2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ- εισαγωγικές δραστηριότητες

ΕΡΓ4

Ξεκινήσαμε την εισαγωγή του 2ου εργαστηρίου δεξιοτήτων , ΕΥ ΖΗΝ , Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη, ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ – ΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ .

Εισαγωγή

Διερεύνηση προ υπάρχουσας γνώσης  για την αρχαία Ελληνική μυθολογία. Η ομάδα γνώριζε μύθους του Ηρακλή και του Θησέα καθώς και τις περιπέτειες του Οδυσσέα. Γνώριζε μύθους του Αισώπου.

Παρακολουθήσαμε στο διαδίκτυο ταινία με τους άθλους του Ηρακλή και συζητήσαμε για αυτούς.

Παιχνίδια βιωματικά κατανόησης της έννοιας του συμβόλου, πχ το μολύβι συμβολικά μπορεί να γίνει αεροπλάνο μέσα από το παιχνίδι μας. Προσπάθεια αποσυμβολισμού των άθλων τουΗρακλή.

Διαβάσαμε τον μύθο ο δρόμος της Αρετής και της Κακίας με ήρωα τον Ηρακλή. Συζήτηση, σχολιασμός, έκφραση συναισθημάτων. Μεταφέραμε τον μύθο στην τάξη τον δραματοποιήσαμε και με βάση τον δρόμο της Αρετής και της Κακίας δημιουργήσαμε κανόνες συνεργασίας στην ομάδα.

Ο Δρόμος της Αρετής και της κακίας , η επιλογή του δρόμου, η περιγραφή των δύο διαδρομών επιφέρει ανάλογες επιπτώσεις στις σχέσεις μας με τους άλλους αλλά και τον εαυτό μας. Γιατί θα πρέπει να επιλέξουμε τις καλές και όχι τις κακές πράξεις ? (δρόμος Αρετής- κακίας , αντιπαράθεση- επιχειρήματα)

Ο μύθος του Ηρακλέους, ένας από τους μεγαλύτερους ήρωες της ελληνικής μυθολογίας, περιλαμβάνει πολλές πτυχές που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη διδασκαλία αξιών και διδαγμάτων στα παιδιά.

  1. Αρετή και Δύναμη: Ο Ηρακλής αντιμετωπίζει πολλές δοκιμασίες και καταφέρνει να τις ξεπεράσει με δύναμη, ανδρεία και αρετή. Αυτό μπορεί να ωθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία της αρετής και της δύναμης κατά την αντιμετώπιση δυσκολιών.
  2. Αυτοθυσία και Στόχοι: Ο Ηρακλής αφιερώνει τη ζωή του στην υπηρεσία των άλλων και στην επίτευξη στόχων που δεν είναι πάντα εύκολοι. Αυτό μπορεί να εμπνεύσει τα παιδιά να θέτουν στόχους και να δείχνουν αυτοθυσία στην προσπάθεια επίτευξής τους.
  3. Καλοσύνη και Συμπόνια: Παρά τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει, ο Ηρακλής εκδηλώνει καλοσύνη και συμπόνια προς τους άλλους. Αυτό μπορεί να διδάξει τη σημασία της ευγένειας και της συμπόνιας ακόμα και σε δύσκολες στιγμές.
  4. Επιπτώσεις των Πράξεων: Οι πράξεις του Ηρακλέους έχουν επιπτώσεις, είτε θετικές είτε αρνητικές. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να συνειδητοποιήσουν την σημασία της ευθύνης και των συνεπειών των πράξεών τους.
  5. Καταπολέμηση των προσωπικών εμποδίων και αδυναμιών: Ο Ηρακλής αντιμετωπίζει  τα προσωπικά του εμπόδια και αδυναμίες. Αυτό  ενθαρρύνει τα παιδιά να αντιμετωπίζουν τους φόβους και τις ανασφαλείς πτυχές του εαυτού τους.

Ο μύθος του Ηρακλέους προσφέρει πλούσιο υλικό για συζητήσεις σχετικά με τις αρετές, τη δεοντολογία, και την ανάπτυξη του χαρακτήρα, καθώς και για την ενίσχυση της κριτικής σκέψης των παιδιών.

Τα παιδιά ζωγράφισαν κι έγραψαν όπως μπορούν τον μύθο, έγραψαν τους κανόνες σε αφίσα κολλάζ που δημιούργησαν

Ζ5 Ζ4 Ζ3 Ζ2 Ζ1 ΕΡΓ7 ΕΡΓ6 ΕΡΓ2ΕΡΓ5 ΕΡΓ3 ΕΡΓ1ΕΡΓ4

Πως μιλούσαν οι αρχαίοι Έλληνες ? πως χαιρετιούνται όταν συναντιούνται στο δρόμο? πως συστήνονται ? ας μάθουμε να χαιρετούμε και να συστηνόμαστε στα αρχαία ελληνικά.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ- ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗ  Η εκμάθηση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας από μικρά παιδιά μπορεί να φέρει πολλά οφέλη. Αν και η αρχαία ελληνική γλώσσα δεν χρησιμοποιείται ως επικοινωνιακό μέσο σήμερα, η μάθησή της έχει εκπαιδευτική, πολιτισμική και γνωστική αξία. Ορισμένα από τα οφέλη περιλαμβάνουν:

  1. Κατανόηση της Ελληνικής Πολιτιστικής Κληρονομιάς: Η αρχαία ελληνική γλώσσα αποτελεί τη βάση της ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Η μάθηση της γλώσσας μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα την ιστορία, τη φιλοσοφία, τη λογοτεχνία και την τέχνη της αρχαίας Ελλάδας.
  2. Ενίσχυση της Γλωσσικής Ευφυΐας: Η μελέτη μιας διαφορετικής γλώσσας, ιδίως μιας που έχει πλούσιο λεξιλόγιο και γραμματικούς κανόνες, μπορεί να βοηθήσει στην ανάπτυξη της γλωσσικής ευφυΐας. Αυτό ενισχύει τις γλωσσικές δεξιότητες των παιδιών και τις ικανότητές τους στη μάθηση άλλων γλωσσών.
  3. Καλλιέργεια Κριτικού Σκέλους: Η αρχαία ελληνική γλώσσα συχνά αναφέρεται σε πολύπλοκες έννοιες και ιδέες. Η μάθηση της απαιτεί σκέψη, ανάλυση και κριτική σκέψη. Αυτό μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν κριτικό σκέλος και λογική σκέψη.
  4. Ενίσχυση της Σύνδεσης με τη Γλώσσα: Η μάθηση μιας διαφορετικής γλώσσας μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν ευαισθησία στη γλώσσα γενικότερα. Αυτό μπορεί να ενισχύσει τις γλωσσικές τους δεξιότητες στη μητρική τους γλώσσα.
  5. Συνεισφορά στη Γενική Εκπαίδευση: Η μάθηση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας μπορεί να συμβάλει στη γενική εκπαίδευση των παιδιών, δίνοντάς τους μια ευρύτερη προοπτική στον πολιτισμό και την ιστορία.

Παρόλα αυτά, είναι σημαντικό να ληφθεί υπόψη ότι η διδασκαλία πρέπει να γίνεται με τρόπο παιχνιδιάρικο και προσαρμοσμένο στις ηλικίες των παιδιών, προκειμένου να διασφαλιστεί η διασκεδαστική και αποτελεσματική εκμάθηση.

Η λογοθεραπεία και η μάθηση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας μπορούν να συνδυαστούν για να προσφέρουν οφέλη στην ανάπτυξη των γλωσσικών δεξιοτήτων και στην επίλυση προβλημάτων επικοινωνίας. Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν δυσκολίες στη γλωσσική ανάπτυξη, αποκλίσεις στον λόγο, δυσκολίες αναγνώρισης των γραμματικών δομών, ή άλλα προβλήματα που σχετίζονται με τη γλώσσα.

Η αρχαία ελληνική γλώσσα και η λογοθεραπεία μπορούν να συνδυαστούν για θεραπευτικούς σκοπούς:

  1. Ενίσχυση των Γλωσσικών Δεξιοτήτων: Η αρχαία ελληνική γλώσσα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ενισχυθούν οι γλωσσικές δεξιότητες, όπως η λεξιλογική πλοηγησιμότητα, η γραμματική κατανόηση και η επικοινωνιακή ικανότητα.
  2. Ανάπτυξη της Λειτουργικής Συνοχής: Η λογοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να αναπτύξουν λειτουργική συνοχή στον λόγο τους, ενώ η αρχαία ελληνική γλώσσα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να ενισχύσει την κατανόηση των γραμματικών και συντακτικών δομών.
  3. Προώθηση της Κοινωνικής Επικοινωνίας: Η μάθηση μιας αρχαίας γλώσσας μπορεί να βελτιώσει την κοινωνική επικοινωνία και τις δεξιότητες διαπροσωπικής επικοινωνίας.
  4. Διασκεδαστική Και Καλλιτεχνική Προσέγγιση: Η χρήση δημιουργικών μεθόδων, όπως παιχνίδια, ρόλοι, και καλλιτεχνικές δραστηριότητες, μπορεί να καθιστά τη διαδικασία διασκεδαστική και ενδιαφέρουσα.

χκκκαθ

ΧΑΙΡΕ! ΧΑΙΡΕΤΕ! ΤΙ ΣΟΙ ΟΝΟΜΑ ΕΣΤΙ? ΤΟ ΕΜΟΝ ΟΝΟΜΑ ……..ΕΣΤΙ

αρχόμεθα ουν.. το πρώτο πράγμα που κάνουμε όταν συναντούμε κάποιον στο δρόμο είναι φυσικά να τον χαιρετάμε  δηλαδή να του λέμε μία ωραία ευχή έναν καλό λόγο για το υπόλοιπο της ημέρας του. Συνηθίζουμε να λέμε την λέξη ΧΑΙΡΕ αν συναντούμε έναν άνθρωπο και χαίρετε αν συναντούμε δύο ή περισσότερους ανθρώπους. Με αυτή τη τόσο μικρή μα ωραία λέξη εύχομαι στον φίλο μου να έχει χαρά. ΧΑΙΡΕ, ΧΑΙΡΕΤΕ , ΣΑΣ ΕΥΧΟΜΑΙ ΧΑΡΑ. Κι αφού έχω ευχηθεί να έχει χαρά κάποιος για το υπόλοιπο της ημέρας του , γιατί έτσι πρέπει να ξεκινάει η μέρα μας με χαρά και καλή διάθεση , πρέπει να μάθω το όνομα του συνομιλητή μου και φυσικά να συστηθώ κι εγώ. Άρα θα τον ρωτησω:ΤΙ ΣΟΙ ΟΝΟΜΑ ΕΣΤΙ? Δηλαδή ποιο είναι το δικό σου όνομα? Και θα απαντήσουμε:ΤΟ ΕΜΟΝ ΟΝΟΜΑ…… ΕΣΤΙ….
Βεβαίως η γλώσσα έχει τεράστια ποικιλία και όπως εσείς μπορείτε να απαντάτε με πολλούς διαφορετικούς τρόπους ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ….., ΜΕ ΛΕΝΕ……, ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ Η/Η……Το ίδιο ακριβώς θα έκαναν και τα παιδιά στην αρχαία Ελλάδα. Έτσι λοιπόν κι εσείς μπορείτε να πείτε ΤΟ ΕΜΟΝ ΟΝΟΜΑ .ΕΣΤΙ , ή πιο απλά ΕΓΩ ΕΙΜΙ Η /0…….

Παίξαμε παιχνίδια διαλόγου με τα παιδιά, τα οποία  ρωτούσαν κι απαντούσαν σε ζευγάρια κι εναλλάξ ΧΑΙΡΕ! ΧΑΙΡΕΤΕ! ΤΙ ΣΟΙ ΟΝΟΜΑ ΕΣΤΙ? ΤΟ ΕΜΟΝ ΟΝΟΜΑ ……..ΕΣΤΙ

Παιχνίδια ηχητικά με φωνούλες που φωνάζουν  της αρχαίας Ελληνικής. Χρησιμοποιήσαμε μια ευχή από τα αρχαία χρόνια . Οι μητέρες έλεγαν στον γιο τους  : ΟΙΑ , ΗΩ , Ω ΥΙΕ, ΑΕΙ, ΕΙ , που αυτό σημαίνει ΟΠΩΣ Η ΑΥΓΗ ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΓΙΕ ΜΟΥ ΠΑΝΤΑ.

Αφού αναλύσαμε την φράση και παίξαμε σε ομάδες ηχητικά παιχνίδια τα παιδιά ζωγράφισαν την αρχαία ευχή

ι6 ι5 ι4 ι3 ι2 ι1

Τα παιδιά ζωγράφισαν τον εαυτό τους, παρουσιάστηκαν στην ομάδα  κι έγραψαν όπως μπορούν τις συστάσεις στην αρχαία ελληνική.

ΕΜ8 ΕΜ7 ΕΜ6 ΕΜ5 ΕΜ4 ΕΜ3 ΕΜ2 ΕΜ1

μάθαμε τα αρχαία ελληνικά κάλαντα της ειρεσιώνης και στολίσαμε την δική μας ειρεσιώνη , κλαδί ελιάς στολισμένο με καρπούς και κόκκινες – λευκές κορδέλες

Μπορείτε να ακούσεε τα παιδιά να ψάλλουν τα κάλαντα της ειρεσιώνης στο παρακάτω βίντεο μας στο ΠΣΔ

https://video.sch.gr/asset/detail/F1irbRfMlFaPgShQQJryOa1B/VGTgTYIUVujOWGUVNxuAbMVe

Οι ήρωες αποτελούν σημαντική αναφορά στην αρχαία Ελλάδα. Τα παιδιά μέσα από θεατρικό παιχνίδι Ο ΗΡΑΚΛΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΜΑΖΟΝΕΣ μιλούν για τα δικά τους ηρωικά κατορθώματα κι αναφέρουν για ποιο λόγο ο καθένας ξεχωριστά είναι ήρωας. Ζωγραφίζουν τον Ηρακλή και την Αμαζόνα και η απάντηση του ηρωικού τους κατορθώματος καταγράφεται στην ζωγραφιά τους.

g5g1g2g3

Aκρόαση ιστορίας Ο ΗΡΑΚΛΗΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΜΑΖΟΝΕΣ , συζήτηση, σχολιασμός, συναισθήματα

Μια ηλιόλουστη ημέρα στην αρχαία Ελλάδα, ο Ηρακλής βρισκόταν στο δάσος, απολαμβάνοντας την ηρεμία της φύσης. Ξαφνικά, ακούει έναν θόρυβο που έρχεται από μακρινά. Ακολουθεί τον ήχο και ανακαλύπτει μια ομάδα αμαζόνων που εκπαιδεύουν τις δεξιότητές τους στον πόλεμο.

Οι αμαζόνες, εντυπωσιασμένες από τη δύναμη του Ηρακλέους, τον καλοσωρίζουν με χαρά και τον προσκαλούν να μάθει από τις μοναδικές τους πολεμικές τέχνες. Ο Ηρακλής, πάντα περίεργος και πρόθυμος να μάθει, αποφασίζει να παραμείνει και να συμμετάσχει στην εκπαίδευσή τους.

Καθώς περνούν οι ημέρες, ο Ηρακλής γίνεται φίλος με τις αμαζόνες και μαθαίνει πολλά για την τέχνη του πολέμου, αλλά και για τον σεβασμό προς τη φύση .  Καθώς η σχέση του με τις αμαζόνες ενισχύεται, αποφασίζουν να συνεργαστούν για να προστατεύσουν τη φύση από κάθε απειλή.

Μια μέρα, ένας δράκος εμφανίζεται στο δάσος, απειλώντας να καταστρέψει τον τόπο. Ο Ηρακλής και οι αμαζόνες συνεργάζονται για να αντιμετωπίσουν το τέρας. Με τη δύναμη του Ηρακλέους και τις δεξιότητες των αμαζόνων, καταφέρνουν να νικήσουν τον δράκο και να διατηρήσουν το δάσος ασφαλές.

Η εμπειρία αυτή ενώνει ακόμα περισσότερο τον Ηρακλή με τις αμαζόνες, δημιουργώντας έναν ισχυρό σύνδεσμο ανάμεσα στον ήρωα και σε αυτές τις ισχυρές γυναίκες πολεμίστριες. Μετά τη νίκη τους ενάντια στον δράκο, αποφασίζουν να συνεχίσουν τη συνεργασία τους για τη διατήρηση της ισορροπίας και της ειρήνης στη γη 

Ζωγραφική της ιστορίας και γραφή του τίτλου αυτής

ΑΜΑ4

ΑΜΑ5 ΑΜΑ3 ΑΜΑ2 ΑΜΑ1