Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1, αφού φέραμε στο μυαλό μας και θυμηθήκαμε τις έννοιες της δημοκρατίας και της δικτατορίας, παρατηρώντας τα κολάζ που είχαμε φτιάξει με την κυρά Δημοκρατία και τη Ρία τη Δικτατορία (πατήστε εδώ), παρακολουθήσαμε ένα εκπαιδευτικό animation με τα γεγονότα της 17ης Νοέμβρη 1973 και συζητήσαμε σχετικά.
Παρακολουθήσαμε και σχολιάσαμε ένα φωτογραφικό βίντεο – ντοκουμέντο
υπό το άκουσμα του τραγουδιού «Το ακορντεόν» και ένα βίντεο με σκηνές και αποσπάσματα από το ηχητικό ντοκουμέντο της εποχής.
Στην ολομέλεια, αφού παρατηρήσαμε από το φωτογραφικό υλικό που είχαμε δει, εκτυπωμένες ασπρόμαυρες φωτογραφίες – κάρτες και μιλήσαμε για το περιεχόμενό τους, τοποθετήσαμε τις καρτέλες στη σειρά ώστε να τηρήσουμε τη χρονική ακολουθία των γεγονότων του Πολυτεχνείου. Ταυτίσαμε τις λέξεις «ΨΩΜΙ, ΠΑΙΔΕΙΑ, ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» με τις αντίστοιχες που είχαμε σκόρπιες μπροστά μας και τις αντιγράψαμε. Επίσης, στην καρτέλα με την εφημερίδα της εποχής, εντοπίσαμε τα γράμματα από τις λέξεις που μόλις είχαμε γράψει. Το υλικό από εδώ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε με επαναληπτικές ερωτήσεις σε σχέση με την ιστορία της Κυράς Δημοκρατίας και στο τέλος παρατηρήσαμε τη Ρία Δικτατορία να φεύγει μακριά από το μικρό χωριό-πατήστε εδώ να δείτε τις δραστηριότητές μας για την ιστορία. Τότε ήταν που μάθαμε ότι μετά η Δικτατορία ήρθε στην Ελλάδα για να γίνει αρχηγός. Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βίντεο με τα γεγονότα της εξέγερσης του Πολυτεχνείου και διαδηλώσαμε και εμείς στους δρόμους μαζί με τους φοιτητές και τους πολίτες του 1973 ( παράλληλη προβολή βίντεο της εποχής).
Περπατήσαμε στο δρόμο που οδηγεί στο Πολυτεχνείο ακολουθώντας τα «βήματα» του τραγουδιού «Ο δρόμος».
Εκεί βοηθήσαμε τους φοιτητές να γράψουν τα συνθήματα τους στον τοίχο (σε χαρτί σχεδιάσαμε με γραμμές έναν τοίχο και πάνω του γράψαμε κάποια από τα συνθήματα του Πολυτεχνείου).
Τα κολλήσαμε στην αυτοσχέδια πύλη του Πολυτεχνείου και μπήκαμε μέσα για να ενώσουμε τη φωνή μας με τους εξεγερμένους φοιτητές. Με όπλο τις φωνές, τις ζωγραφιές και τα τραγούδια μας προσπαθήσαμε να διώξουμε την δικτατορία από την Ελλάδα.
Το τανκ όμως πλησίασε απειλητικά ώσπου τελικά εισέβαλε στον χώρο του Πολυτεχνείου σπάζοντας την πύλη (παρακολούθηση βίντεο εποχής).
Η ιστορία μας στεναχώρησε και γι’ αυτό επιχειρήσαμε να την αλλάξουμε αναστυλώνοντας συμβολικά την αυτοσχέδια πύλη που είχαμε φτιάξει και φανταζόμενοι ότι το τανκ δεν επιτέθηκε στους φοιτητές αλλά τους εκτόξευσε ένα σωρό φανταστικά αντικείμενα που τους έκαναν χαρούμενους . Το κάθε παιδί άλλαξε την ιστορία ζωγραφίζοντας σε φύλλο εργασίας την δική του χαρούμενη έκβαση.
Το φύλλο εργασίας, δημιουργία της κας Ελένης.
Κάποια από τα τραγούδια που ακούσαμε, τα χορέψαμε και τα τραγουδήσαμε.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων, έχοντας γνωρίσει τα γεγονότα του Πολυτεχνείου, βρήκαμε ομοιότητες με την ιστορία που έχει δημιουργηθεί μέσα από τους πίνακες του Γιάννη Γαΐτη, με τίτλο “Η ιστορία του Παντελή”. Η ιστορία του Παντελή που μας διηγείται τα πιο σημαντικά γεγονότα είναι από τη συνάδελφο Pop-it. Πατήστε στην εικόνα να τη διαβάσετε.
Επεξεργαστήκαμε το υλικό με τους πίνακες του ζωγράφου, παρατηρήσαμε τα ομοιόμορφα ανθρωπάκια με τα ίδια ρούχα, καπέλα και παράξενα μάτια-πέρα από δύο κάποια.
Χρησιμοποιώντας κάποια στοιχεία του παραπάνω blog με τους πίνακες του Γαΐτη, ξεκινήσαμε να δημιουργούμε το δικό μας βιβλίο ανατροφοδότησης με παιχνίδια, συνθήματα και ντοκουμέντα για το Πολυτεχνείο του 1973. Το πρώτο παιχνίδι που θα περιέχεται στο βιβλίο μας, είναι “Βρίσκω τα κομμάτια και φτιάχνω τους πίνακες”.
Οι πίνακες που αξιοποιήθηκαν.
Το δεύτερο παιχνίδι “Λόγια και εικόνες”.
Το υλικό του παιχνιδιού.
Το τρίτο παιχνίδι “Πρόσωπα και αριθμοί”.
Το τέταρτο παιχνίδι “Δημοκρατία ή Δικτατορία”.
Κατασκευάστηκαν και οι φάκελοι που θα τοποθετηθούν τα παιχνίδια. Αύριο η συνέχεια της δημιουργίας του βιβλίου.
Πρόσφατα σχόλια