Σήμερα τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2 πραγματοποιήσαμε την τρίτη δραστηριότητα του 2ου εργαστηρίου δεξιοτήτων του θεματικού κύκλου “Ζω καλύτερα- Ευ ζην”. Σκοπός της δραστηριότητας είναι να γνωρίσουν οι μαθητές την ιδιαίτερη αξία της στοματικής κοιλότητας για τα άτομα με αναπηρία και την ιδιαίτερη διασύνδεσή της με την Τέχνη με αξιοποίηση έργων τέχνης και σχετικών βίντεο.
Μιλήσαμε για τη χρησιμότητα των δοντιών μας: 1)για τη μάσηση των τροφών, 2)για την ομιλία και τη σωστή άρθρωση των φωνημάτων και 3) για την όμορφη εικόνα που έχει ένα πρόσωπο χαμογελαστό με όλα του τα δόντια καθαρά και υγιή. Παρατηρήσαμε σχετικές εικόνες και κάναμε τις αντίστοιχες συγκρίσεις.
Ξεκινήσαμε με τη ρουτίνα σκέψης “Λεπτομέρεια”. Σε φύλλο εργασίας είχε απομονωθεί ένα στιγμιότυπο σημασίας από το βίντεο που ακολούθησε. Τα παιδιά έπρεπε παρατηρώντας το με προσοχή να πουν τις απόψεις τους σχετικά με το τι είναι το αντικείμενο, τι ακριβώς κάνει, εάν έχουν στο σπίτι τους το αντικείμενο αυτό, ποια η χρήση του και να δηλώσουν τις σκέψεις τους βλέποντάς το. Οι ιδέες πολλές και μοναδικές.
Το φύλλο εργασίας:
Αφού κάναμε τις υποθέσεις μας παρακολουθήσαμε το παρακάτω βίντεο για να ελέγξουμε τις απόψεις μας. Το βίντεο αφορούσε τη ζωγραφική με το στόμα και τη δεξιότητα της ζωγράφου να κινεί το πινέλο κρατώντας το με τα δόντια αφού είχε κινητικό πρόβλημα στα χέρια. Το στόμα της αποτελούσε το χέρι της και τα δόντια της τα δάχτυλά του.
Ξαφνιαστήκαμε πολύ και ενθουσιαστήκαμε. Το επόμενο βήμα ήταν να μπούμε εμείς στο ρόλο της ζωγράφου και κρατώντας το πινέλο, χωρίς τη χρήση του χεριού μας, να δοκιμάσουμε.
Παραδεχτήκαμε πόσο δύσκολο ήταν και στο παρακάτω βίντεο χειροκροτήσαμε την ικανότητα της ζωγράφου να βάζει τόση λεπτομέρεια στην ζωγραφιά της.
Είδαμε και εικόνες καλλιτεχνών από την ιστοσελίδα της ΖΩΣΠ -Ζωγραφική με το στόμα και το πόδι, εδώ.
Τραγουδήσαμε το παρακάτω τραγούδι για το βούρτσισμα των δοντιών που μας χαρίζει λαμπερό χαμόγελο και αστράφτει όλη η γη.
Πρόσφατα σχόλια