Σήμερα ξεκινήσαμε τη συζήτησή μας για τις πέντε μας αισθήσεις με αφορμή την ενασχόληση των παιδιών,στις πρωινές ελεύθερες δραστηριότητές τους,με τους μεγεθυντικούς φακούς και τα σχόλια τους σχετικά με το πόσο μαλακό ήταν το λούτρινο κουκλάκι τους και πόσο διαφορετικό άγγιγμα είχε η πλαστική τους κούκλα.
Αναφέραμε τα ονόματα των πέντε αισθήσεων( Όραση, Ακοή , Αφή, Γεύση, Όσφρηση ή Οσμή) και τα όργανα που αυτές συνδέονται. Μιλήσαμε για το πόσο σημαντικές είναι για τη γνωριμία μας με τον περιβάλλοντα κόσμο,για την επικοινωνία μας, για την ασφάλειά μας , για την αίσθηση που αποκομίζουμε με την επαφή όλων των στοιχείων που μας περιβάλλουν.
( Οι εικόνες από http://dreamskindergarten.blogspot.gr/2011/07/5.html )
Βιώσαμε τη δυσκολία των ανθρώπων που υστερούν στην όραση και στην ακοή.Κλείσαμε τα μάτια και βιώσαμε τη δυσκολία στη μετακίνηση.Χρησιμοποιήσαμε μπαστουνάκι για να καταλάβουμε τη χρησιμότητά του στον εντοπισμό εμποδίων και στον επαναπροσδιορισμό της κατεύθυνσης τους. Μιλήσαμε για τη μέθοδο γραφής Braille και τη δυνατότητα που προσφέρει στα άτομα με προβλήματα όρασης.Είδαμε φωτογραφικό υλικό στο διαδίκτυο και το σχολιάσαμε. Συγκρίναμε τα βιβλία με τη μέθοδο γραφής Braille με τα δικά μας βιβλία και κατανοήσαμε ότι τα συμβατικά βιβλία για τους τυφλούς δεν έχουν καμία χρησιμότητα. Ούτε και οι μεγεθυντικοί φακοί χρησιμεύουν στους εκ γενετής τυφλούς. Αντιθέτως αποτελούν ένα σημαντικό βοήθημα για ανθρώπους με προβλήματα χαμηλής όρασης.
Μπορούν οι τυφλοί να χρησιμοποιήσουν τους μεγεθυντικούς φακούς και να διαβάσουν τα συμβατικά βιβλία;
Μέθοδος γραφής Braille,αλφάβητο Braille , tablet για τυφλούς:
Κλείσαμε τ’ αυτιά μας με τα δάκτυλά μας και συνειδητοποιήσαμε την έλλειψη ήχου.
Τέλος διαμορφώσαμε το δικό μας βιβλίο των αισθήσεων.
Πρόσφατα σχόλια