2022-23

 



Λήψη αρχείου


 

16 Ιουνίου 2023

Είμαστε ένα σχολείο που διαβάζει πολύ!!! Σύμφωνα με τα αρχεία δανεισμού της σχολικής βιβλιοθήκης μας, οι μαθητές του σχολείου δανείστηκαν και διάβασαν πάνω από 1.500 βιβλία!!! Παράλληλα στον χώρο του σχολείου διοργανώθηκαν πολλές και ποικίλες δράσεις φιλαναγνωσίας από τους εκπαιδευτικούς μας με αποκορύφωμα την εβδομάδα βιβλίου.
Συγχαρητήρια στους μαθητές μας που εξελίσσονται σε μικρούς “βιβλιοφαγους” αλλά και στους εκπαιδευτικούς μας που φροντίζουν να εντάσσουν τη φιλαναγνωσία στο καθημερινό πρόγραμμα μαθημάτων. Ευχαριστούμε επίσης όλες τις οικογένειες που βοήθησαν να εμπλουτιστεί ακόμα περισσότερο η βιβλιοθήκη μας με δωρεές βιβλίων.
———————————————————-
13 Ιουνίου 2023
ΠΡΩΤΕΣ ΒΟΗΘΕΙΕΣ
Οι Ε’ και Στ’ τάξεις είχαν σήμερα τη χαρά να παρακολουθήσουν εκπαιδευτικό πρόγραμμα που διοργανώθηκε με πρωτοβουλία της σχολικής μας νοσηλεύτριας, κας Δουλούδη Ειρήνης, με θέμα “Πρώτες βοήθειες”. Η κα Δουλούδη παρουσίασε στα παιδιά χρήσιμες πληροφορίες και τεχνικές για το τι πρέπει να κάνουν αν τα ίδια ή κάποιο οικείο πρόσωπό τους βρεθεί σε δύσκολη θέση και χρειάζεται βοήθεια. Ξεκινώντας από το πώς πρέπει να αντιμετωπιστεί ένα επιφανειακό τραύμα, φτάσαμε σε πιο σοβαρές και επικίνδυνες καταστάσεις, όπως τα εγκαύματα και η ηλεκτροπληξία. Όλοι οι μαθητές παρακολούθησαν με ενδιαφέρον και στο τέλος έθεσαν τις ερωτήσεις και τους προβληματισμούς τους. Ευχαριστούμε θερμά την κα Δουλούδη για όσα μοιράστηκε σήμερα μαζί μας αλλά και για τη σημαντική προσφορά της καθ’όλη τη διάρκεια της χρονιάς.
——————————————————–
«Ένα βιβλίο γεννιέται»
Δημιουργία ηλεκτρονικών βιβλίων από τους μαθητές της Δ1. Όπως ανέφερε η δασκάλα του τμήματος Λίνα Λάλου:
” Σκοπός του παραπάνω εργαστηρίου ήταν η βιωματική προσέγγιση της διαδικασίας παραγωγής ενός ηλεκτρονικού βιβλίου αξιοποιώντας τις κλίσεις και τις ιδέες των παιδιών με τη χρήση ψηφιακών μέσων.
Αφού γνωρίσαμε τα στάδια δημιουργίας ενός βιβλίου και τα επαγγέλματα που σχετίζονται με αυτό, ο κάθε μαθητής έγραψε μια ιστορία με τη χρήση θεατρικών τεχνικών. Στη συνέχεια μπήκαμε στο εργαστήριο πληροφορικής και με τη χρήση του ψηφιακού εργαλείου storyjumper.com το βιβλίο μας πήρε τη μορφή που ο καθένας ήθελε. Έπειτα στον υπολογιστή της τάξης κάναμε τις απαραίτητες διορθώσεις και τέλος έγινε η παρουσίαση των βιβλίων.
Οπωσδήποτε η δημιουργία έντυπων βιβλίων με τον παραδοσιακό τρόπο έχει τη δική της χάρη, αλλά η προστιθέμενη αξία από τη χρήση της συγκεκριμένης εφαρμογής είναι ότι ο μαθητής ενδυναμώνει τις ψηφιακές του ικανότητες, καλλιεργεί τη γλωσσική του έκφραση και κυρίως τη φαντασία του. Εξάλλου τέτοιες εργασίες μπορούν να μπουν στο e-Portfolio του κάθε μαθητή ως ενδείξεις της μαθησιακής του πορείας.
Και επειδή ένας κούκος δε φέρνει την άνοιξη, να ευχαριστήσω τον πληροφορικό του σχολείου μας Θανάση Χρυσό που είναι πάντα δεκτικός σε ό,τι του ζητήσω και τη δασκάλα του τμήματος ένταξης Ναταλί Μπαντούνα που βοήθησε τους μαθητές μας με μαθησιακές δυσκολίες να οργανώσουν τη σκέψη και τον λόγο τους.”
———————————————————
Παραγωγή ηλεκτρονικής, σχολικής εφημερίδας
Στα πλαίσια της παραγωγής γραπτού λόγου, αποφασίσαμε να εμπλέξουμε τα παιδιά στη δημιουργική διαδικασία παραγωγής ηλεκτρονικής, σχολικής εφημερίδας. Η ιδέα μας βασίζεται στην παιδαγωγική πρόταση του Φρενέ (1977,) σύμφωνα με την οποία η συγκεκριμένη διαδικασία παρέχει τη δυνατότητα στο παιδί, μέσα από σωματική ή πνευματική δραστηριότητα, να καλύψει τις ανάγκες του και να νιώσει ευχαρίστηση (Βαλσαμίδου, 2010). Στο επίκεντρο του παιδαγωγικού έργου του Φρενέ βρίσκεται το σχολικό τυπογραφείο και η δημιουργία εφημερίδας από τα παιδιά (Severance 1973, Lukens 1969).
Οι μαθητές κινητοποιήθηκαν και έδειξαν προθυμία να συμμετέχουν στη δράση. Ανακάλυψαν με καταιγισμό ιδεών τη δομή της σχολικής εφημερίδας και όρισαν οι ίδιοι τη θεματολογία της δικής τους. Πρότερα, πρότειναν και ψήφισαν τον τίτλο της (“Τα ξεφτέρια του 12ου Δ.Σ. Ηλιούπολης” ). Στη συνέχεια, φιλοτέχνησαν το λογότυπο. Μέσα από δικά μας φύλλα εργασίας, καθοδηγήθηκαν σε παραγωγή συγκεκριμένων κειμενικών δομών, όπως είναι η παράγραφος και οι οδηγίες.
Τόσο οι μαθητές, όσο και εμείς οι εκπαιδευτικοί απολαύσαμε τη διαδικασία, αλλά και το αποτέλεσμα.
Καλή σας ανάγνωση!
Οι εκπαιδευτικοί:
Ειρήνη Πλιάτσικα
Ναταλί Μπαντούνα
——————————————————-
ΣΥΛΛΕΓΟΥΜΕ ΚΑΠΑΚΙΑ
Ολοκληρώθηκε για φέτος το πρόγραμμα του Ε1 τμήματος με τίτλο “Συλλέγουμε καπάκια για καλό σκοπό“. Με τη συνδρομή όλων των μαθητών του σχολείου, τα παιδιά κατάφεραν να μαζέψουν μεγάλη ποσότητα καπακιών, τα οποία θα προσφερθούν για καλό σκοπό. Ευχαριστούμε όλες τις οικογένειες του σχολείου που μπήκαν στη διαδικασία να συμμετέχουν και να μας φέρουν καπάκια. Αποδεικνύουμε πως καμία πράξη καλοσύνης, όσο μικρή κι αν είναι, δεν πάει χαμένη.
——————————————————-
ΕΚΔΡΟΜΗ ΣΤΗ ΣΑΡΩΝΙΔΑ
Με σύμμαχο τον καιρό, τόσο ευχάριστη αυτή η συννεφιά, ξεκινήσαμε για τη Σαρωνίδα και το Anima club. Η διαδρομή στην παραλιακή ήταν υπέροχη και η θάλασσα πεντακάθαρη. Σε πολλά σημεία άνθρωποι κάνανε μπάνιο και συνειδητοποιήσαμε πως το καλοκαίρι έχει πια φτάσει. Η άφιξή μας στο αθλητικό κέντρο σηματοδότησε τη λαχτάρα των παιδιών για διασκέδαση και παιχνίδι. Οι δραστηριότητες πολλές, beach volley, χορός, ποδόσφαιρο, τοξοβολία, survivor, τραμπολίνο… Οι μαθητές χωρισμένοι σε ομάδες πέρασαν από όλους τους σταθμούς και διασκέδασαν με την ψυχή τους.
Αυτή ήταν η τελευταία εκδρομή για όλα τα τμήματα για φέτος και η χρονιά μας κλείνει με τον πιο όμορφο τρόπο!
——————————————————–
Μαραθώνιος Ανάγνωσης
Τα τμήματα Α1, Δ1, Δ2, Ε1 και Στ1 συμμετείχαν στον 12ο Μαραθώνιο Ανάγνωσης των εκδόσεων Μεταίχμιο με θέμα “Ο μαγικός περίπατος της Άλκης Ζέη: 100 χρόνια από τη γέννηση της”.
Οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με το μοναδικό έργο της Άλκης Ζέη, επεξεργάστηκαν τα βιβλία της, προβληματίστηκαν, έκαναν κατασκευές, δραματοποιήσεις, ζωγράφισαν και μυήθηκαν με ευφάνταστους τρόπους στον μαγικό κόσμο της σπουδαίας συγγραφέως.
Η συμμετοχή μας σε μια τέτοια δράση ήταν ένα δώρο για όλους μας αλλά η χαρά μας ήταν ακόμα μεγαλύτερη όταν μάθαμε ότι μεταξύ των νικητών είναι ένα δικό μας παιδί!!! Ο μαθητής του Στ1, Ανδριέλος Νικόλας εκτός από συνεπής και επιμελής ήταν και πολύ πολύ τυχερός μιας και ο ανταγωνισμός ήταν τεράστιος! Συγχαρητήρια σε όλους τους συμμετέχοντες αλλά και στον Νικόλα μας γι’ αυτή του την διάκριση!
——————————————————–
Συνάντηση με την κυρία Σοφία Δάρτζαλη
Ο Πέδρο είναι ένας μικρός Ισπανός αριστοκράτης. Του αρέσει να παίζει με τη χήνα του, τη Ραφαέλα. Ζουν μαζί σε ένα μουσείο, μέσα σε έναν πίνακα, είναι οι ίδιοι ο πίνακας!
Τι συμβαίνει όμως στο μουσείο όταν σβήσουν τα φώτα, όταν όλοι οι επισκέπτες φύγουν;
Αυτά και άλλα πολλά είχαν σήμερα την τύχη να ακούσουν οι μαθητές των Ε’ και Στ’ τάξεων. Η κυρία Σοφία Δάρτζαλη αποδέχτηκε με χαρά την πρόσκλησή μας και μας έκανε την τιμή να είμαστε οι πρώτοι, οι οποίοι παρακολούθησαν την παρουσίαση του νέου της βιβλίο με τίτλο “Μα πού πήγαν όλοι;” Τα παιδιά μαγεύτηκαν από την αφήγηση της συγγραφέως και στη συνέχεια συμμετείχαν ενεργά στις δραστηριότητες που είχε ετοιμάσει η κυρία Δάρτζαλη για εμάς. Το διάλειμμα μας βρήκε όλους χαμογελαστούς, ευχαριστημένους από το ταξίδι μας στην τέχνη.
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς