Από την προηγούμενη εβδομάδα ο σχεδιασμός της διδασκαλίας μας αφορά τη μυθολογία και βέβαια τον αγαπημένο ήρωα των παιδιών που δεν είναι άλλος από τον Ηρακλή! Μικροί και μεγάλοι βαλθήκαμε να γίνουμε συνοδοιπόροι του σπουδαίου αυτού ήρωα σε ένα ταξίδι με πολλές περιπέτειες, ενδιαφέρον και δράση με όχημά μας τη μυθολογία! Τα παιδιά πρότειναν όλα όσα θα ήθελαν να περιλαμβάνει η ενασχόλησή μας με το θέμα. Οι ιδέες τους πολλές και ευφάνταστες! Από το να μάθουμε τι άθλους έκανε ο Ηρακλής, τι έτρωγε, τι φορούσε, αν είχε φίλους και ποιοί ήταν, μέχρι να μετρήσουμε, να τραγουδήσουμε, να χορέψουμε , να ζωγραφίσουμε και να δραματοποιήσουμε τα κατορθώματά του!
Όλες οι ιδέες καταγράφηκαν, η αντίστροφη μέτρηση άρχισε και με το 3, 2, 1…. το πρότζεκτ ” Ηρακλής- Μυθολογία” ξεκίνησε!
Αν κι εσείς οι γονείς θα θέλατε να μας βοηθήσετε σε αυτό το φανταστικό ταξίδι, δεν έχετε παρά να επεκτείνετε στο σπίτι με τα παιδιά, όλα όσα κάθε μέρα κάνουμε και μαθαίνουμε ! Κι εμείς, για να σας βοηθήσουμε, θα σας αποκαλύπτουμε μικρά και μεγάλα “μυστικά” που λαμβάνουν χώρα στην τάξη!
Η αφορμή δόθηκε με ένα παράξενο βιντεομήνυμα στον υπολογιστή της τάξης μας.
Τα παιδιά σε ομάδες εργασίας δούλεψαν στα κέντρα μάθησης: του υπολογιστή για να βρουν πληροφορίες
Άθλος 1ος: Το λιοντάρι της Νεμέας
https://www.youtube.com/watch?v=CltoHMDSJs4&t=65s βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=Q1hANvnjkq0 https://wordwall.net/el/resource/6929792/%CE%BF%CE%B9-%CE%AC%CE%B8%CE%BB%CE%BF%CE%B9-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%B7%CF%81%CE%B1%CE%BA%CE%BB%CE%AE παιχνίδι on line
άλλη ομάδα δούλεψε αναζητώντας πληροφορίες σε βιβλία
μια τρίτη έπαιξε κουκλοθέατρο ” το λιοντάρι της Νεμέας”
ενώ μια άλλη ομάδα ανέλαβε να δημιουργήσει ένα επιτραπέζιο παιχνίδι με τους άθλους του Ηρακλή!
Και… έτοιμο μετά απο λίγες μέρες!
Άθλος 2ος: H Λερναία Ύδρα
https://www.youtube.com/watch?v=0TQvSObGwlU
https://www.youtube.com/watch?v=0LEgDJ86ip0 τραγούδι
Άθλος 3ος: Το ελάφι της Κερύνειας
Είδαμε τον άθλο σε βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=qELjfD0Y3to
μάθαμε το τραγούδι του
https://www.youtube.com/watch?v=IcoOZJtxLk8
Τα παιδιά ζωγράφισαν
Πηγή φύλλου εργασίας: http://nipiagwgeiomou.blogspot.com/2013/02/blog-post_27.html
Άθλος 4ος: Ο Ερυμάνθιος κάπρος
https://www.youtube.com/watch?v=UABQzO8vuyU&t=3s
https://www.youtube.com/watch?v=RLJ5TZfb7Yw
Άθλος 5ος: Οι στάβλοι του Αυγεία
https://www.youtube.com/watch?v=l8iZZ01iOKM
Άθλος 6ος: Οι Στυμφαλίδες όρνιθες
Παρακολουθήσαμε το βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=HIdN7URtSGo&t=4s
Παίξαμε εκπαιδευτικό παιχνίδι που αναζητήσαμε στο διαδίκτυο
ακούσαμε και χορέψαμε το τραγούδι
https://www.youtube.com/watch?v=GaFSNh1ftzU
Άθλος 7ος: Ο ταύρος της Κρήτης
https://youtu.be/NakKijFvz6I?feature=shared
Βίντεο
https://youtu.be/ZNYN2rfh5lw?feature=shared
Τραγούδι
Μια εκδοχή του μύθου αναφέρει πως ο ταύρος
Πηγή:https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A4%CE%B1%CF%8D%CF%81%CE%BF%CF%82_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CE%9A%CF%81%CE%AE%CF%84%CE%B7%CF%82
ήταν ο ίδιος που χρόνια αργότερα σκότωσε ο Θησέας. Έπρεπε λοιπόν τα παιδιά να φτιάξουν τον λαβύρινθο…
Συζητήσαμε για την Κρήτη και τα παιδιά την εντόπισαν στον χάρτη. Παρατήρησαν ότι γύρω γύρω έχει θάλασσα, άρα είναι νησί!Τότε τέθηκε το ερώτημα με ποιον τρόπο ταξίδεψε ο Ηρακλής ως την Κρήτη αφού δεν υπήρχαν αεροπλάνα ή τρένα.Η απάντηση των παιδιών ήταν άμεση: μα φυσικά με καράβι!
Κι εδώ ξεκίνησε μια άλλη διερεύνηση! Πώς ήταν τα καράβια τα αρχαία χρόνια; Είχαν μηχανές για να προχωράνε; Τα παιδιά αναζήτησαν εικόνες από αρχαίες τριήρεις και πρόσεξαν ότι είχαν πανιά προχωρούσαν με τη δύναμη του αέρα. Και βέβαια πειραματίστηκαν και τα παιδιά με τις δικές τους ιδιαίτερες τριήρεις για να διαπιστώσουν μόνα τους τη δύναμη του αέρα, φυσώντας τα χάρτινα πανιά με το στόμα τους!
Άθλος 8ος: Τα άλογα του Διομήδη
https://youtu.be/75Iu0sqkC-s?feature=shared
https://youtu.be/GRpk4uqL9UQ?feature=shared
Με αφορμή τα άλογα του Διομήδη λάβαμε ένα ακόμα μήνυμα στον υπολογιστή της τάξης.Ηταν απ’ τον Ηρακλή που μας προέτρεπε να ψάξουμε κάποια άλλα άλογα στην τάξη με χρώματα που δεν έχουν τα αληθινά άλογα.
Το παιχνίδι ξεκίνησε και τα παιδιά ανακάλυψαν το μπλε άλογο του Franz Marc που μας έδωσε το έναυσμα να μιλήσουμε για τον εξπρεσιονισμό στην τέχνη!
https://artsandculture.google.com/asset/blue-horse-i/ZAFpPn_oQwEIwQ?hl=en&avm=2
Και βέβαια ακολούθησαν οι εξπρεσιονιστικές ζωγραφιές των παιδιών!
Και κατασκευή: τα άλογα του Διομίδη!
Και ένα κέντρο μάθησης για τον Ηρακλή και τους άθλους του!
Τα παιδιά ενεργοποιήθηκαν φέρνοντας βιβλία και παιχνίδια σχετικά με τον Ηρακλή!
Άθλος 9ος:Η ζώνη της Ιππολύτης
https://www.youtube.com/watch?v=lt2j5Ih2tkY&t=4s βίντεο
https://www.youtube.com/watch?v=Q0oLKHJbiU0&t=2s τραγούδι
Και η κατασκευή-ζώνη της Ιππολύτης των παιδιών
Άθλος 10 ος: Τα βόδια του Γηρυόνη
https://www.youtube.com/watch?v=tj18T_PfwP8&t=12s
https://www.youtube.com/watch?v=2w8J6GPsrxs
Άθλος 11 ος: Τα χρυσά μήλα των Εσπερίδων
Στον άθλο αυτό εργαστήκαμε με την εκπαιδευτική τεχνική της αντεστραμμένης τάξης. Στα παιδιά τέθηκε το ερώτημα αν γνωρίζουν ποιος είναι ο προτελευταίος άθλος του ήρωα και όταν κάποια παιδιά απάντησαν “αυτός με τα μήλα”, ζητήσαμε από εκείνα να δουλέψουν σε σταθερές ομάδες εργασίας στα κέντρα μάθησης του ηλεκτρονικού υπολογιστή όπου αναζήτησαν πληροφορίες, απεικονίσεις του άθλου σε αγγεία κ.α ενώ οι υπόλοιπες ομάδες δούλεψαν στα κέντρα μάθησης της βιβλιοθήκης αναζητώντας πηγές στα βιβλία της μυθολογίας, δημιούργησαν κατασκευές από τουβλάκια με θέμα τους άθλους του Ηρακλή και ζωγράφισαν αφίσες. Όλα παρουσιάστηκαν στη συνέχεια από κάθε ομάδα στην ολομέλεια. Ακολούθησε παρακολούθηση σχετικού βίντεο για να συγκρίνουν τα παιδιά τις πληροφορίες που συγκέντρωσαν με αυτές που αναφέρονταν στο βίντεο και διαπίστωσαν ότι η έρευνά τους είχε σωστά αποτελέσματα! Στη συνέχεια άκουσαν το τραγούδι και το χόρεψαν!
https://www.youtube.com/watch?v=om2svyMHl1o
Άθλος 12ος: Ο Κέρβερος του Άδη
Ο τελευταίος αυτός άθλος του Ηρακλή στάθηκε αφορμή για την ομάδα να θυμηθεί μύθους που είχαμε επεξεργαστεί παλιότερα στην τάξη όπως για παράδειγμα τον μύθο της Περσεφόνης και του Πλούτωνα. Επίσης,τα παιδιά σκέφτηκαν κριτικά ως προς τις ενέργειες και τις αποφάσεις του μυθικού αγαπημένου ήρωα Ηρακλή, επισημαίνοντας το θάρρος, τη συνεχή προσπάθεια, την εξυπνάδα και τη σωστή του κρίση κάθε φορά που έπρεπε να πάρει αποφάσεις.
Κλείνοντας αυτόν τον κύκλο της ενασχόλησης με τους άθλους του Ηρακλή η ολομέλεια κατέληξε σε ένα πολύ σημαντικό συμπέρασμα: όπως ο Ηρακλής, έτσι κι εμείς πρέπει να χρησιμοποιούμε περισσότερο απ’ όλες τις δυνάμεις μας τη δύναμη του μυαλού αφού πρώτα βάλουμε τις σκέψεις μας στη ζυγαριά του νου προτού πάρουμε μια απόφαση για κάτι που μας απασχολεί!


















