Οι πειραματισμοί με το φως και το σκοτάδι συνεχίστηκαν. Τα παιδιά πειραματίστηκαν μέσα στις φωτεινές πηγές( φως από τις λάμπες της τάξης και το φως της ημέρας) και στο σκοτάδι. Ο ενθουσιασμός τους ήταν πηγαίος όταν αντίκρυσαν τα εφτά χρώματα της ανάλυσης του λευκού φωτός στην επιφάνεια του cd. Επίσης η απογοήτευσή τους ήταν απίστευτη όταν χάθηκαν τα χρώματα στο σκοτάδι( συσκότιση αίθουσας με κλείσιμο σκιάστρων παραθύρων, φωτών αίθουσας, κλείσιμο πόρτας τάξης, κάλυψη με κουβέρτα, κλπ). Εξηγήσαμε ότι αναγκαία συνθήκη για την ύπαρξη των χρωμάτων είναι το φως. Τα παιδιά προσπαθούσαν ν’ ανακτήσουν τα χρώματα βάζοντας το cd στις χαραμάδες φωτός από τα παράθυρα.
Το σκοτάδι-μαύρο απορροφά το φως και τα χρώματα ”χάνονται”. Πάνω σ’ αυτό πειραματιστήκαμε με το λαμπερό φούξια χρώμα ενός χαρτονιού, το οποίο βλέπαμε ωραιότατα με τα φώτα ανοιχτά και όλοι το αντιλαμβανόμασταν. Τι έγινε το χρώμα; Πού πήγε όταν ο καθένας καλύφθηκε με την κουβέρτα και κρατούσε το χαρτόνι;
Κατανοώντας τις απαραίτητες συνθήκες δημιουργίας του ουράνιου τόξου( ήλιος, σταγόνες) και τη λειτουργία του πρίσματος( τα παιδιά ανέφεραν προσωπικές τους εμπειρίες πχ: ”Είδα το ουράνιο τόξο όταν το φως έπεσε στο τζάμι της πόρτας, όταν το φως πέρασε από τη λάμπα στο γραφείο του μπαμπά μου, όταν το φως πέρασε από το βάζο στο τραπέζι….”, έφτιαξαν ένα διακοσμητικό και συμπλήρωσαν ένα φύλλο εργασίας.
Πρόσφατα σχόλια