από την ελιά στο λάδι

elp4

Ένα παιδί έφερε από το σπίτι κλαδί ελιάς με καρπούς και μια μικρή τσουγκράνα. Τα παιδιά το παρατήρησαν, άγγιξαν τα φύλλα και τις ελιές, μίλησαν για το δέντρο και τα μέρη του, και εξερεύνησαν το εργαλείο.

 τα παιδιά χρησιμοποίησαν την τσουγκράνα ή τα χέρια για να τινάξουν τις ελιές, αναπαριστώντας τον τρόπο συγκομιδής. Τα παιδιά μάζεψαν τις ελιές από κάτω σε καλαθάκια.

kl4 kl3 kl2 kl1

Τα παιδά βίντεο που δείχνει πώς οι ελιές μετατρέπονται σε λάδι, τα μηχανήματα, τον ελαιώνα και το ελαιοτριβείο.

Τα παιδιά δημιούργησαν ένα έργο όπου συνδύασαν:, ζωγραφική με μαρκαδόρους ή κηρομπογιές

κολλάζ με μικρά γκοφρέ χαρτάκια για τα φύλλα ή τις ελιές

Stigmiotypo othonhs 2025 11 29 052923

και ζωγράφισαν το παραμύθι της ελιάς

elp8 elp7 elp6 elp5 elp4 elp3 elp2

Δόθηκε στα παιδιά φωτοτυπία με αρχαίο αγγείο και τη μορφή της Αθηνάς. Τα παιδιά το χρωμάτισαν με μαρκαδόρους

agg4 agg3

agg6agg5 agg2 agg1

ΓΕΝΙΚΟΊ ΣΤΌΧΟΙ

  • Να αντιληφθούν τα παιδιά τη σημασία της ελιάς και του λαδιού στην ελληνική ζωή.

  • Να βιώσουν ενεργά τη διαδικασία συγκομιδής μέσα από παιχνίδι ρόλων.

  • Να συνδέσουν φυσικά αντικείμενα, πολυμέσα (βίντεο) και καλλιτεχνικές δραστηριότητες.

  • Να καλλιεργήσουν δεξιότητες παρατήρησης, έκφρασης, συνεργασίας και δημιουργίας.

  • Να γνωρίσουν το μύθο της Αθηνάς και την καταγωγή του ονόματος της Αθήνας.

  • Να αναπτύξουν αισθητική και σεβασμό στην πολιτιστική κληρονομιά.

Διαφοροποιημένοι Στόχοι

  • Γνωριμία με πραγματικό φυσικό υλικό

  • Ανάπτυξη παρατηρητικότητας και αισθητηριακής εμπλοκής.

  • Εμπλουτισμός λεξιλογίου: κλαδί, καρπός, τσουγκράνα, φύλλο, κορμός.

  • παιχνίδι ρόλων

  • Ανάπτυξη αδρής κινητικότητας, συντονισμού και συνεργασίας.

  • Κατανόηση της διαδικασίας συγκομιδής της ελιάς.

  • Ενίσχυση της χαράς της ομαδικής δραστηριότητας.

  • Κατανόηση της διαδρομής «ελιά → λάδι».

  • Εξοικείωση με έννοιες όπως: πατητήρι, σύνθλιψη, ελαιοτριβείο

  • Ανάπτυξη ακουστικής προσοχής και κατανόησης οπτικού υλικού.

  • Σύνδεση με την καθημερινή ζωή (λάδι στο φαγητό, στη σαλάτα).

  • Ανάπτυξη λεπτής κινητικότητας (σκίσιμο, κόλλημα, τοποθέτηση).

  • Πειραματισμός με υλικά και τεχνικές.

  • Δημιουργική έκφραση και αισθητική ανάπτυξη.

  • Εμπέδωση του σχήματος και των χαρακτηριστικών του δέντρου.

  • Γνωριμία με την ελληνική μυθολογία και την Αθηνά, θεά της ελιάς.

  • Εξοικείωση με την αρχαία ελληνική τέχνη (αγγειογραφία).

  • Ανάπτυξη παρατηρητικότητας και δημιουργικής λεπτομέρειας.

  • Σύνδεση παράδοσης – πολιτισμού – εικαστικής έκφρασης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *