Στα πλαίσια του σχολικού περιοδικού μας , ασχοληθήκαμε με την ελιά και το λάδι
Διαβάσαμε ο παραμύθι η σοφή ελιά, γνωρίσαμε μέσω προβολής στον υπολογιστή
τον αρχαιοελληνικό μύθο για την ονομασία της πόλης της Αθήνας και την διεκδίκηση του ονόματος από τον Ποσειδώνα και την Αθηνά.
Αναφορά στον κότινο, ως ηθικό έπαινο των Ολυμπιακών αγώνων , οι Ολυμπιονίκες φορούσαν στο κεφάλι τους ως έπαθλο νίκης στεφάνι από κλαδί ελιάς.
Γνωρίσαμε το έργο του Θεόφιλου το λιομάζωμα
και προσπαθήσαμε να περιγράψουμε όσα βλέπουμε στον πίνακα, ενθαρρύνοντας με στοχευμένες ερωτήσεις . Παρατηρούμε τον πίνακα, τα ρούχα που φορούσαν οι άνθρωποι, τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν για το μάζεμα των καρπών της ελιάς. Μετρήσαμε πόσες είναι οι γυναίκες, πόσοι οι άνδρες και πόσα τα παιδιά, πόσες γυναίκες φορούν μαντίλι και πόσα καλάθια υπάρχουν στον πίνακα. Εξηγήσαμε γιατί οι γυναίκες έχουν μαντίλια για να προστατεύονται από τον ήλιο.
Μιλήσαμε για την χρήση και τα οφέλη του ελαιόλαδου, μέσα από εικόνες συζητήσαμε για το λιομάζωμα και γνωρίσαμε τα στάδια της επεξεργασίας από την ελιά στο λάδι . Φάγαμε πεντανόστιμες υγιεινές ελιές
Γνωρίσαμε το παραδοσιακό καντήλι με το νερό , το λάδι και το φυτιλάκι , φτιάχνοντας το δικό μαας καντήλι , υποθέσαμε ποιο θα πάει πάνω και πιο κάτω και πειραματιστήκαμε. Προβληματιστήκαμε γιατί να συμβαίνει αυτό ( το λάδι πάει πάνω και το νερό κάτω). Πειραματιστήκαμε με την έννοια της διαλυτότητας στο νερό , αρχικά με διαφορετικά υγρά, όπως το λάδι, το ξύδι , το μέλι και κατόπιν με στερεά με μικροσκοπικούς κόκκους όπως η ζάχαρη , το αλάτι. Πειραματιστήκαμε με τα υγρά μεταξύ τους όπως αν διαλύεται το μέλι στο νερό, στο ξύδι ή στο λάδι . Τα παιδιά κάθε φορά έκαναν υποθέσεις εξάγοντας τα συμπεράσματα τους μέσα από την πειραματική διαδικασία .
ΑΦΙΣΑ ΤΟ ΛΙΟΜΑΖΩΜΑ
Χειροτεχνία ελιά με χαρτί ρολό
Γραφή της λέξης ΕΛΙΑ, ελιά, στον πίνακα και στον υπολογιστή
Αίνιγμα για την ελιά
και φύλλα εργασίας γραφής και μαθηματικών





















