Επιστροφή σε Α’ Τάξη (Εργ. Δεξ.)

Θεματικός άξονας: “Ευ ζην”

“Λέξεις που πληγώνουν”

Καταγράψαμε λέξεις και φράσεις που μας πληγώνουν, αλλά και τρόπους αντίδρασης. Έπειτα, κάθε παιδί έφτιαξε την “κορνίζα” του, γράφοντας το όνομά του και ένα χαρακτηριστικό του για το οποίο νιώθει υπερήφανο και θέλει να το μοιραστεί με την ομάδα.

“Πράγματα που ζητούν οι άλλοι από εμένα και με ενοχλούν”

Αναφέραμε καταστάσεις που μας κάνουν να αισθανόμαστε άβολα και μιλήσαμε για το δικαίωμα των παιδιών να λένε “Όχι” όταν νιώθουν άσχημα. Καταγράψαμε τρόπους αντίδρασης.

Αποτελεσματική επικοινωνία

Μιλήσαμε για την επικοινωνία, για το πώς αισθανόμαστε όταν οι άλλοι δεν μας ακούν ή δεν μας προσέχουν. Φτιάξαμε μικρές συμβουλές για το πώς μπορούμε να επικοινωνούμε πιο αποτελεσματικά.

Γνωριμία με την ομάδα

Καταιγισμός ιδεών και εξοικείωση των μαθητών με τη διαδικασία της ομάδας!

Διαχείριση συγκρούσεων

Εκφράζοντας τον θυμό και την “τσατίλα” μας

Στα πλαίσια της υλοποίησης του προγράμματος “Το σπίτι των παιδιών” ασχοληθήκαμε με την ενότητα 5 “Εκφράζοντας τον θυμό και την τσατίλα μας” συζητήσαμε για καταστάσεις που μας θυμώνουν ή μας κάνουν να νιώθουμε “περίεργα”. Καταγράψαμε συναισθήματα, τρόπους επίλυσης διαφωνιών και αποδεκτούς τρόπους έκφρασης του θυμού.

Το παζλ της τάξης μας

Παιχνίδι γνωριμίας και δημιουργία αισθήματος της ομάδας. Κάθε παιδί δημιουργεί το δικό του κομμάτι παζλ, παρουσιάζοντας το εαυτό του.  Παρουσίαση των κομματιών από κάθε παιδί, σύνθεση του παζλ της τάξης. Συζήτηση για ομοιότητες και διαφορές ανάμεσα στα μέλη της ομάδας.

Φόβοι και συναισθήματα!

Στα πλαίσια του πιλοτικού προγράμματος και συγκεκριμένα στο θεματικό άξονα “ευ ζην”, με την Α τάξη εκπονούμε δραστηριότητες που έχουν σχέση με την έκφραση του φόβου και των συναισθημάτων. Έτσι τα παιδιά έφτιαξαν το χαλί των συναισθημάτων τους και έκλεισαν τους φόβους τους αφού τους εξέφρασαν σε ένα κουτί. Όλοι φοβόμαστε κάτι, δεν είναι ντροπή να …

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση