Online παιχνίδια για την 28η Οκτωβρίου-Πώς γράφεται η λέξη Ελλάδα-Γελοιογραφίες της εποχής-Οι φωτογράφοι του 1940-Ο πόλεμος δεν είναι παιχνίδι και τα όπλα δεν πετάνε λουλούδια-Βίντεο για την 28η Οκτωβρίου

Οκτ 202126

Η μέρα μας ξεκίνησε με την αναφορά στον τορπιλισμό του καταδρομικού «Έλλη» από ιταλικό υποβρύχιο. Πηγή της εικόνας  εδώ.

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,εξηγήσαμε πάλι τον λόγο της επίθεσης (τα παιδιά του απογευματινού τμήματος είχαν ήδη αναφερθεί σε αυτό) και ύστερα κάναμε μία σύντομη δραματοποίηση του ιστορικού γεγονότος.

Στη συνέχεια, προσεγγίσαμε κάποια πρόσωπα και γεγονότα της εθνικής επετείου μέσα από τη σκοπιά γελοιογραφιών της εποχής. Πατήστε στην εικόνα να δείτε το υλικό.

Παρακολουθήσαμε σχετικό βίντεο (το πρώτο ιστορικό animation βίντεο από Έλληνες δημιουργούς) με αστείες αποδόσεις των επιμέρους ιστορικών γεγονότων.

Προσεγγίσαμε τον πόλεμο και την ειρήνη μέσα από τις 5 αισθήσεις μας: τις αναφέραμε και εξηγήσαμε πόσα και ποια πράγματα μπορούμε να βιώσουμε με τις αισθήσεις μας σε καιρό πολέμου ή σε καιρό ειρήνης.

Για την εμπέδωση των όσων παρακολουθήσαμε, παίξαμε το ακόλουθο online παιχνίδι «Ειρήνη ή Πόλεμος;». Πατήστε στην εικόνα.

Προκειμένου να επαναλάβουμε με παιγνιώδη τρόπο κάποια από όσα συζητήσαμε τις προηγούμενες μέρες, παίξαμε τα εξής παιχνίδια. Πατήστε στις εικόνες.

Στον ακόλουθο τροχό, δραματοποιήσαμε τις κινητικές δραστηριότητες που προτείνονται σε αυτόν. Πατήστε στην εικόνα.

Επεξεργαστήκαμε την «αλφαβήτα» της 28ης Οκτωβρίου, βρίσκοντας σε αλφαβητική σειρά μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές έννοιες της ιστορικής αυτής περιόδου. Πατήστε πάνω στην εικόνα για να τη δείτε.

Ως συνέχεια της χθεσινής αναφοράς στον Βέλγο καλλιτέχνη René Magritte, προσεγγίσαμε σήμερα ένα από τα πιο γνωστά έργα του Pablo Picasso «Το παιδί με το περιστέρι». Εξηγήσαμε τον βασικό συμβολισμό με το παιδί να κρατάει στα χέρια του την ειρήνη [που το σύμβολό της είναι το περιστέρι], κατανοώντας πόσο σημαντική είναι για τη ζωή μας.

Ύστερα, συμπληρώσαμε δύο σχετικά φύλλα εργασίας( από εδώ), το ένα για τη Γλώσσα

Το φύλλο εργασίας:

και το άλλο για την εικαστική απόδοση σκηνών ειρήνης και σκηνών πολέμου.

Το φύλλο εργασίας:

Τέλος, μιλήσαμε για 2 από τους πιο σπουδαίους φωτογράφους εκείνης της εποχής: τη Βούλα Παπαϊωάννου και τον Κώστα Μπαλάφα, βλέποντας φωτογραφικό τους υλικό. Πατήστε στις εικόνες.

Τα περισσότερα φωτογραφικά στιγμιότυπα τα αναπαραστήσαμε με τη θεατρική τεχνική της «παγωμένης εικόνας».

Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2,ξεκινήσαμε με τραγούδια για να θυμηθούμε τη γιορτή της σημαίας και της Ελλάδας που πλησιάζει. Σήμερα όμως παρατηρήσαμε μια φωτογραφία κάπως διαφορετική. Η φωτογραφία δεν αφορούσε πια σκηνές του πολέμου , αλλά ήταν ένας στρατιώτης που σε μια παύση της μάχης στάθηκε να γράψει ένα γράμμα.

Προσπαθήσαμε να «μπούμε» στη θέση του και να φανταστούμε τι μπορεί να έγραφε και σε ποιόν. Έτσι είχαμε την ευκαιρία να αντιληφθούμε τις σκέψεις, τους προβληματισμούς και τις δυσκολίες που αντιμετώπιζαν οι Έλληνες στρατιώτες του μετώπου. Όλες οι ιδέες καταγράφηκαν γύρω από τη φωτογραφία για να τις θυμούμαστε αλλά και για να συνειδητοποιήσουμε ότι ο πόλεμος δεν είναι παιχνίδι, αλλά μια πραγματική συνθήκη στεναχώριας και αγωνίας.

Για να ευχαριστήσουμε λοιπόν τους Έλληνες αγωνιστές του 1940 , κάναμε τη δική μας μικρή στρατιωτική παρέλαση με βοηθό και οδηγό τον « Νέο σημαιοφόρο» , πίνακα του Αλέκου Φασιανού.

Όλα τα παιδιά , με σειρά, ανάλαβαν τον ρόλο του σημαιοφόρου στη παρέλασή μας και στο τέλος τραγουδήσαμε τον Εθνικό Ύμνο.

Στη συνέχεια , για να μάθουμε το όνομα της Ελλάδας μας παίξαμε ένα κινητικό παιχνίδι αντιστοίχισης και σειραθέτησης γραμμάτων.

Έπειτα συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας στο οποίο έπρεπε να εντοπίσουμε και να κυκλώσουμε τη λέξη Ελλάδα και στο τέλος να προσπαθήσουμε να τη γράψουμε.

 

Το φύλλο εργασίας από εδώ.

Ολοκληρώσαμε παίζοντας στο διαδραστικό πίνακα, ένα παιχνίδι «ψαρέματος» των ίδιων λέξεων. Ύστερα κάθε παιδί «ψάρεψε» δηλαδή αντιστοίχισε τις ίδιες λέξεις στο αντίστοιχο φύλλο εργασίας από εδώ.

Τα παιδιά των ολοήμερων τμημάτων πήραμε το ρόλο δημιουργών λευκώματος για την εθνική εορτή της 28ης Οκτωβρίου 1940. Συμπληρώσαμε τα φύλλα εργασίας τα οποία θα δείτε πατώντας στην παρακάτω εικόνα

και ο καθένας έφτιαξε το λεύκωμά του που πήρε σπίτι.

  

Το εξώφυλλο, το δημιουργήσαμε με την τεχνική του ξεπατικώματος της λέξης ΟΧΙ με τα κλαδιά δάφνης χρησιμοποιώντας μεταλλικούς μαρκαδόρους.

Επίσης το «ΟΧΙ» των Ελλήνων έγινε ατομικό παζλ για να παίζουμε στις ελεύθερες δραστηριότητές μας. Το φύλλο του «ΟΧΙ» περιέχεται στο βιβλίο παραπάνω.

Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1 ολοκληρώσαμε τη συζήτησή μας μέσα από το παρακάτω βίντεο.

Τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2 αναφερθήκαμε στις κακουχίες του ελληνικού λαού κατά της περίοδο της κατοχής (εξάντληση, πείνα, φτώχεια).Μέσα από τα παρακάτω βίντεο μας δόθηκε η ευκαιρία να συζητήσουμε για τα συναισθήματα που βιώνουμε βλέποντας τις εικόνες, ν’ αναλογιστούμε τι αισθάνονταν οι άνθρωποι εκείνη τη στιγμή, τι θα ήθελαν να μας πουν κλπ.

Παρακολουθήσαμε και το παραπάνω βίντεο των 5 αισθήσεων που είδαν και οι φίλοι μας του πρωινού τμήματος 1.

Τελειώσαμε με ένα βίντεο που μας συγκίνησε και μας «φόβισε» λιγάκι για το παιδικό παιχνίδι «πόλεμος». Στον πόλεμο και στο πεδίο της μάχης τα όπλα δεν πετούν λουλούδια, ούτε ζαχαρωτά και καραμέλες, ούτε χρώματα ουράνιου τόξου, οι χειροβομβίδες δεν είναι μπάλες για να παίζουμε μπόουλιγκ. Ο πόλεμος περιέχει φόβο, θλίψη, αγωνία, καταστροφή, συντρίμμια, θάνατο.

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Kατηγορίες

Translate



Top
 
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων