Σχολική και Κοινωνική Ζωή

people arrows left rightΗ πεμπτουσία της Σχολικής και Κοινωνικής Ζωής συνίσταται στην απόκτηση δεξιοτήτων και λειτουργικών μοντέλων συμπεριφοράς αναγκαίων στην καθημερινότητα των παιδιών στην ομάδα, αλλά και ενός πλήρους φάσματος ικανοτήτων για τη ζωή. Δεξιότητες και ικανότητες που πρέπει να αποκτώνται συστηματικά και σταδιακά, καθώς είναι σημαντικό οι μαθητές από μικρή ηλικία να μάθουν πώς να μαθαίνουν, να έχουν κριτική σκέψη, αυτοπειθαρχία, δημιουργικότητα και δεξιότητες συνεργασίας και λειτουργίας στην ομάδα. Ο προσανατολισμός της Σχολικής και Κοινωνικής Ζωής είναι και προς τον εαυτό με στόχο την αυτογνωσία και κυρίως την αποδοχή του εαυτού, έτσι ώστε όλοι οι μαθητές να αισθάνονται καλά με βάση τις δυνατότητες και τις ικανότητές τους, να δημιουργούν σχέσεις φιλίας, συνεργασίας και αλληλοϋποστήριξης, να διαχειρίζονται τις συγκρούσεις τους και να έχουν την ικανότητα να προσαρμόζονται σε αλλαγές.

Στη βάση αυτών των πλαισίων
το Σχολείο:

  • Θέτει τους κανόνες της Σχολικής και Κοινωνικής Ζωής
  • Ασκεί μέριμνα για την απαρέγκλητη τήρηση αυτών των κανόνων
  • Υλοποιεί εκπαιδευτικά προγράμματα όπως προγράμματα συναισθηματικής αγωγής κ.ά.
  • Οργανώνει καινοτόμες πρακτικές (εκδηλώσεις/δραστηριοτήτες), που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα
  • Συνεργάζεται στενά με τους γονείς & τους κηδεμόνες
  • Συνεργάζεται στενά με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (Κοινωνικούς Λειτουργούς, Ψυχολόγους, Σύμβουλους Εκπαίδευσης κ.α.)

οι μαθητές:

  • Αποδίδουν σεβασμό προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας, τόσο με τα λόγια, όσο και με τις πράξεις τους
  • Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή
  • Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου, ενδιαφέρονται για το σχολικό κτίριο και την υλική περιουσία του και δεν καταστρέφουν τα σχολικά βιβλία που παρέχονται δωρεάν από την πολιτεία
  • Συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας και η ανακύκλωση υλικών

οι γονείς & κηδεμόνες:

  • Ενισχύουν την εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο, δείχνοντας πρώτα οι ίδιοι θετική στάση προς το Σχολείο και τους εκπαιδευτικούς
  • Συνεργάζονται στενά με το Σχολείο
  • Επικοινωνούν με το Σχολείο για κάθε πιθανό προβληματισμό τους

Συμπεριφορές που αποκλίνουν από τους κανόνες του Σχολείου αντιμετωπίζονται με τους κατάλληλους παιδαγωγικούς χειρισμούς. Συγκεκριμένα, σε περίπτωση μη αποδεκτής συμπεριφοράς
το Σχολείο:

  • Ενημερώνει άμεσα τους γονείς και κηδεμόνες του μαθητή
  • Συνεργάζεται με τους εκπαιδευτικούς των εκάστοτε τμημάτων, τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων ένταξης και τους εμπλεκόμενους φορείς (Κοινωνικούς Λειτουργούς, Ψυχολόγους, Συμβούλους Εκπαίδευσης κ.α.)
  • Συγκροτεί παιδαγωγικές ομάδες  αντιμετώπισης, που αποτελούνται από τη Διευθύντρια ή/και τον Υποδιευθυντή, τον/την εκπαιδευτικό του εκάστοτε τμήματος, τους εκπαιδευτικούς των τμημάτων ένταξης και τον Ψυχολόγο ή/και τον Κοινωνικό Λειτουργό για την παρακολούθηση  του θέματος
  • Ενημερώνει τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης και τον σύμβουλο Ειδικής Αγωγής και καθοδηγείται αναλόγως

οι μαθητές:

  • Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική)
  • Προσπαθούν να λύσουν τις όποιες αντιθέσεις ή διαφωνίες ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
  1. Συζητούν ειρηνικά για την επίλυση των όποιων διαφορών
  2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος
  3. Απευθύνονται στη Διευθύντρια ή στον Υποδιευθυντή
  • Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, ενεργούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα

οι γονείς & κηδεμόνες:

  • Ενημερώνονται από το Σχολείο για τη μη αποδεκτή συμπεριφορά του παιδιού τους
  • Συνεργάζονται στενά με το Σχολείο και συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του περιστατικού
  • Λαμβάνουν τα αναγκαία και επιβεβλημένα μέτρα που προτείνει το Σχολείο και οι ειδικοί φορείς (Κοινωνικοί Λειτουργοί, Ψυχολόγοι, Σύμβουλοι Εκπαίδευσης κ.α.)
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς