Τα παιδιά και των δύο τμημάτων ξεκινήσαμε σήμερα τα εργαστήρια δεξιοτήτων που διαχωρίζονται σε 4 θεματικούς κύκλους.
1)Σχέδιο δράσης τμημάτων- 1ος θεματικός κύκλος, Ζω καλύτερα – Ευ Ζην
2)Σχέδιο δράσης τμημάτων- 2ος θεματικός κύκλος, Φροντίζω το Περιβάλλον
3)Σχέδιο δράσης τμημάτων- 3ος θεματικός κύκλος, Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
4)Σχέδιο δράσης τμημάτων- 4ος θεματικός κύκλος, Δημιουργώ και Καινοτομώ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία
Ο πρώτος θεματικός κύκλος που θ’ αναπτύξουμε είναι ο 3ος με θέμα: Συμπερίληψη, Αλληλοσεβασμός, Διαφορετικότητα.
Το πρώτο εργαστήριο από τα επτά του κύκλου, στόχο έχει την ευαισθητοποίηση και τη συγκρότηση ομάδας.
Για την ενδυνάμωση των σχέσεων των μελών της ομάδας, τα παιδιά του πρωινού και ολοήμερου τμήματος 2, ξεκινήσαμε με αφόρμηση την παρατήρηση των δακτύλων του χεριού μας. Κανένα δάχτυλο ίδιο, με διαφορετικές κινήσεις αλλά όλα μαζί επιτελούν σε συνεργασία το ίδιο έργο: π.χ. πίασιμο μολυβιού, ποτηριού, χάδι, ζωγραφική, κλπ. Δοκιμάσαμε τη συνεργασία όλων των δαχτύλων μας στο χάιδεμα και στη ζωγραφική. Εύκολη δουλειά.
Όταν όμως έπρεπε να περιορίσουμε τα συμμετέχοντα δάχτυλα στη δράση, τα πράγματα δυσκόλεψαν αρκετά. Δεν μπορούμε να εκτελέσουμε κινήσεις με την ίδια ευχέρεια. Χρειαζόμαστε όλα τα δάχτυλά μας.
Σαν τα δάχτυλά μας είναι και τα μέλη της ομάδας μας. Για να λειτουργήσει στο μέγιστο χρειάζεται όλα τα μέλη της που να συνεργάζονται άριστα με υπευθυνότητα, αγάπη, δημιουργικότητα, αλληστήριξη, βοήθεια.
Οι παραπάνω έννοιες εκμαιεύθηκαν μέσα από παιχνίδια συνεργασίας. Τα παιδιά και των 2 τμημάτων συμμετείχαμε σε αυτά.
Διαλέξαμε διοργανωτές, υπεύθυνους δημιουργίας ομάδων. Οι ομάδες: Α) Ταύροι, Β) Καγκουρώ- επιλογή ονομάτων μετά από σύσκεψη των μελών
Το πρώτο παιχνίδι ήταν: Φορώ το καπέλο μου
Χωριστήκαμε σε 2 ομάδες. Κάθε μέλος της εκάστοτε ομάδας έπρεπε να διανύσει μια απόσταση ζιγκ ζαγκ μέχρι την καρέκλα που βρισκόταν το καπέλο. Αυτός που θα έφτανε πρώτος και θα φορούσε το καπέλο χάριζε πόντους στην ομάδα του.
Δεύτερο παιχνίδι: Τράβα το χαρτί και φέρε το ποτήρι
Τα μέλη των ομάδων είχαμε μπροστά μας ανοιχτά ρολά υγείας που πάνω τους τοποθετήθηκε ένα πλαστικό ποτήρι. Έπρεπε τα μέλη της εκάστοτε ομάδας να μαζέψουμε γρήγορα το χαρτί προς το μέρος μας χωρίς να μας πέσει το ποτήρι. Κέρδιζε η γρηγορότερη ομάδα.
Τρίτο παιχνίδι: Κράτα ισορροπία μην ρίξεις τα μπαλάκια
Ανά 2 παιδιά, τη φορά, κρατούσαμε 2 ράβδους που πάνω τους η κυρία τοποθετούσε 2 πλαστικά μπαλάκια. έπρεπε να διανύσουμε μια συγκεκριμένη απόσταση χωρίς να μας πέσουν τα μπαλάκια. Άσκηση με μεγάλο βαθμό δυσκολίας που απαιτούνταν δεξιότητες, όπως δεξιότητες νου (πόσο θ’ ανοίξω τις ράβδους ώστε να μην μου πέσουν τα μπαλάκια), δεξιότητα συνεργασίας, επικοινωνίας με τον συνεργάτη του.
Τέταρτο παιχνίδι: Φτιάχνω πύργους
Χρησιμοποιώντας κομμάτι χαρτί Α4 και χάρτινα ποτήρια έπρεπε να στήσουμε τον πύργο και να τον ξεστήσουμε στον χρόνο που είχε συμφωνηθεί. Στα παιχνίδια που απαιτούνταν χρόνος χρησιμοποιήθηκε το online χρονόμετρο στο υπολογιστή μας(1′).
Στη συνέχεια χωριστήκαμε ανά δυάδες, επιλέγοντας ο καθένας το ζευγάρι του και ξεκινήσαμε να διαμορφώνουμε τα φύλλα του δέντρου της ομάδας μας με τις παλάμες μας. Με κηρομπογιά αποτυπώναμε στο χαρτί το χέρι του φίλου μας και ο φίλος το δικό μας. Το κόψαμε και μέσα του ζωγραφίσαμε τι είναι αυτό που μας αρέσει τρελά να κάνουμε.
Σηκωνόμασταν ανά δυάδες και το ανακοινώναμε στην ολομέλεια ώστε να το μάθουν όλα τα μέλη της.
Στη συνέχεια κολλούσαμε την παλάμη μας στο δέντρο.
Φωτογραφηθήκαμε με περηφάνεια για τα επιτεύγματά μας.
Πρόσφατα σχόλια