3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη με θέμα: Συμπερίληψη, Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα-Παραμύθι: Το κάτι άλλο-Ρουτίνα δημιουργικές συγκρίσεις για τη διαφορετικότητα-Παιχνίδια και Online παιχνίδια για τα διαφορετικά συναισθήματα-Κατασκευές: Ο Έλμερ με την προβοσκίδα του που κουνιέται, Ο Έλμερ στο τρισδιάστατο περιβάλλον του.

Οκτ 202220

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, σε συνέχεια των εργαστηρίων δεξιοτήτων-πατήστε εδώ για να δείτε τις μέχρι τώρα δράσεις μας-διαβάσαμε την ιστορία « Το κάτι άλλο».

Κάναμε συζητήσεις και προβλέψεις σχετικά με την εξέλιξη της ιστορίας και αναρωτηθήκαμε «πως θα ήταν ο κόσμος, η ζωή αν όλοι ήμασταν ίδιοι και κάναμε τα ίδια πράγματα». Σε πρώτη φάση τα παιδιά ανέφεραν ότι «δε θα είχε πλάκα» και «θα ήταν βαρετά». Για την καλύτερη επεξεργασία του ερωτήματος παρατηρήσαμε και συγκρίναμε δυο πίνακες ζωγραφικής που αναπαριστούν τη ομοιομορφία και τη διαφορετικότητα.

310233376 603072198235214 7344109241349090993 n 312020847 1193548451194488 867550156167698584 n 

Συμπληρώθηκε ρουτίνα σκέψης με τίτλο, Δημιουργικές συγκρίσεις. Περισσότερες λεπτομέρειες για τις ρουτίνες σκέψης στα εργαστήρια δεξιοτήτων μπορείτε να βρείτε στο blog της αγαπημένης συναδέλφου Τάνιας Μάνεση, πατώντας εδώ.

311435301 484074940412643 8466227080342699400 n

Το φύλλο της ρουτίνας είναι δημιουργία της κας Ελένης.

312198783 1470383173439993 8650300288884852530 n

Οι ιδέες των παιδιών καταγράφηκαν στον πίνακα. Ολοκληρώνοντας, ρωτήσαμε τα παιδιά σε ποιον κόσμο από τους δυο θα τους άρεσε να ζουν και γιατί. Τα παιδιά σχεδόν ομόφωνα απαντήσαμε: στον κόσμο της διαφορετικότητας ! Σαν προέκταση των παραπάνω, φτιάξαμε τους δικούς μας ζωντανούς πίνακες της διαφορετικότητας. Αξιοποιήσαμε αξεσουάρ του βεστιάριου όπως περούκες , γυαλιά, καπέλα, ζώνες, γραβάτες, μύτες, μπαστούνια, υφάσματα κα. Κάθε παιδί, διάλεξε τα υλικά που του έκαναν εντύπωση για να μεταμορφωθεί σε μια μοναδική και διαφορετική προσωπικότητα.

311277591 804790790641839 6374927468575277423 n 312110101 439300901607193 5341587776066201476 n defaced 312017327 1476620309517087 1432362273182101666 n defaced

Στη συνέχεια, διαλέξαμε τυχαία κάρτες με γράμματα που συνθέτουν τη λέξη «διαφορετικότητα» και ο καθένας χρωμάτισε το γράμμα που του έτυχε.

312375896 607366291136722 914655852515928500 n 312108265 835807701093355 689195061228169122 n defaced 311990525 824514742067108 1199845771427457165 n 312401893 839552810531691 550054378395372685 n 311908582 530841375519760 7995774269266478038 n defaced 311921985 515398970429938 9084472149461049046 n defaced 307104490 647208770197580 6387173687200536050 n defaced

Αύριο τα γράμματα θα γίνουν λέξη και θα αξιοποιηθούν στην αφίσα που θα φτιάξουμε . Επιπρόσθετα, ξεκινήσαμε την κατασκευή καπέλου «Έλμερ» κόβοντας τα αυτάκια του.

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,σε συνέχεια των εργαστηρίων δεξιοτήτων, ακούσαμε το τραγούδι «Δες τον αλλιώς» της θεατρικής παράστασης του Έλμερ που πήγαμε προχθές-πατήστε εδώ– και ξαναθυμηθήκαμε τους στίχους του ρεφρέν «Κι αν όλοι μας δε μοιάζουμε είναι για να ταιριάζουμε». Το τραγουδήσαμε όλοι μαζί και συζητήσαμε γιατί είναι σημαντικό να διαφέρουμε μεταξύ μας και πού μας βοηθάει αυτό. Πατήστε εδώ για να το ακούσετε, προς το τέλος της ανάρτησης.

310468878 478271190935512 4154447556382172425 n 311924718 468258271948994 2348320395754265406 n 311991594 466808405425025 2466702182162516154 n defaced

Παίξαμε ένα ηλεκτρονικό παιχνίδι με κάρτες με συναισθήματα όπου έπρεπε με βάση την εικόνα να βρούμε το συναίσθημα.

312143765 5248697525259852 8702966564254136270 n

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να παίξετε.

1 8

Έπειτα, παίξαμε ένα ακόμα όπου παρατηρώντας την εικόνα του παιδιού, έπρεπε να επιλέξουμε τη σωστή απάντηση μέσα από τέσσερις πιθανές απαντήσεις. Σε κάθε περίπτωση, εξηγούσαμε πότε εμείς νιώθουμε το εκάστοτε συναίσθημα, ανακαλώντας προσωπικές μας εμπειρίες. Καταλήξαμε ότι παρά τις διαφορές μας, το κοινό όλων και το θαυμαστό είναι ότι μπορούμε να νιώσουμε τα ίδια συναισθήματα ανεξάρτητα από το φύλο, την ηλικία, τη φυλή, την εμφάνιση κλπ..

312149675 825590785248975 7133918653601590167 n 312226388 1137730400184184 1709887383330273819 n 311944268 3201254286854897 9062036789789650008 n 309880350 1342218463262222 6532163316466990910 n 312081231 505411544771157 3656666638624707387 n  312412319 527403655385871 1469025415890872868 n 

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να παίξετε.

17  

Παρατηρήσαμε διάφορους πίνακες ζωγραφικής με ανθρώπους και, αφού περιγράφαμε τα εξωτερικά χαρακτηριστικά με ερωταπαντήσεις, λέγαμε αν μας εντυπωσιάζει κάτι στην εικόνα. Παρατηρούσαμε τις εκφράσεις του προσώπου και σκεφτόμασταν τι συναισθήματα νομίζουμε ότι νιώθουν τα άτομα αυτά, από πού το καταλάβαμε και τι συναισθήματα δημιουργούν σε εμάς βλέποντάς τα.

303570662 682407560113673 3905852330602562668 n defaced 311460787 512431134066273 142153919339654007 n 311976127 808919280227121 2826776795773746061 n 311992126 1259627634820505 763686078423056959 n 312014888 3421275584768345 1595933099603831529 n

Πατήστε πάνω στην εικόνα για να δείτε την παρουσίαση.

2 5

Παίξαμε ένα μουσικοκινητικό παιχνίδι, όπου είχαμε στα χέρια μας κάρτες έργων τέχνης του καλλιτέχνη Keith Haring. Κατά τη διάρκεια της μουσικής κινούμασταν στο χώρο επιδιώκοντας να μην αγγίζουμε ο ένας τον άλλον. Με την παύση της ανταλλάζαμε την εικόνα μας μ’ αυτόν που ήταν μπροστά μας. Στη συνέχεια, με την παύση της μουσικής μέναμε ακίνητοι, παρατηρούσαμε την εικόνα μας και προσπαθούσαμε να κάνουμε την αντίστοιχη στάση του σώματος/πόζα. Στην τελευταία παύση της μουσικής, καθίσαμε όλοι στον κύκλο γύρω από ένα πράσινο πανί και συζητήσαμε για τα γνωρίσματα των φιγούρων, τη διαφορετικότητα στις κινήσεις, τη σχέση που μπορεί να έχουν μεταξύ τους, τα συναισθήματα που πιστεύουμε ότι νιώθουν και τους διαφορετικούς λόγους που τα προκαλούν.

312014518 5419202808149055 2130021139205033323 n defaced 312026642 511626140517499 5692171071655454427 n defaced 312093235 3324306081188341 4072782628051593144 n defaced 312305940 3286976521630140 2587632718385935884 n defaced 312226388 1046247486071544 9126006025279244494 n defaced 308397679 838842517435163 4527827397888686926 n defaced 312318015 773060040457719 8137781851432064568 n defaced 311974520 1260240764811458 8300958107015043332 n 312292326 608564217675313 3754296512848986373 n defaced 312110872 601169975122096 8077792652885199099 n

Διαβάσαμε και εμείς την ιστορία «Το κάτι άλλο», όπως και οι φίλοι μας του πρωινού τμήματος 2-κοιτάξτε παραπάνω -και με ερωταπαντήσεις κατανοήσαμε το περιεχόμενό του. Αναρωτηθήκαμε πώς θα ήταν ο κόσμος αν ήμασταν όλοι ίδιοι και καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι ευτυχώς που δεν είναι ίδιος κανένας με κανέναν και γι’ αυτό το λόγο δεν αφήνουμε κάποιον μόνο του γιατί είναι διαφορετικός από εμάς. Αντίθετα, μπορούμε να μάθουμε και να κερδίσουμε από τους άλλους και όντας διαφορετικοί δε βαριόμαστε ποτέ και είμαστε χαρούμενοι μεταξύ μας!

312127384 1160793491456823 6005231017020901919 n 312111281 1003116441084476 8768528364415923553 n 311989583 3305190846385123 2383739110414696006 n 306498238 5435795783179723 6045209210608627935 n 

Παρατηρήσαμε στην ολομέλεια τους δύο πίνακες ζωγραφικής όπως  και οι φίλοι του πρωινού τμήματος 2- κοιτάξτε παραπάνω- και αξιοποιήσαμε και εμείς τη ρουτίνα σκέψης «δημιουργικές συγκρίσεις». Οι ιδέες μας καταγράφονταν στον πίνακα κάτω από κάθε πίνακα ζωγραφικής.

312231838 439218081682703 8758265897188920566 n 310302337 1232652693958202 8846692389166498744 n 312107438 794894145077315 7253586243212993246 n 308501009 1318649798671277 3271404879363368578 n 311928737 677037833644523 382407981321248580 n 301063691 1145561059670108 1060609699428818475 n

Τέλος, χωριστήκαμε σε δύο ομάδες που αντιστοιχούσαν στον πρώτο (ομοιομορφία) και στον δεύτερο (διαφορετικότητα) πίνακα αντίστοιχα και προσπαθήσαμε να τους ζωντανέψουμε αναπαριστώντας τους. Καταλήξαμε όλοι μαζί στο συμπέρασμα ότι θα θέλαμε να ανήκουμε στον δεύτερο πίνακα (της διαφορετικότητας) για τους λόγους που είχαμε ήδη καταγράψει εδώ αλλά και κατανοήσει από τις προηγούμενες δράσεις.

309044201 5402307423200058 4961986262432368746 n defaced 312253351 636973371302505 9222465460997169245 n defaced 296038157 422410006730836 1692258181937828869 n defaced

Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων 1 και 2, σε συνέχεια του εργαστηρίου δεξιοτήτων ξεκινήσαμε δημιουργικές κατασκευές για τη διαφορετικότητα με ήρωες των Έλμερ και τον ελέφαντα, το κάτι άλλο-πατήστε εδώ να δείτε τη δράση.

Την πρώτη κατασκευή που η προβοσκίδα του ελέφαντα κουνιέται με το φύσημά μας ολοκληρώθηκε από τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2. Αύριο θα ολοκληρωθεί από τα παιδιά του ολοήμερου 1.

20221020 143621 20221020 144250 20221020 144307 20221020 144717 20221020 151715 defaced 20221020 151722 defaced

Πληροφορίες για την κατασκευή θα βρείτε πατώντας στην παρακάτω εικόνα.

3 3

Στη συνέχεια με την τεχνική κολλάζ τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1, ολοκληρώσαμε το φυσικό περιβάλλον του μοναδικού μας ελέφαντα. Η ιδέα από εδώ.

312212766 779585313109605 4684975782508622003 n 312292717 646469206860957 5127512763108685549 n 312240093 1848828235449859 8380009046275913872 n 312244897 650473893405980 4683014707072130938 n 312228487 646223200425808 5889070830495027950 n 312351356 1215086912372660 2886025820957324417 n 312236252 630297188816188 8817527073495014393 n 312213634 3307676722838700 2131761213008722393 n 312114152 1850314031981720 8407033807502163379 n 312096682 3226983954230754 5051372950182352601 n 310984743 476781404234981 4591065556381581880 n

Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, θα ολοκληρώσουμε την κατασκευή αύριο.

20221020 153142 20221020 153542 20221020 154234 20221020 154504 20221020 154914 20221020 161410

Επίσης τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, συνεχίζοντας τις δραστηριότητες του πρωινού τμήματος 2, για την ομοιογένεια και τη διαφορετικότητα, βρήκαμε εικόνες κοπέλας, αγοριού από το διαδίκτυο. Ονοματίσαμε τα πρόσωπα και συμφωνήσαμε στη συνθήκη ότι όλες οι κοπέλες και όλα τ’ αγόρια της χώρας έχουν την ίδια μορφή.

18  1 9

Αν συναντούσαμε τα πρόσωπα αυτά θα μπορούσαμε ποια ή ποιος από τους τρεις είναι; Η απάντηση ομόφωνη: Είναι πολύ δύσκολο και φοβιστικό να μην ξέρεις με ποιον μιλάς.

2 6

Ταυτίσαμε τα πρόσωπα με δικούς μας ανθρώπους(μαμά, γιαγιά, θεία, μπαμπά, παππού) που έρχονται να μας πάρουν από το σχολείο. Ποιον είναι ο δικός μας άνθρωπος; Πώς θα τον ξεχωρίσουμε; Το τελικό συμπέρασμα: Η διαφορετικότητα είναι αναγκαία.

Τα παιδιά του διευρυμένου ωραρίου δημιούργησαν τα “Έλμερογράμματα”.

312213634 501858351816660 8435182619621078131 n 312161767 681867553143226 6132130779962113461 n 312279129 641712940876815 2496237898231269172 n312291920 1451281598730543 8176651712354551230 n

 

 

 

από κάτω από: Εργαστήρια δεξιοτήτων 2022-2023, 3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη με θέμα: Συμπερίληψη, Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα, Το παιχνίδι| με ετικέτα  |  | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο 3ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη με θέμα: Συμπερίληψη, Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα-Παραμύθι: Το κάτι άλλο-Ρουτίνα δημιουργικές συγκρίσεις για τη διαφορετικότητα-Παιχνίδια και Online παιχνίδια για τα διαφορετικά συναισθήματα-Κατασκευές: Ο Έλμερ με την προβοσκίδα του που κουνιέται, Ο Έλμερ στο τρισδιάστατο περιβάλλον του.    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Πρόσφατα άρθρα

Kατηγορίες

Άδεια Creative Commons

Πιστοποιητικό συμμετοχής σε πρόγραμμα Code Week 2023, Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week, Ευαγγελίνα Μπακάγια

πιστοποιητικό Code Week Ευαγγελίνα Μπακάγια

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Πιστοποιητικό αριστείας στον προγραμματισμό

4

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων