Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «φθινόπωρο», παρακολουθήσαμε ένα αστείο βίντεο με τα βασικά χαρακτηριστικά της εποχής, εντοπίζαμε και σχολιάζαμε όλες τις αλλαγές της.
Το βίντεο με τους Ονειροβάτες.
Επιδιώκοντας να εστιάσουμε στα φύλλα, διαβάσαμε την ιστορία «Ο κλέφτης των φύλλων» και μέσα από τις παραστατικές εικόνες συζητήσαμε για τα φθινοπωρινά φύλλα.
Στην τελευταία σελίδα του βιβλίου, όπου γίνεται διαχωρισμός των δέντρων στις δύο κατηγορίες -φυλλοβόλα και αειθαλή-τις ξεχωρίσαμε και εξηγήσαμε τις διαφορές τους.
Τα συγκεντρώσαμε στην παρεούλα και εντοπίζαμε τα φθινοπωρινά χρώματά τους. Μ’ έναν μεγεθυντικό φακό παρατηρήσαμε τη διαμόρφωσή τους. Είδαμε καθαρά τα νεύρα των φύλλων και κατανοήσαμε ότι υπάρχουν σε όλα, ανεξάρτητα με το σχήμα και το μέγεθός τους, ακόμα και σε αυτά που είναι μικρά και δε φαίνονται σχεδόν καθόλου με γυμνό μάτι.
Το φύλλο που χρησιμοποιήθηκε, δημιουργία της κας Βάνας.
Στη συνέχεια μιλήσαμε για τα φυλλοβόλα δέντρα που ρίχνουν τα φύλλα τους και αυτά τα φύλλα χάνουν το πράσινο χρώμα και παίρνουν τα φθινοπωρινά(κίτρινο, πορτοκαλί, κόκκινο, καφέ). Πέφτοντας στη γη δημιουργούν το πολύχρωμο χαλί του φθινοπώρου. Παρακολουθήσαμε βίντεο με αυτές τις εικόνες.
Βρήκαμε τα χρώματα στις εικόνες από το διαδίκτυο με τη σειρά που διαδέχεται το ένα το άλλο.
Στη συνέχεια διαβάσαμε μια ιστορία για τις ουσίες που περιέχονται μέσα στα φύλλα και τα χρωματίζουν ανάλογα με ποια είναι η πιο ισχυρή-χλωροφύλλη, ξανθοφύλλη, καροτίνη. Πατήστε στην παρακάτω εικόνα για να διαβάσετε την ιστορία.
Παρακολουθήσαμε το βίντεο της φωτοσύνθεσης παίρνοντας περισσότερες πληροφορίες.
Για την εποχή του φθινοπώρου παρακολουθήσαμε και συζητήσαμε πάνω στο υλικό βίντεο:1)των Ονειροβατών που παρακολούθησαν παραπάνω και οι φίλοι μας του πρωινού τμήματος 1,
2)Μαθαίνω για το φθινόπωρο – Εκπαιδευτικό βίντεο picou picou
Αναγνωρίσαμε το Φ,φ και τη γραφή του γράμματος. Φ,φ όπως….Φθινόπωρο, φυλλοβόλο δέντρο και φύλλο.
Το φύλλο του Φ,φ από εδώ.
Δημιουργήσαμε τον “Φυλλοβόλο Φθινοπωρούλη”. Το σώμα του είναι το αρχικό του γράμμα το οποίο διακοσμήσαμε με πολλά χρωματιστά Φ, φ. Τα χέρια και τα πόδια του είναι φθινοπωρινά φύλλα με τ’ ανάλογα χρώματα. Η ιδέα, τροποποιημένη για τις δικές μας ανάγκες, από εδώ.
Τα πατρόν που χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή.
Για να χαλαρώσουμε, παρακολουθήσαμε την ιστορία του μικρού Φλέτσερ και τα φθινοπωρινά φύλλα. Του δώσαμε τη συμβουλή ότι άδικα προσπαθεί να κολλήσει τα φύλλα που πέφτουν στα κλαδιά του φυλλοβόλου. Αυτή η διαδικασία της πτώσης πρέπει να γίνει μέχρι την Άνοιξη που το φυλλοβόλο δέντρο θα ξαναβγάλει τα πράσινα φύλλα του.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, επεξεργαστήκαμε το υλικό των παρακάτω blogs για το Φθινόπωρο. Πατήστε στις εικόνες.
Δημιουργήσαμε κι εμείς τον Φυλλοβόλο Φθινοπωρούλη, όπως και οι πρωινοί μας φίλοι του τμήματος 2.
Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, στα πλαίσια της θεματικής του Φθινοπώρου,
παρακολουθήσαμε επαναληπτικό εκπαιδευτικό βίντεο με τα “δώρα” του Φθινοπώρου και τους μήνες του.
Χορέψαμε και τραγουδήσαμε φθινοπωρινά τραγούδια και
γίναμε φυλλαράκια που ταξιδεύουν προς τη κατεύθυνση τα φυσάει το φθινοπωρινό αεράκι (το αεράκι ήταν το χτύπημα από το ντέφι).
Με αφορμή ένα αγαπημένο φθινοπωρινό τραγουδάκι, δημιουργία της κας Ελένης, στο ρυθμό του τραγουδιού-κάτω στο γιαλό κοντή-
ζωγραφίσαμε φυλλοβόλα δέντρα με τεχνική φυσήματος της μπογιάς ώστε να διαμορφωθούν ο κορμός και τα κλαδιά. Στη συνέχεια κολλήσαμε ξυσματα από ξυλομπογιές που έγιναν τα φυλλαράκια μας. Συμπληρώσαμε το τοπίο με σταγόνες βροχής από λαδοπαστελ.
Τα παιδιά του διευρυμένου ωραρίου δημιουργήσαμε φθινοπωρινές στιγμές.
Στον πίνακα της τάξης κάναμε εξάσκηση γραφής του Φ,φ.
Πρόσφατα σχόλια