Ο αριθμός 3- Δημοκρατία, Δικτατορία

Νοέ 202111

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,ξεκινήσαμε σήμερα με την επανάληψη των αριθμών 1( εδώ και εδώ) και 2( εδώ και εδώ) και ασχοληθήκαμε με τον αριθμό 3. Ακούσαμε το τραγούδι για τον αριθμό 3

και την ιστορία “Η Χρυσομαλλούσα και οι 3 αρκούδες”.

Με αφορμή το παραμύθι, αξιοποιήσαμε τους πίνακες αναφοράς από τον ακόλουθο σύνδεσμο “Το νέο νηπιαγωγείο που ονειρεύομαι”.

Κάναμε τα ακόλουθα online φύλλα εργασίας με αφορμή το παραμύθι. Πατήστε στις εικόνες.

17 1 12 2 6

Στη συνέχεια, παίξαμε με τα μεγέθη σειραθετώντας χαρτόνια διαφορετικών μεγεθών και χρησιμοποιώντας τις λέξεις: “μικρό”. “μεσαίο”, “μεγάλο”. Για την προσέγγιση του αριθμού 3 διαβάσαμε το παραμύθι του 3 από το “αριθμοχωριό”. Πατήστε στην εικόνα.

8 1

Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες και προσπαθήσαμε να συνθέσουμε τον αριθμό 3 με 3 διαφορετικά υλικά, στρογγυλά ξυλάκια, φασόλια και κομμάτια παζλ. Δυσκολευτήκαμε στον συντονισμό και τη συνεργασία της ομάδας στην αρχή, αλλά στο τέλος τα καταφέραμε.

251376729 2935842756667814 4504646797571974363 n 253499228 1129791431178196 3526776613263578201 n 253698008 303252288105918 2936192411069587494 n

Τέλος συμπληρώσαμε 2 φύλλα εργασίας για τον αριθμό 3. Τα φύλλα εργασίας από το blog της κας Τάνιας.

255185091 294927762532986 4491417464379101628 n   255305337 4763027607088072 4847847519431708319 n

Σήμερα, καθώς η επέτειος της εξέγερσης του Πολυτεχνείου πλησιάζει, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2 επιχειρήσαμε μια πρώτη προσέγγιση στις έννοιες ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ και ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ. Διαβάσαμε την ιστορία « Η σοφή ελιά», της Ειρήνης Καραμάτου Γιαλλούση και έπειτα με συζήτηση επεξεργαστήκαμε τα γεγονότα και τις συμπεριφοράς των ηρώων. Έγινε καταγραφή σε πίνακα αναφοράς που στο τέλος διαχωρίσαμε τις συμπεριφορές που προσομοιάζουν στη ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑ και σε εκείνες που προσομοιάζουν στη Δημοκρατία.

255900368 499267374391178 6737030929190450197 n

Παίξαμε ψηφιακό παιχνίδι σειραθέτησης βάση της χρονικής ακολουθίας των γεγονότων της ιστορίας-πατήστε στην εικόνα-

1 13

και έπειτα την ίδια δραστηριότητα την εφαρμόσαμε και σε φύλλο εργασίας.

256491265 676237746698086 1778221421540770106 n 256423868 259946516111869 343349595883543435 n 256025294 423485172732851 7784711222903677808 n 255941601 277074474337711 6720689636799193005 n

Το φύλλο εργασίας.

3 8    4 5

Στη συνέχεια , για να κατανοήσουμε λίγο καλύτερα τις συνθήκες που διέπουν την έννοια της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, οργανώσαμε μια ψηφοφορία . Στόχος μας ήταν να διαλέξουμε με δίκαιο και δημοκρατικό τρόπο ποια γαντόκουκλα θα πάρει το ρόλο της κούκλας της τάξης. Οι υποψήφιες κούκλες μας παρουσιάστηκαν , μας μίλησαν για τον εαυτό τους και μας τραγούδησαν τα τραγούδια τους. Έπειτα τα παιδιά ψήφισαν σημειώνοντας στα ψηφοδέλτια έναν σταυρό στη κούκλα της προτίμησής τους.

256366625 389773249552631 705201047497038436 n 255625845 321747389333856 1907466933481122967 n 255468224 631311671384267 1095252703104176607 n 255973013 1399956267086977 2107372908795725305 n

Τα ψηφοδέλτια συγκεντρώθηκαν και οι καταμέτρηση των ψήφων ξεκίνησε. Οι ψήφοι καταγράφηκαν και στο τέλος μετρήσαμε πόσους ψήφους συγκέντρωσε η κάθε υποψήφια κούκλα.

255376920 836482273699716 4006588590181830245 n 256423585 2414642018675479 7897533750284960003 n

Συγκρίνοντας τα αποτελέσματα, η νίκη του Τεμπέλη Δράκου φάνηκε ξεκάθαρα και έτσι πήρε και επίσημα τον τίτλο της «Κούκλας της Τάξης». Ακούστε το τραγούδι του.

Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων συνεχίσαμε την επεξεργασία της έννοιας  Δημοκρατία και  Δικτατορία αξιοποιώντας σχετικό υλικό από παλαιότερη ανάρτησή μας που αναφέρεται στις έννοιες. Πατήστε εδώ.

Μιλώντας για το μύθο της διαμάχης της Αθηνάς με τον Ποσειδώνα(εδώ), την Ακρόπολη των Αθηνών, τον Παρθενώνα αναφερθήκαμε στην καταγωγή της έννοιας Δημοκρατία από τον Κλεισθένη και την εκκλησία του Δήμου.

Διαβάσαμε το εξαιρετικό βιβλίο  “Η κυρά Δημοκρατία” της Κων/νας Αρμενιάκου. Παίξαμε τα online παιχνίδια του δημιουργία της κας Τάνιας.

DSC06836 DSC06837

Πατήστε στην εικόνα.

5 3

Σκεφτήκαμε πολλές λέξεις που ταιριάζουν σε κάθε μία έννοια, π. χ. χαρά, παιχνίδι, ελευθερία, ειρήνη, τραγούδι, ισότητα, παιδεία: Δημοκρατία και Απαγορεύεται, όχι, μη, διαταγές, στενοχώρια: Δικτατορία.

Διαμορφώσαμε έναν πίνακα αναφοράς με τις λέξεις γραμμένες σε Post-it κάτω από τις αντίστοιχες εικόνες του βιβλίου για τη Δημοκρατία και τη Δικτατορία.

DSC06838 DSC06839 DSC06840 DSC06842 255972746 4244591465646321 917136065871833103 n255830759 870721260300236 5636026509557907238 n DSC06843 DSC06844 DSC06845 DSC06846 DSC06847 256304059 1044436149742484 6043564208822457548 n 256212357 570890857321764 4180732788864278608 n 255551223 592883102026711 2167249477732034774 n 255522066 936848857106124 4106229528851742470 n 255261018 435933767918649 1369452084170079157 n DSC06853 DSC06852 DSC06849 255657409 632744884587335 947669851061887940 n 255757147 1107055720121075 8353809299392297514 n 255903692 1095981400938619 4776735644451027316 n 256049355 410795954016805 6749894689680433552 n 255527870 3104842543176485 1623595038092178085 n

Το φύλλο εργασίας:

DSC06858

Σήμερα ήταν και η μέρα των Αγγλικών. Για τις δραστηριότητες πατήστε εδώ.

 

από κάτω από: 17 Νοέμβρη, Μαθηματικά| | Δεν επιτρέπεται σχολιασμός στο Ο αριθμός 3- Δημοκρατία, Δικτατορία    

Τα σχόλια είναι κλειστά.

Ιστορικό

Πρόσφατα άρθρα

Kατηγορίες

Άδεια Creative Commons

Πιστοποιητικό συμμετοχής σε πρόγραμμα Code Week 2023, Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week Βάνα Μπουλτή

πιστοποιητικό Code Week, Ευαγγελίνα Μπακάγια

πιστοποιητικό Code Week Ευαγγελίνα Μπακάγια

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

Ετικέτα ποιότητας έργου Etwinning 2022

COP26 badge_ 12ο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

https://www.twinkl.gr/blog/cop26-gallery-ellada

Δίπλωμα συμμετοχής CO26

44

Πιστοποιητικό αριστείας στον προγραμματισμό

4

Translate



Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων