Δραστηριότητα σχολείου
Στόχοι
- Να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια της ενδοσχολικής βίας και τις επιπτώσεις της.
- Να αναγνωρίσουν τρόπους διαχείρισης του εκφοβισμού μέσα από συγκεκριμένες στρατηγικές.
- Να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από δραματοποιήσεις, ζωγραφική και κατασκευές.
- Να καλλιεργήσουν αξίες όπως η φιλία, η αλληλεγγύη και ο σεβασμός.
Περιγραφή
Στις 6 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας, συζητήσαμε για τη σημασία του σεβασμού και της φιλίας στο σχολικό περιβάλλον.
Δραματοποιήσαμε ιστορίες σχετικές με τον εκφοβισμό και δημιουργήσαμε αφίσες με καλές πράξεις που μπορούν να κάνουν τα χέρια μας με το σύνθημα ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ, ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΑ
Με αφορμή τον πίνακα του Γαΐτη, όπου ένα πουλί επιτίθεται σε ένα άλλο, τα παιδιά ανέλαβαν να αποδώσουν διαλόγους στα πουλιά. Κατέγραψαν τις απαντήσεις τους σε φύλλο εργασίας με τον πίνακα εκτυπωμένο.
Σε άλλο φύλλο εργασίας, μάθαμε τη μέθοδο της “ανοιχτής παλάμης” ως τρόπο αντιμετώπισης του εκφοβισμού, ακολουθώντας τα πέντε βήματα:
- Αγνοώ
- Ζητώ ευγενικά να σταματήσει
- Φωνάζω δυνατά “Σταμάτα!”
- Φεύγω μακριά
- Το λέω σε έναν ενήλικα (μαμά, δάσκαλο)
Ταξινομήσαμε τα προβλήματα σε μικρά (που μπορούμε να λύσουμε μόνοι μας), μεσαία και μεγάλα, συζητώντας σχετικά παραδείγματα. Στη συνέχεια, τα παιδιά κόλλησαν τα πέντε βήματα στη σωστή σειρά σε ένα έτοιμο φύλλο εργασίας.














Τέλος, ζωγραφίσαμε τα γράμματα της φράσης “Όχι στη βία, Ναι στη φιλία!” και δημιουργήσαμε έργα εμπνευσμένα από έναν πίνακα του Keith Haring, ο οποίος συχνά αποτύπωνε θέματα αλληλεγγύης και ανθρώπινης σύνδεσης.
Μέσα από όλες αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά έμαθαν τη σημασία της φιλίας, του σεβασμού και του θάρρους να υπερασπίζονται τον εαυτό τους και τους άλλους



































