίας.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε μ’ επαναληπτική συζήτηση σχετικά με τα γεγονότα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και γιορτάσαμε την επιστροφή της Δημοκρατίας τραγουδώντας και χορεύοντας «Τα παιδιά ζωγραφίζουν στον τοίχο».
Παίξαμε κινητικό παιχνίδι « Βρες τα συνθήματα». Τα παιδιά τρέχουν στην «πλατεία» και η εκπαιδευτικός φωνάζει ένα από τα συνθήματα που είναι γραμμένα σε διαφορετικές γωνιές της τάξης. Τα παιδιά πρέπει να το υποδείξουν.
Ύστερα είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε μια παλιά φωτογραφική μηχανή της δεκαετίας του 1970. Η εκπαιδευτικός εξήγησε τον τρόπο λειτουργίας της και σχολιάσαμε τις διάφορες με το σύγχρονο τρόπο φωτογράφησης.
Έπειτα είδαμε της φωτογραφίες που εμφανίστηκαν από το φιλμ της. Στις φωτογραφίες προσπαθήσαμε να εντοπίσουμε και να διαβάσουμε τα συνθήματα.
Έπειτα «εμφανίσαμε» με τους μαρκαδόρους μας τις δικές μας φωτογραφίες της εξέγερσης.
Τα φύλλα εργασίας, δημιουργία της κας Ελένης.
Τέλος, ξεκινήσαμε την κατασκευή του δικού μας Πολυτεχνείου, με τεχνική κολάζ.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων προχωρήσαμε στις δραστηριότητες που αφορούν το βιβλίο του Πολυτεχνείου που ξεκινήσαμε εχθές-πατήστε εδώ στο τέλος της ανάρτησης.
Δημιουργήσαμε την πύλη του Πολυτεχνείου με τους φοιτητές να φωνάζουν το σύνθημα “Ελευθερία” και κολλήσαμε και το μνημείο στην αυλή του, το κεφάλι του καθηγητή Νίκου Σβορώνου. Αύριο θα προσθέσουμε-θα καταθέσουμε τα γαρίφαλα μπροστά του.
Τα πατρόν για την πύλη:
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ξεκινήσαμε τη διακόσμηση του εξώφυλλου του βιβλίου μου που περιλαμβάνει το φοιτητή ή τη φοιτήτρια που θα κρατά το πανό με το σύνθημα ” Ψωμί, Παιδεία, Ελευθερία”. Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2 θα τ’ ολοκληρώσουμε αύριο.
Επίσης τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, ολοκληρώσαμε και το τρίτο παιχνίδι του βιβλίου μας, “Πρόσωπα και αριθμοί”.
Παρακολουθήσαμε, συγκινηθήκαμε και συζητήσαμε για το περιεχόμενο του βίντεο “12.410 και 1 τριαντάφυλλα” που εξιστορεί τα γεγονότα του Πολυτεχνείου μέσα από τα μάτια μιας γατούλας που ήταν παρούσα τη νύχτα εκείνη.
Πρόσφατα σχόλια