2ο ιστολόγιο 12ου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας

Άλλος ένας ιστότοπος Blogs.sch.gr

Οι αριθμοί 9 και 10

Μαΐ 201823

Τελειώσαμε τις σελίδες του βιβλίου των αριθμών με το 9 και το 10( το 1 και το 2, το 3 και το 4, το 5, το 6, το 7 και το 8).

Φτιάξαμε τα «ζευγαράκια’ τους και ανακαλύψαμε όλες τις δυνατές προσθέσεις που δίνουν αποτελέσματα 9 και 10 αντίστοιχα.Βρήκαμε και βροντοφωνάξαμε τις αντιστροφές των αριθμών στην πράξη της πρόσθεσης.  Πειραματιστήκαμε, όπως και με τους υπόλοιπους αριθμούς στη διαίρεση τους.

9

0+9=9

9+0=0

1+8=9

8+1=9

2+7=9

7+2=9

3+6=9

6+3=9

4+5=9

5+4=9

Οι προσθέσεις με αποτέλεσμα 9:

 

Αντιστροφή,οι δύο επόμενες εικόνες: 5+4=4+5=9

Αντιστροφή,οι δύο επόμενες εικόνες: 4+2+3=4+3+2=9

10

0+10=10

10+0=10

1+9=10

9+1=10

2+8=10

8+2=10

3+7=10

7+3=10

4+6=10

6+4=10

5+5=10

Οι προσθέσεις με αποτέλεσμα 10:

 

Αντιστροφή,οι δύο επόμενες εικόνες: 3+3+2+2=2+2+3+3=10

 

Αντιστροφή:7+3=3+7=10

Αντιστροφή:2+7+1=2+1+7=10

Οι διαιρέσεις του 9 και 10:

Το 1 παιδί θα πάρει 9,τα 2 παιδιά από 4 και περισσεύει 1-ατελής διαίρεση(με την επιτόπια έρευνα ανακαλύψαμε ότι το 1 που περισσεύει μπορούμε να το κόψουμε στη μέση και να δώσουμε από μισό στο κάθε παιδί), τα 3 παιδιά από 3,τα 4 παιδιά από 2 και περισσεύει 1( τα παιδιά εδώ πρότειναν να το κόψουμε σε τέσσερα κομματάκια πολύ πολύ μικρά και να δώσουμε από ένα στα 4 παιδιά),τα 5 από 1 και περισσεύουν 4.

Το 1 παιδί θα πάρει 10,τα 2 παιδιά θα πάρουν από 5,τα 3 παιδιά από 3 και περισσεύει 1,τα 4 παιδιά από 2 και περισσεύουν 2(για το μοίρασμα απάντησαν το κόψιμο των 2 αντικειμένων που περισσεύουν στη μέση),τα 5 παιδιά θα πάρουν από 2.

Διαίρεση του 10:2:

10:3

10:4

10:5

Παίξαμε και με προβλήματα αφαίρεσης. Ενδεικτικά οι παρακάτω εικόνες:

Εάν κρατώ 10 μαρκαδόρους και δώσω τους 4 πόσοι θα μου μείνουν να κρατώ; Αντίστοιχα εάν από τους 10 δώσω τους 8 πόσους μαρκαδόρους θα κρατώ.

 

Επίσης ήρθαμε σ’επαφή με την αλλαγή του αφαιρετέου και της διαφοράς στην αφαίρεση.Βρήκαμε τις αλλαγές και τ’ανάλογα αποτελέσματα.

Περάσαμε και στην αναφορά του άγνωστου αριθμού  στη εύρεση του τελικού αποτελέσματος.Κάναμε πάρα πολλά παραδείγματα χρησιμοποιώντας τους μαρκαδόρους μας.

Οι σελίδες 9 και 10 του βιβλίου των αριθμών μας:

 

Αφήστε μια απάντηση

Kατηγορίες

Translate



Top
...
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων