ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ: Φίλε, φίλε μου καλέ μου, είμαι εδώ και μίλησέ μου”

Το φετινό σχέδιο δράσης της σχολικής μας μονάδας αφορούσε τις σχέσεις των μαθητών/τριών μεταξύ τους και στόχευε στην ικανότητα των μαθητών και των μαθητριών μας να αναγνωρίζουν τα  συναισθήματα και στην καλλιέργεια της ενσυναίσθησης,   με σκοπό να ευαισθητοποιηθούν από νωρίς και να οδηγηθούν στο να σέβονται τον άλλον. Για να το πετύχουμε αυτό επιλέξαμε το πρώτο εργαστήριο δεξιοτήτων της σχολικής χρονιάς να έχει κοινούς στόχους. Έτσι…

ξεκινήσαμε με παιχνίδια κινητικά που στοχεύουν στη χαλάρωση, τη χαρά  και την καλλιέργεια θετικού κλίματος μεταξύ των μαθητών μας και συνεχίσαμε με στοχευμένες δραστηριότητες.   Να μερικές από αυτές…

Ας ενώσουμε τις καρδιές μας!

Ξεκινήσαμε ΕΝΩΝΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΜΑΣ

Εντοπίσαμε ομοιότητες και διαφορές σε εικόνες που βρήκαμε μέσα σε μπαλόνια που έσπασαν όταν τα παίζαμε…

Ομάδα 4η Ομάδα 3η

Ομάδα 2η 20241018 124645

Γνωρίσαμε δύο μεγάλους ζωγράφους: την Μάργκαρετ Κιν  και τον Πάμπλο Πικάσο και οι διαφορές που εντοπίσαμε στα έργα τους  μας οδήγησε σε συγκρίσεις τόσο στον τρόπο που ζωγραφίζουν όσο και στα συναισθήματα που εκφράζουν στη ζωγραφική τους.

1 202411232024111

Διαβάσαμε, συζητήσαμε και στο τέλος δραματοποιήσαμε το παραμύθι “Το κάτι άλλο”

2.1 2.2 2.3 2.4 2.5

Και εδώ λίγα από τα παιχνίδια που παίξαμε… όπως το Παιχνίδι του καθρέφτη…

2

και όχι μόνο….

1

Χρησιμοποιήσαμε ρουτίνες σκέψης όπως εδώ….

Τα παιδιά που τσακώνονται

Και  φτιάξαμε με πολύ μεράκι την αλυσίδα της τάξης μας, όπου στους κρίκους της γράψαμε πώς θα φερόμαστε στους φίλους μας και  ορίσαμε και τους κανόνες της τάξης μας.

Η αλυσίδα της τάξης μας

Τα παιδιά κλήθηκαν να θυμηθούν ή να σκεφτούν καταστάσεις με εντάσεις και αφού τις περιέγραψαν στη συνέχεια τις δραματοποίησαν δίνοντας παράλληλα μία λύση που θεωρούσαν σωστή. Σε μερικές περιπτώσεις η λύση αυτή αμφισβητήθηκε και μετά από συζήτηση μεταξύ τους άλλαξε το τέλος της ιστορίας.

20250130 122445 A 20250203 094729  20250130 122653 A

20250327 124325 A  20250327 123958 A    20250327 124058 A   20250203 094931  

Παρακολουθήσαμε τη θεατρική παράσταση Η ΠΕΝΤΑΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΡΑΣ στο θέατρο Μετροπόλιταν, αφού εστιάσαμε και πριν και μετά στα σημαντικά μηνύματα του έργου.

20250317 111115 20250317 111312 20250317 111417 20250317 115445 20250317 120826  20250317 114209 AA

 

Στο σχέδιο δράσης μας βοήθησαν πάρα πολύ τα βιβλία που διαβάσαμε και που αγάπησαν πολύ τα παιδιά μας. Μερικά από αυτά είναι τα παρακάτω:

20250530 082934    20250602 110906

Επίσης δημιουργούσαν  -στις ελεύθερες δραστηριότητες- αυτοσχέδια δικά τους παραμυθάκια με θέμα τα συναισθήματα που τα εικονογραφούσαν  κι έφτιαχναν βιβλιαράκια που τα παρουσίαζαν στην παρεούλα.

Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης  καλέσαμε στο νηπιαγωγείο μας την κ. Κλεάρχου Κατερίνα,  αφηγήτρια παραμυθιών, που με την εξαίρετη ικανότητα της, μας μετέφερε στον υπέροχο κόσμο της φαντασίας.   Με το πρόγραμμα της “Δυο κουκιά και δυο ρεβίθια… της φιλίας παραμύθια”   και χρησιμοποιώντας  την μαγευτική φωνή της,  τη συνοδεία μουσικών οργάνων και τραγουδιών και  μουσικοκινητικές δραστηριότητες μας με μετέφερε στον κόσμο της αγάπης, της φιλίας,  της αποδοχής του άλλου,  και της συγχώρεσης.  Ευχαριστούμε πάρα πολύ κ. Κατερίνα!

eikona Viber 2025 05 14 22 39 10 757 eikona Viber 2025 05 14 22 38 29 029 A 1 eikona Viber 2025 05 14 22 40 15 932 1

Έφτιαξαν ακόμα κι ένα επιτραπέζιο παιχνίδι, σε μορφή σαλίγκαρου, το οποίο  αφού το χώρισαν σε κουτάκια , κόλλησαν επάνω εικόνες από θετικές και αρνητικές αντιδράσεις που προκύπτουν από συναισθήματα που αισθανόμαστε και μετά τα αρίθμησαν.   Αποφασίστηκε λοιπόν κάθε φορά που θα σταματούσαν σε μια εικόνα με αρνητική συμπεριφορά θα γύριζαν στο κουτάκι από όπου ξεκίνησαν. Ενώ όταν θα σταματούσαν σε εικόνα με θετική συμπεριφορά, ή σε εικόνα που παρόλο που υπάρχει λόγος για στεναχώρια  δεν υπάρχει αρνητική συμπεριφορά θα ξαναρίχνουν το ζάρι. Αυτό τους ενθουσίασε. Μόλις το δημιούργησαν δεν περίμεναν να το βάλουν καν σε τραπέζι!

20250526 120212  20250526 120147  20250526 122321 a    20250526 122244 A   

Τέλος μάθαμε και ένα τραγουδάκι που έγραψε η κυρία μας με τίτλο  “Φίλε, φίλε μου καλέ μου, είμαι εδώ και μίλησε μου” στο οποίο τονίζει την αξία της φιλίας στη ζωή μας.

Στοχεύοντας όμως και στην ενίσχυση των γονέων στο γονεϊκό τους ρόλο, προσπαθούσαμε από την αρχή της χρονιάς να οργανώσουμε  μία συνάντηση με εισηγητή/τρια ψυχολόγο από το σύλλογο “Το Χαμόγελο του Παιδιού” για ενημέρωσή τους. Αλλά η απάντηση ήταν αρνητική λόγω έλλειψης προσωπικού.

Χαρήκαμε λοιπόν πάρα πολύ όταν δεχθήκαμε τηλεφώνημα από τη νέα συνεργάτιδα του συλλόγου κ. Κουτσαντούλα Μαρία, ψυχολόγο,  η οποία παραβρέθηκε στο νηπιαγωγείο μας την Τρίτη 3 Ιουνίου 2025 και υλοποιήθηκε τελικά πρόγραμμα πρόληψης με θέμα “Κοντά στους γονείς: Ψυχική ανθεκτικότητα και ενδυνάμωση” . Το πρόγραμμα διήρκησε συνολικά 2 ώρες και είχε στόχο να δοθούν βασικές συμβουλές φροντίδας του εαυτού τους, ώστε να μπορούν να φροντίζουν και τις ανάγκες των παιδιών τους. Κατά τη διάρκεια του προγράμματος παρουσιάστηκε και η Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056 και η Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά 116000.

Ευχαριστούμε πολύ την κ. Κουτσαντούλα αλλά και όλους τους γονείς που παραβρέθηκαν.

Synathsh me psychologo 3 6 2025 B      Synathsh me psychologo 3 6 2025 A