Με αφορμή το θέμα “Λουλούδια/φυτά και η ανάπτυξή τους” που ξεκινήσαμε εχθές, τα παιδιά του πρωινού τμήματος 1 ασχοληθήκαμε με το γράμμα Λ,λ. Επεξεργαστήκαμε τις δραστηριότητες που συμπεριλαμβάνονται στην ακόλουθη διαδραστική αφίσα. Πατήστε στην εικόνα.
Στη συνέχεια, συμπληρώσαμε φύλλο εργασίας σχετικά με τον κύκλο ζωής του φυτού. Το φύλλο εργασίας από εδώ.
Επίσης, διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε το παραμύθι “Το σποράκι ταξιδεύει” του Eric Carle. Το βίντεο του παραμυθιού:
Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας των ολοήμερων τμημάτων γίναμε γεωργοί και φυτέψαμε τους σπόρους μας(φακές) για να παρακολουθούμε την ανάπτυξή τους. Λάβαμε σοβαρά υπόψη τα βασικά στοιχεία που πρέπει να υπάρχουν για την ανάπτυξή τους-χώμα, νερό(βρεγμένο βαμβάκι), ήλιος(τοποθέτηση στο περβάζι του παραθύρου της τάξης μας), αέρας( ο αέρας της τάξης μας). Οι γλάστρες μας από συσκευασίες γιαουρτιού ντύθηκαν με ροζ χαρτί και μετατράπηκαν σε χαμογελαστά προσωπάκια που σε λίγο καιρό θα φιλοξενούν τα φυτά μας.
Γίναμε επιστήμονες φυσικοί και γνωρίσαμε το τριχοειδές φαινόμενο εξαιτίας του οποίου τα χάρτινα λουλουδάκια μας άνθισαν μπροστά στα μάτια μας. Το νερό διεισδύει, εξαιτίας του τριχοειδικού φαινομένου, στους μικρούς κενούς χώρους που υπάρχουν ανάμεσα στις ίνες του χαρτιού και το φουσκώνει. Έτσι οι πτυχώσεις ανοίγουν και το λουλούδι “ανθίζει”.
Το φύλλο με τα λουλούδια του πειράματος:
Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να παρακολουθήσετε τις οδηγίες και στο τέλος ν’ ακούσετε την εξήγηση.
Η σημερινή κατασκευή μας ήταν η παρουσίαση των αναγκαίων στοιχείων ανάπτυξης από το λουλουδάκι μας.
Τα πατρόν της κατασκευής από εδώ:
Πρόσφατα σχόλια