28η Οκτωβρίου 1940-Η κυρά διατροφή μαγειρεύει -Δραστηριότητες Ευρωπαϊκής εβδομάδας προγραμματισμού

Οκτ 202022

Σήμερα(πρωινό τμήμα 1) ξεκινήσαμε την προσέγγιση των βασικών γεγονότων της επετείου της 28ης Οκτωβρίου. Πρώτα επεξεργαστήκαμε το τραγούδι «Τα ραφτικά της γιαγιάς»,  εξηγώντας πολλές από τις έννοιες που αναφέρονται στο τραγούδι και που μας ήταν άγνωστες.

Στη συνέχεια, δραματοποιήσαμε το χρονικό του ’40, αναφέροντας με απλό τρόπο τα βασικά πρόσωπα, τις χώρες και τη σειρά των γεγονότων. Στο φωτογραφικό στιγμιότυπο τα μισά παιδιά παριστάνουν τις ελληνικές δυνάμεις που νικούν τις ιταλικές (τα υπόλοιπα παιδιά) στα βουνά της Ηπείρου.

Διαβάσαμε και την εικονογραφημένη απόδοση της ιστορίας της 28ης Οκτωβρίου. Στη συνέχεια, αρχίσαμε να φτιάχνουμε μια κατασκευή για την Ειρήνη, η οποία θα ολοκληρωθεί αύριο: ένα ατομικό πανό της ΕΙΡΗΝΗΣ στολισμένο με λουλούδια.

Τα πατρόν της κατασκευής:

Σήμερα κάναμε εισαγωγή(τα παιδιά του πρωινού τμήματος 2) στην εθνική  μας γιορτή. Βλέποντας πίνακες ζωγραφικής του Α. Αλεξανδράκη, αναφερθήκαμε στα γεγονότα της εποχής και στο τι γιορτάζουμε κάθε χρόνο  στις 28 Οκτωβρίου. Στη συνέχεια κάναμε χειροτεχνία με το σημειακό ΟΧΙ φιλοτεχνημένο με μπλε γκοφρέ μπαλάκια και δάφνινο στεφάνι φτιαγμένο με κολάζ πράσινων φύλλων που έκοψαν και κόλλησαν τα παιδιά.

Τέλος, επιδοθήκαμε στην εκμάθηση και ερμηνεία τραγουδιών άρρηκτα συνδεδεμένων με το έπος του 1940.

Τα παιδιά της απογευματινής βάρδιας των ολοήμερων τμημάτων προχωρήσαμε στην οργάνωση των δράσεων μας με τις οποίες συμμετέχουμε στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού(πληροφορίες στη σχετική κατηγορία του blog μας, στο τέλος των αναρτήσεων).Χρησιμοποιώντας σαν αφόρμηση το εβδομαδιαίο διατροφικό πρόγραμμα του «Ωραίου Δαρείου»:

Α)τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 1 προγραμματίσαμε  το «ρομπότ-Δαρείο» ν’ακολουθήσει τις προσυμφωνημένες οδηγίες και να συλλέξει τις κάρτες διατροφής του με τη σωστή χρονολογική σειρά, ξεκινώντας από τη Δευτέρα και καταλήγοντας στην Κυριακή.Η δραστηριότητα ολοκληρώνεται όταν όλα τα παιδιά περάσουν και από τους δύο ρόλους(ρομπότ και προγραμματιστής).

Παρακολουθήσαμε και ένα παραμύθι που περιγράφει τα γεγονότα της 28ης Οκτωβρίου με αλληγορικό τρόπο.

Ζωγραφίσαμε την Ελλάδα μας με τα χρώματα της σημαίας μας(άσπρο και μπλε) και τη διακοσμήσαμε με τη λέξη «ΟΧΙ».

Το φύλλο εργασίας :

Β)τα παιδιά του ολοήμερου τμήματος 2, επιλέγοντας 3 από τις ημέρες διατροφής του γάτου Δαρείου,τις τοποθετήσαμε τυχαία στο πλέγμα(Δευτέρα,Τρίτη,Τετάρτη). Ορίσαμε την ομάδα σχεδιασμού και δοκιμής της διαδρομής, με βελάκια, του «ρομπότ-Δαρείου» στο ατομικό πλέγμα για να καταφέρει να συλλέξει αργότερα, με τη σωστή χρονολογική σειρά, τις τοποθετημένες κάρτες στο πλέγμα του δαπέδου της αίθουσας . Οι πειραματισμοί πολλοί. Οι διαδρομές διαφορετικές αλλά όλες σωστές.

Επιλέχθηκε η πιο σύντομη διαδρομή και αύριο όλα τα παιδιά θα ολοκληρώσουν τη δράση που σήμερα δεν προλάβαμε(ρομπότ και προγραμματιστής).

Επίσης επειδή έχουμε κατανοήσει τη σημασία της σωστής διατροφής και την αξία των διαφορετικών  βιταμινών που η κάθε ομάδα τροφίμων έχει(Δημητριακά,Φρούτα,Λαχανικά,Κρέας(αβγά),Γαλακτοκομικά) δημιουργήσαμε την κυρά-Διατροφή που μας μαγειρεύει υγιεινά και θρεπτικά.Στο φόρεμά της έχει όλα τα τρόφιμα της σωστής διατροφής και στην κατσαρόλα της βράζει σούπα λαχανικών.

 

Τη διακοσμήσαμε με χρωματιστά γράμματα σχετικά με τη Διατροφή,όπως:Δ=Διατροφή,Ο=Όσπρια,Γ=Γαλακτοκομικά,Φ=Φρούτα,Λ=Λαχανικά,Κ=Κρέας)

Ακούσαμε τα τραγούδια «Φρούτα φρουτ» και «Η παρέλαση των φρούτων και λαχανικών».

 

Αφήστε μια απάντηση

Kατηγορίες

Translate



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων