Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,ξεκινήσαμε σήμερα με την επανάληψη των αριθμών 1( εδώ και εδώ) και 2( εδώ και εδώ) και ασχοληθήκαμε με τον αριθμό 3. Ακούσαμε το τραγούδι για τον αριθμό 3
και την ιστορία “Η Χρυσομαλλούσα και οι 3 αρκούδες”.
Με αφορμή το παραμύθι, αξιοποιήσαμε τους πίνακες αναφοράς από τον ακόλουθο σύνδεσμο “Το νέο νηπιαγωγείο που ονειρεύομαι”.
Κάναμε τα ακόλουθα online φύλλα εργασίας με αφορμή το παραμύθι. Πατήστε στις εικόνες.
Στη συνέχεια, παίξαμε με τα μεγέθη σειραθετώντας χαρτόνια διαφορετικών μεγεθών και χρησιμοποιώντας τις λέξεις: “μικρό”. “μεσαίο”, “μεγάλο”. Για την προσέγγιση του αριθμού 3 διαβάσαμε το παραμύθι του 3 από το “αριθμοχωριό”. Πατήστε στην εικόνα.
Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες και προσπαθήσαμε να συνθέσουμε τον αριθμό 3 με 3 διαφορετικά υλικά, στρογγυλά ξυλάκια, φασόλια και κομμάτια παζλ. Δυσκολευτήκαμε στον συντονισμό και τη συνεργασία της ομάδας στην αρχή, αλλά στο τέλος τα καταφέραμε.
Τέλος συμπληρώσαμε 2 φύλλα εργασίας για τον αριθμό 3. Τα φύλλα εργασίας από το blog της κας Τάνιας.
Σήμερα, καθώς η επέτειος της εξέγερσης του Πολυτεχνείου πλησιάζει, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2 επιχειρήσαμε μια πρώτη προσέγγιση στις έννοιες ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ και ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Διαβάσαμε την ιστορία « Η σοφή ελιά», της Ειρήνης Καραμάτου Γιαλλούση και έπειτα με συζήτηση επεξεργαστήκαμε τα γεγονότα και τις συμπεριφοράς των ηρώων. Έγινε καταγραφή σε πίνακα αναφοράς που στο τέλος διαχωρίσαμε τις συμπεριφορές που προσομοιάζουν στη ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ και σε εκείνες που προσομοιάζουν στη Δημοκρατία.
Παίξαμε ψηφιακό παιχνίδι σειραθέτησης βάση της χρονικής ακολουθίας των γεγονότων της ιστορίας-πατήστε στην εικόνα-
και έπειτα την ίδια δραστηριότητα την εφαρμόσαμε και σε φύλλο εργασίας.
Το φύλλο εργασίας.
Στη συνέχεια , για να κατανοήσουμε λίγο καλύτερα τις συνθήκες που διέπουν την έννοια της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, οργανώσαμε μια ψηφοφορία . Στόχος μας ήταν να διαλέξουμε με δίκαιο και δημοκρατικό τρόπο ποια γαντόκουκλα θα πάρει το ρόλο της κούκλας της τάξης. Οι υποψήφιες κούκλες μας παρουσιάστηκαν , μας μίλησαν για τον εαυτό τους και μας τραγούδησαν τα τραγούδια τους. Έπειτα τα παιδιά ψήφισαν σημειώνοντας στα ψηφοδέλτια έναν σταυρό στη κούκλα της προτίμησής τους.
Τα ψηφοδέλτια συγκεντρώθηκαν και οι καταμέτρηση των ψήφων ξεκίνησε. Οι ψήφοι καταγράφηκαν και στο τέλος μετρήσαμε πόσους ψήφους συγκέντρωσε η κάθε υποψήφια κούκλα.
Συγκρίνοντας τα αποτελέσματα, η νίκη του Τεμπέλη Δράκου φάνηκε ξεκάθαρα και έτσι πήρε και επίσημα τον τίτλο της «Κούκλας της Τάξης». Ακούστε το τραγούδι του.
Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων συνεχίσαμε την επεξεργασία της έννοιας Δημοκρατία και Δικτατορία αξιοποιώντας σχετικό υλικό από παλαιότερη ανάρτησή μας που αναφέρεται στις έννοιες. Πατήστε εδώ.
Μιλώντας για το μύθο της διαμάχης της Αθηνάς με τον Ποσειδώνα(εδώ), την Ακρόπολη των Αθηνών, τον Παρθενώνα αναφερθήκαμε στην καταγωγή της έννοιας Δημοκρατία από τον Κλεισθένη και την εκκλησία του Δήμου.
Διαβάσαμε το εξαιρετικό βιβλίο “Η κυρά Δημοκρατία” της Κων/νας Αρμενιάκου. Παίξαμε τα online παιχνίδια του δημιουργία της κας Τάνιας.
Πατήστε στην εικόνα.
Σκεφτήκαμε πολλές λέξεις που ταιριάζουν σε κάθε μία έννοια, π. χ. χαρά, παιχνίδι, ελευθερία, ειρήνη, τραγούδι, ισότητα, παιδεία: Δημοκρατία και Απαγορεύεται, όχι, μη, διαταγές, στενοχώρια: Δικτατορία.
Διαμορφώσαμε έναν πίνακα αναφοράς με τις λέξεις γραμμένες σε Post-it κάτω από τις αντίστοιχες εικόνες του βιβλίου για τη Δημοκρατία και τη Δικτατορία.
Το φύλλο εργασίας:
Σήμερα ήταν και η μέρα των Αγγλικών. Για τις δραστηριότητες πατήστε εδώ.
Πρόσφατα σχόλια