Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1,συνεχίσαμε το 2ο εργαστήρι του 1ου θεματικού κύκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων “Τη διατροφή μου φροντίζω, δόντια γερά χτίζω”, κάνοντας μία επανάληψη στις βασικές έννοιες της δομής (ανατομίας) του δοντιού και βλέποντας μερικά χρήσιμα συνοδευτικά βίντεο:
Διαβάσαμε την ιστορία του Λουκά και της Τριχονεράιδας και εξηγήσαμε για τα βακτήρια που καταστρέφουν τα δόντια μας. Πατήστε στην εικόνα.
Στη συνέχεια ήρθε η ώρα της πειραματικής διαδικασίας: φανταστήκαμε πως δύο αβγά είναι δύο από τα δόντια μας και πως το εξωτερικό τους κέλυφος (τσόφλι) είναι η αδαμαντίνη του δοντιού που πρέπει όλοι μας να προφυλάσσουμε. Στο πρώτο λοιπόν στάδιο του πειράματος, το ένα δόντι (αβγό) αποφασίσαμε να μην το προστατέψουμε και να το εκθέσουμε στα βακτήρια (μικρόβια) που είχαμε δει στο παραμύθι του Λουκά και την Τριχονεράιδας. Τα βακτήρια στο πείραμά μας αντιπροσωπεύονταν από το ξύδι. Το άλλο δόντι (αβγό) το προστατέψαμε αλείφοντάς το με οδοντόπαστα και τοποθετώντας το μετά στο ξύδι. Από την αρχή παρατηρήσαμε τη διαφορά: το δόντι που δεν είχε γύρω γύρω οδοντόπαστα γέμισε πολύ γρήγορα φυσαλίδες (φουσκίτσες όπως είπαν τα παιδιά), ενώ το άλλο δόντι δεν είχε τίποτα. Αφήσαμε τα δύο δοχεία στη γωνιά παρατήρησης και αύριο θα επανέλθουμε με νέα σχόλια και παρατηρήσεις.
Τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2, έχοντας από χθες ξεκινήσει την πειραματική διαδικασία με το ξίδι, την οδοντόκρεμα και τ’ αβγά(πατήστε εδώ) μας περίμεναν τα αυγουλάκια μας για να ολοκληρώσουμε το πείραμα που θα μας αποδείκνυε τη φθορά της αδαμαντίνης από τα οξέα και την προστατευτική δύναμη της οδοντόκρεμας. Πρώτα όμως παίξαμε ένα διαδικτυακό παιχνίδι αναγνώρισης των υλικών που χρησιμοποιήσαμε, δημιουργία της κας Ελένης.
Πατήστε στην εικόνα.
Στο τελευταίο στάδιο του πειράματός μας , βάλαμε τα αυγά μας σε διάφανα πλαστικά ποτηράκια και τους προσθέσαμε ξίδι ( έχει παρόμοια σύσταση με τα οξέα που αποβάλλουν τα μικρόβια στο στόμα μας). Στην πορεία παρακολουθήσαμε το τσόφλι του αυγού και στην πλευρά που δεν είχε οδοντόκρεμα παρουσιάστηκαν φυσαλίδες και στην πορεία αλλοιωνόταν / έλιωνε με την αφή. Δώσαμε κάποιες πρώτες ερμηνείες σχετικά με τους λόγους που συμβαίνει αυτό σύμφωνα με όσα μάθαμε εχθές για τη στοματική υγιεινή.
Παρακολουθήσαμε ένα ακόμη βιντεο του κ. Λιχούδη που μας παρουσίαζε πως προκαλείται η τερηδόνα και πως λειτουργεί προστατευτικά το συχνό βούρτσισμα με φθοριούχο οδοντόκρεμα.
Ολοκληρώσαμε το πείραμά μας με μια απλή καταγραφή του πειράματος και του αποτελέσματος του με ζωγραφική και γραφή.
Το φύλλο εργασίας δημιουργία της κας Ελένης.
Πρόσφατα σχόλια