Όχι στη Βία, Ναι στη Φιλία!

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 195642

Δραστηριότητα σχολείου

Στόχοι

  • Να κατανοήσουν τα παιδιά την έννοια της ενδοσχολικής βίας και τις επιπτώσεις της.
  • Να αναγνωρίσουν τρόπους διαχείρισης του εκφοβισμού μέσα από συγκεκριμένες στρατηγικές.
  • Να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από δραματοποιήσεις, ζωγραφική και κατασκευές.
  • Να καλλιεργήσουν αξίες όπως η φιλία, η αλληλεγγύη και ο σεβασμός.

Περιγραφή

Στις 6 Μαρτίου, Παγκόσμια Ημέρα κατά της Ενδοσχολικής Βίας, συζητήσαμε για τη σημασία του σεβασμού και της φιλίας στο σχολικό περιβάλλον.

Δραματοποιήσαμε ιστορίες σχετικές με τον εκφοβισμό και δημιουργήσαμε αφίσες με καλές πράξεις που μπορούν να κάνουν τα χέρια μας με το σύνθημα ΟΧΙ ΣΤΗ ΒΙΑ, ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΦΙΛΙΑ

IMG efab65d4383f75c4f41cfa2a53498760 V 1 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 195548 1 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 195605 1 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 195642 1 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 195706 1 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 195720 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 195731 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 195743 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 195755 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 195808 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200059 Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200128

Με αφορμή τον πίνακα του Γαΐτη, όπου ένα πουλί επιτίθεται σε ένα άλλο, τα παιδιά ανέλαβαν να αποδώσουν διαλόγους στα πουλιά. Κατέγραψαν τις απαντήσεις τους σε φύλλο εργασίας με τον πίνακα εκτυπωμένο.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200540Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200526Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200513Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200459Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200444Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200431Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200417Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200402Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200318Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200302

Σε άλλο φύλλο εργασίας, μάθαμε τη μέθοδο της “ανοιχτής παλάμης” ως τρόπο αντιμετώπισης του εκφοβισμού, ακολουθώντας τα πέντε βήματα:

  1. Αγνοώ
  2. Ζητώ ευγενικά να σταματήσει
  3. Φωνάζω δυνατά “Σταμάτα!”
  4. Φεύγω μακριά
  5. Το λέω σε έναν ενήλικα (μαμά, δάσκαλο)

Ταξινομήσαμε τα προβλήματα σε μικρά (που μπορούμε να λύσουμε μόνοι μας), μεσαία και μεγάλα, συζητώντας σχετικά παραδείγματα. Στη συνέχεια, τα παιδιά κόλλησαν τα πέντε βήματα στη σωστή σειρά σε ένα έτοιμο φύλλο εργασίας.Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200232Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200219Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200004Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 195947Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 195931Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 195916Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 195904Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 195846Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 195832Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 195821Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200207Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200147Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200039Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200017Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200248

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200843Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200831Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200817Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200803Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200747Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200733Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200717

Τέλος, ζωγραφίσαμε τα γράμματα της φράσης “Όχι στη βία, Ναι στη φιλία!” και δημιουργήσαμε έργα εμπνευσμένα από έναν πίνακα του Keith Haring, ο οποίος συχνά αποτύπωνε θέματα αλληλεγγύης και ανθρώπινης σύνδεσης.

Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200703Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200649Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200635Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200621Στιγμιότυπο οθόνης 2025 03 07 200604

Μέσα από όλες αυτές τις δραστηριότητες, τα παιδιά έμαθαν τη σημασία της φιλίας, του σεβασμού και του θάρρους να υπερασπίζονται τον εαυτό τους και τους άλλους