12o Νηπιαγωγείο Γλυφάδας

we are equal- we have the same rights

Μαθηματικές έννοιες: ψηλό-κοντό(χαμηλό)

Νοέ 20167

Σήμερα ξεκινήσαμε να επεξεργαζόμαστε τις μαθηματικές έννοιες  που προηγούνται της αρίθμησης και της κατανόησης της πληθικότητας των αριθμών. Αποτελούν χωροχρονικές έννοιες π.χ. κοντά- μακριά, μέσα-έξω, ψηλά-χαμηλά, πριν-μετά κ.α.) , έννοιες σειραθέτησης(π.χ.  κοντό, πιο ψηλό, ψηλότερο, πρώτο, δεύτερο, τρίτο κ.α.) , αντιστοίχισης( π.χ. λίγα-πολλά, λιγότερα, περισσότερα, ίσες ποσότητες κ.α.) και ταξινόμησης( π.χ. φτιάχνω σύνολα-ομάδες).

Είναι γνωστό ότι, η συγκρότηση βασικών μαθηματικών εννοιών, η εκτέλεση πράξεων και η επίλυση προβλημάτων, εξαρτώνται σε σημαντικό βαθμό από ορισμένες θεμελιώδεις δεξιότητες, που συνήθως ονομάζουμε προμαθηματικές.
Μια από τις δεξιότητες αυτές είναι η μέτρηση / απαρίθμηση διαφόρων υλικών και ποσοτήτων, που, όπως είναι γνωστό, αποτελεί τη βασική μέθοδο εύρεσης αποτελεσμάτων στα στάδια εισαγωγής των παιδιών στις διάφορες αριθμητικές πράξεις, αλλά και την κύρια διαδικασία επαλήθευσης αποτελεσμάτων σε μεταγενέστερες φάσεις της μαθηματικής εκπαίδευσης.

Έτσι λοιπόν ασχοληθήκαμε με την έννοια ψηλό-κοντό(χαμηλό), χαμηλό, λίγο ψηλό, ακόμη πιο ψηλό, ψηλό) και αντίστροφα( ψηλό, λίγο πιο χαμηλό, ακόμη πιο χαμηλό, χαμηλό).

Παίξαμε τις έννοιες βιωματικά. Σηκώνονταν παιδιά , παρατηρούσαν τα υπόλοιπα τα ύψη τους και ονομάτιζαν  κατάλληλα( π.χ. Η Ελένη είναι ψηλή και ο Δημήτρης κοντός σε σχέση με την Ελένη).Μπήκαμε και στη σωστή σειρά, από τον κοντό στον ψηλό με τα ενδιάμεσα ύψη και ανάποδα από τον ψηλό στον κοντό. Π.χ πρώτη στη σειρά η Αναστασία, μετά λίγο πιο ψηλός ο Αναστάσης , κατόπιν  πιο ψηλή η Ελένη και στο τέλος η κυρία( Ανεβαίναμε την κλίμακα, από τα χαμηλά στα ψηλά). Σειραθετηθήκαμε και με την ανάποδη φορά π.χ. πρώτη η κυρία, μετά η Ελένη, κατόπιν ο Αναστάσης και τέλος η Αναστασία( Κατεβαίναμε την κλίμακα , από τα ψηλά στα χαμηλά).

Επίσης τα παιδιά χρησιμοποιώντας υλικό της τάξης έφτιαξαν κατασκευές με εμφανή διαφορετικά ύψη( 3 ύψη), τα συνέκριναν και έβγαζαν τα συμπεράσματά τους.

DSC01831  Εικόνα1

Εικόνα2 Εικόνα3

 

DSC01834

Τα παιδιά, εμπεδωτικά, συμπλήρωσαν και ένα φύλλο εργασίας  βάζοντας στη σωστή σειρά ,από το κοντό στο ψηλό ,τα δέντρα του φοίνικα.

DSC01823 DSC01821 DSC01824 DSC01825 DSC01826 DSC01829 DSC01830 DSC01837 DSC01836

 

Τα φύλλα εργασίας από :

Εικόνα4   Εικόνα5 Εικόνα6

 

Αφήστε μια απάντηση

Πρόσφατα σχόλια



Top
 
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων