Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,ξεκινήσαμε τη μέρα μας με ένα παιχνίδι αισθήσεων. Έχοντας καλυμμένα τα μάτια μας με μια μάσκα, που της φτιάξαμε και ματάκια για να είναι αστεία, χρησιμοποιήσαμε την αίσθηση της όσφρησης και της γεύσης. Έτσι, προσπαθούσαμε να μαντέψουμε το φθινοπωρινό φρούτο και επιβεβαιώναμε την απάντηση βγάζοντας τη μάσκα. Μας φάνηκε πολύ αστείο και φυσικά φάγαμε τα φρουτάκια μας, μιλώντας για τη θρεπτική τους αξία!
Παίξαμε κινητικό παιχνίδι ισορροπίας και γνωριμίας με τα μέλη του σώματος με τα μήλα. Καλούμασταν να πειραματιστούμε με τους διαφορετικούς πιθανούς τρόπους μεταφοράς με το σώμα χωρίς να μας πέσει το μήλο κάτω!
Ξεκινήσαμε να φτιάχνουμε ο καθένας το δικό του παιχνίδι μνήμης με τα φρούτα του φθινοπώρου. Έτσι, χρωματίσαμε τα φρούτα, προσέχοντας να κάνουμε ίδια τα φρούτα του κάθε ζευγαριού, αφού τα εντοπίζαμε ανάμεσα στα υπόλοιπα. Κόψαμε τις εικόνες σε κουτάκια και τα βάλαμε ο καθένας στο συρτάρι του στο φάκελο του παιχνιδιού του για να παίξουμε αύριο και κάθε φορά, φυσικά, που το επιθυμούμε. Η δραστηριότητα είναι κοινή με το πρωινό τμήμα 2-κοιτάξτε παρακάτω.
Παίξαμε δύο ψηφιακά παιχνίδια: Το πρώτο, με σειροθέτηση φρούτων με βάση το μέγεθος των αχλαδιών. Το δεύτερο, με επανάληψη ενός μοτίβου τριών φρούτων.
Πατήστε στις παρακάτω εικόνες για να παίξετε.
Παρατηρήσαμε από τα μήλα που είχαμε κόψει για την παραπάνω δραστηριότητα, τα κουκούτσια του. Πώς αυτό το μήλο φτάνει να έχει αυτή τη μορφή και να το τρώμε; Κάναμε υποθέσεις για το ποια είναι η μορφή του όταν γεννιέται και τα στάδια που ακολουθούνται μέχρι να δημιουργηθεί το δέντρο της μηλιάς. Έπειτα, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο με τον κύκλο ζωής του μήλου και συζητήσαμε.
Στην εξήγηση μας βοήθησε και η παρουσίαση του κύκλου σε πίνακα αναφοράς.
Παίξαμε με κάρτες – εικονόλεξα και βρίσκαμε τη χρονική ακολουθία, έχοντας μπερδεμένες τις κάρτες. Στη συνέχεια, αντιγράψαμε τις λέξεις σε δικές μας κάρτες. Τέλος, τις μπερδέψαμε και τις ξανατοποθετήσαμε κάτω από τις αντίστοιχες λέξεις, αναγνωρίζοντάς τες.
Ξεκινήσαμε την κατασκευή μας, ζωγραφίζοντας ατομικά τον κύκλο ζωής σε τέσσερα κυκλάκια, έχοντας σε εμφανές σημείο στον πίνακα τα εικονόλεξα που είχαμε χρησιμοποιήσει στην παραπάνω δράση. Αύριο, θα συνεχίσουμε για να ολοκληρώσουμε την κατασκευή μας, που θα είναι σε τρισδιάστατη μορφή. Όλο το υλικό που χρησιμοποιήθηκε για τις δραστηριότητές μας είναι από εδώ.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, ξεκινήσαμε με εργαστήρι κατασκευής πιατέλας με το αγαπημένο μας φρούτο. Κόψαμε ένα μεγάλο κύκλο, τον στολίσαμε περιφερειακά με ζωγραφιστά σχέδια και στη συνέχεια του δώσαμε τρισδιάστατη μορφή . Στο τέλος ζωγράφισε ελεύθερα το κάθε παιδί το αγαπημένο του φρούτο και το κόλλησαν στην πιατέλα τους! Έτοιμα για σερβίρισμα!
Την ώρα του κολατσιού δοκιμάσαμε από μια κουταλιά φρουτοσαλάτα η οποία μας έδωσε σούπερ δύναμη για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις του επόμενου παιχνιδιού. Ήταν μια πρόκληση για γρήγορο μυαλό και σώμα.
Τα παιδιά ανά ζευγάρια χορεύουν γύρω από το τραπέζι με τα φρούτα . Η μουσική σταματάει και η εκπαιδευτικός παραγγέλνει ένα φρούτο. Το παιδί που σήκωσε πρώτο το σωστό φρούτο ήταν ο νικητής του γύρου.
Έπειτα προετοιμάσαμε την κατασκευή ενός παιχνιδιού μνήμης με θέμα τα φρούτα του φθινοπώρου. Στο φύλλο εργασίας λοιπόν τα παιδιά έπρεπε να αναγνωρίσουν τα ζευγάρια των ίδιων φρούτων και να τα χρωματίσουν με τα σωστά χρώματα . Στη συνέχεια κόψαμε τις εικόνες και τις φυλάξαμε στο συρτάρι μας για να παίξουμε την επόμενη ημέρα.
Το φύλλο εργασίας, δημιουργία της κας Ελένης.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1,συμπληρώσαμε το φθινοπωρινό φύλλο ακολουθώντας την αριθμογραμμή από το 1 έως το 10-πατήστε εδώ, στο τέλος της ανάρτησης, να δείτε το φύλλο εργασίας.
Βοηθήσαμε το κοριτσάκι να βρει τον δρόμο της στον λαβύρινθο.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, ξεκινήσαμε με 2 προκλήσεις μέσω παιχνιδιού με τα φθινοπωρινά φρούτα που έχουμε φέρει στο σχολείο. Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες. Στα τραπέζια της κάθε ομάδας, όπου ξεκινούσε το παιχνίδι, υπήρχαν φρούτα. Η 1η πρόκληση ήταν να μεταφέρουμε τα φρούτα σε καλαθάκια χρησιμοποιώντας όχι τις παλάμες μας αλλά μπολάκια. Έπρεπε να πιάσουμε με τα μπολάκια τα φρούτα, εξασκώντας την αισθησιοκινητική μας και συντονιστική μας δεξιότητα.
Η διαδρομή ήταν αμφίδρομη. Και μεταφορά φρούτων από το τραπέζι στα καλαθάκια και από τα καλαθάκια στα τραπέζια. Σε κάθε διαδρομή που τελείωνε πρώτος ο κάθε παίκτης, κέρδιζε πόντο για την ομάδα του.
Η 2η πρόκληση, λίγο δυσκολότερη, έπρεπε η μεταφορά των φρούτων από κάθε παίκτη να γίνει με τα καπάκια των παραπάνω μπολ.
Αναγνωρίσαμε τα ονόματα των φρούτων που αναγράφονταν σε καρτέλες. Τις κόψαμε και τις κολλήσαμε σε Α4 χαρτί. Κόψαμε μεμονωμένα τα γράμματα των φρούτων. Το φύλλο εργασίας, δημιουργία της κας Βάνας.
Τα μεμονωμένα γράμματα λειτούργησαν σαν κομμάτια παζλ στη σύνθεση ολόκληρων των λέξεων. Κοιτώντας τις καρτέλες, αναγνωρίζαμε και επιλέγαμε ποιο γράμμα είναι πρώτο, ποιο ακολουθεί μέχρι να σχηματιστεί ολόκληρη η λέξη. Στη συνέχεια ζωγραφίσαμε την εικόνα του κάθε φρούτου. Μερικά προνήπια δυσκολεύτηκαν αρκετά.
Παίξαμε παιχνίδια καταμέτρησης και ταύτισης φρούτου με το αρχικό του γράμμα στον διαδραστικό πίνακα.
Οι εικόνες αποτελούν φύλλα εργασίας. Το παρακάτω φύλλο από εδώ.
Και από εδώ.
Κάναμε μια εισαγωγή στον κόσμο της σπουδαίας εν ζωή “γιαγιάς” καλλιτέχνιδας της Γιαγιόι Κουσάμα. Τα έργα της πλημμυρισμένα από απεριόριστες βούλες-τελείες. Αύριο θα πάρουμε τη θέση της και θα δημιουργήσουμε τα δικά μας έργα τέχνης. Πατήστε στην εικόνα για να δείτε το υλικό.
Πρόσφατα σχόλια